11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Projektové řízení Modul č.1.
Presentation Title.
„Plánování projektu Plán projektu“
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
Facility management ČSN EN
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Inovace procesu kontinuálního zlepšování
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Management kontinuity činností organizace
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Ekonomika informačních systémů
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
6. Koncepce řízení projektů
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
8. Zavádění procesního řízení
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Systém managementu jakosti
Digitální učební materiál
Procesní řízení (management)
Systém managementu SSHR
Plán obchodního projektu
Transkript prezentace:

11 Procesy a procesní řízení

22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního nebo externího) má svůj výstup (produkt / služba) má jasné hranice (začátek a konec včetně návazností na jiné procesy) má své parametry, které mohou být měřeny (průběžná doba, včasnost, kvalita, náklady, …) je opakovatelný (je-li standardizován) Definice procesu dle ČSN EN ISO 9001:2001 Proces je soubor vzájemně souvisejících nebo vzájemně působících činností, které přeměňují vstupy na výstupy. Co je to proces ?

33 Cesta k procesně řízené společnosti

44 Procesně orientovaná organizace Útvar AÚtvar BÚtvar C Funkční řízení Procesní řízení Proces 1 Proces 2 Bariéry Útvar AÚtvar BÚtvar C Proces 3Proces 1Proces 2 Kdo odpovídá za výkonnost procesů a jejich zlepšování ? Procesní tým X Procesní tým Y Proces 1 Proces 2 Proces 3

55 Procesní model organizace Struktura procesů Struktura cílů Organizační struktura Úroveň procesu: Přehled hlavních charakteristik procesu Úroveň subprocesů: Přehled subprocesů popsaného procesu Úroveň činností: Přehled činností popsaného subprocesu Úroveň přehledu procesů: Přehled oblastí,skupin a podskupin procesů až na úroveň procesů Struktura dokumentace Struktura produktů a služeb Požadavky ISO,HSMS... Struktura Znalostí Strategie organizace

66 Provedení změn v organizaci s následnou certifikací dle ISO Procesní model - základ úspěšných změn v organizaci i následného úspěšného zavedení požadavků ISO a dalšího zlepšování Implementace cílového stavu (včetně požadavků) Návrh cílového stavu Popis a analýza současného stavu Průběžné zlepšování Re/certifikace dle ČSN EN ISO 9001:2001

77 Smysl - zaměření na zvyšování výkonnosti Kvalita je stále více chápána jako samozřejmost ale - kvalita je podmíněna kvalitními procesy Čas se stává strategickým faktorem požadavky na zkracování dodacích lhůt (zkracování průběžné doby procesů) tlak na flexibilitu procesů (reagování na rychle se měnící požadavky zákazníků) Zdroje zvyšování výkonnosti (a tím i kvality) technologie - samy o sobě ale málo účinné produktové inovace - časově i finančně náročné lidé - perspektivní, ale dlouhodobé procesy - klíčové, ale dosud opomíjené

88 Přínosy zavedení procesního řízení transparentně a efektivně fungující procesy procesně orientovaná organizační struktura podporující výkonnost procesů zkrácení průběžných dob, snížení nákladů schopnost pružně reagovat (vysoká konkurenceschopnost) fungující průběžné zlepšování procesů motivovaní a zapojení zaměstnanci se zvyšujícími se znalostmi fungující systém měření a vyhodnocování a další

99 Procesně řížená společnost XY

10 Procesně řížená společnost XY

11 Procesně řížená společnost XY

12 Procesně řížená společnost XY

13 Procesně řížená společnost XY

14 Procesně řížená společnost XY

15 Procesně řížená společnost XY

16 Procesně řížená společnost XY