Praktická cvičení – efektivní součást výuky, nebo luxus? Martin Vejražka Ústav lékařské biochemie 1. LF UK v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FYZIKA NA NAŠÍ ŠKOLE ANEB FYZIKA POD LUPOU
Advertisements

Ing. Lubomír Vavroš, LET´ S FLY s.r.o.
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Hodnocení výuky UK 2. LF. Jak postupovat při organizaci ankety? Východiska Evaluace výuky má v zahraničí dlouhou tradici, je zavedena řada standardně.
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
POZNATKY Z ETNOGRAFICKÉHO VÝZKUMU NA ČESKÝCH VYSOKÝCH ŠKOLÁCH JAK VYPADÁ VZDĚLÁVÁNÍ, KTERÉ SE SNAŽÍME ZLEPŠIT? JANA DVOŘÁČKOVÁ (FSS MU) PETR PABIAN (KSV.
Moderní trendy v problematice testování M. Komenda, Č. Štuka, M. Vejražka, P. Martinková, J. Trnka.
SYSTÉM POČÍTAČEM PODPOROVANÝCH EXPERIMENTŮ KE ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL.
Organizace výuky TVL K. Barták Ústav tělovýchovného lékařství LF a FN, Hradec Králové.
Výuka lékařské chemie pro Zubní lékařství na 1. LF UK v Praze
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
DOTAZNÍK PRO ROČNÍKOVOU EVALUACI VÝUKY NA LF UP V OLOMOUCI
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Obecná psychologie II
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Workshop SFDP - Telč 2008 Fotogrammetrická dokumentace historických objektů - společná výuka pracovišť dvou fakult ČVUT Ing. Jindřich Hodač, Ph.D. Telč,
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Systém pro zadávání a vyzvedávání úkolů
Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník.
Úvod do studia. Historie fyziologie
New Marketing Media Michal Pilík.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Informace ke kurzu Manažerské účetnictví I a jak ho studovat.
Environmentální výchova a
Připravil(a): Host:. Obsah přednášky Základní informace o studiu na FPR – I.část  Struktura studia  Semináře a cvičení  Zápočty a zkoušky  Vnitřní.
Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované
Kurz IT Essentials na DFJP UPCE Ivan Panuška. IT Essentials: PC Hardware and Software Version 4.0  kurz nabízí úvod do odvětví IT  seznámení interaktivní.
CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE faculty of mathematics and physics Advanced.NET Programming I + II 1 st Lecture Pavel Ježek.
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
ZKUŠENOSTI S VÝUKOU CHEMIE V PROGRAMU ZUBNÍ LÉKAŘSTVÍ doc. MUDr. A
CZ / /0022 – Lidské zdroje a inovativní postupy pro dentální implantologickou praxi LASAK, spol. s r.o., 1.LF UK, VŠCHT Kontakt: Jan Riedl,
1 Použití kapesních počítačů (PDA) při testování studentů 5. ročníku Rajdl D., Racek J. Ústav klinické biochemie a hematologie LF UK v Plzni.
Mik. Program :00Zahájení (doc. Mazal, prof. Potáček) 10:15Obsah projektu a výsledky jeho plnění v oblasti KA 01 Inovace základních kurzů.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Lékařská psychologie 5. ročník 2014/
Úvod do klinické medicíny I.
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
MAN 1. Seminář sociální psychologie se zaměřením na sport Marie Blahutková.
Vítejte na Přírodovědecké fakultě
Partner P 30 – Gymnázium Boskovice Projekt „Spolupráce“ Dvě roviny -materiální -vzdělávací.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Tvorba e-learningových kurzů v LMS Moodle
Vítejte na Přírodovědecké fakultě
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Martin Tomášek Jan Jakeš Tomáš Jiříček Linh vedoucího projektu:
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
Vzdělávání v laboratorní medicíně – prezenčně i virtuálně Marie Karlíková, Daniel Rajdl, Ondřej Topolčan Lékařská fakulta UK Plzeň.
Didaktické formy.
Prezentace projektu Rozvoj PřF JU
Pokyny ke zkoušce z biologie 2008/2009
Advanced .NET Programming II 1st Lecture
Potravinářské zbožíznalství
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
Zkušenosti a poznatky o praxích a výuce ve zdravotnických oborech Zdeněk Hon
Lékařská psychologie a komunikace
Vladimír Bajzík / 11. ledna 2018
Studijní obor Fyzioterapie
Mikrobiologický ústav LF a FN u sv. Anny v Brně
Potravinářské zbožíznalství
Dynamické procesy v řízení Definice procesů v řízení
Transkript prezentace:

Praktická cvičení – efektivní součást výuky, nebo luxus? Martin Vejražka Ústav lékařské biochemie 1. LF UK v Praze

Praktická cvičení × semináře Praktická cvičení Praktická cvičení –náročná příprava –více personálu –vysoká cena –časová náročnost –vybavená laboratoř –pestřejší výuka –motivují studenty –lepší představa, „jak to vypadá“

Situace 2003/042004/052005/062006/072007/08 ZSLSZSLSZSLSZSLSZSLS Nové curriculum

Zkušenost Pokud nejsou praktika Pokud nejsou praktika –více problémů se zápočty –horší komunikace se studenty –horší pozornost na přednáškách a seminářích

Výsledky zkoušek 2003/042004/052005/062006/072007/08 ZSLSZSLSZSLSZSLSZSLS Nové curriculum

Výsledky zkoušek 2003/042004/052005/062006/072007/08 ZSLSZSLSZSLSZSLSZSLS Nové curriculum

Hodnocení studenty 2003/042004/052005/062006/072007/08ZSLSZSLSZSLSZSLSZSLS Nové curriculum  škála 1..4

Hodnocení studenty 2003/042004/052005/062006/072007/08ZSLSZSLSZSLSZSLSZSLS Nové curriculum  škála 1..4

Hodnocení studenty 2003/042004/052005/062006/072007/08ZSLSZSLSZSLSZSLSZSLS Nové curriculum  škála 1..4

Praktická cvičení především zlepšují motivaci ke studiu