PhDr. Zuzana Hadj Moussová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Advertisements

Diagnostika SPU.
Vymezení a pojetí sociální práce
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Diagnostika. Hodnotíme:  Závažnost, dlouhodobé přetrvávání  Poruchy chování ve vztahu k rodině  Poruchy chování vázané na činnost v partě  Poruchy.
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Psychologie nadaných dětí Doc.Mgr.Šárka Portešová, Ph.D.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Školní poradenské pracoviště
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
Výstupy z Úvodního semináře
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Aplikovaná psychologie
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Otázky a dilemata. Komu? Dítě, žák, pedagog, pracovníciDítě, rodiče, pečovatelé Kde? Škola, poradenská instituceDomácí prostředí Kdy? Chování je nefunkčníNastane.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
Pedagogické poradenství ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie, poradenství ve vztahu k sociální práci, k intervenci.
Včasná péče v České republice Zora Syslová. OBSAH 1.Vymezení pojmů 2.Co znamená včasná péče, její význam 3.Charakteristiky dětí ze sociokulturně znevýhodněného.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Teorie vzdělávání dospělých
Reintegrace žáků s chronickým onemocněním zpět do škol projekt TIMSIS Action Comenius 2.1 Action Comenius 2.1 Doba trvání projektu: 3 roky Doba trvání.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Pedagogická diagnostika
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Kazuistiky Problém Nejslabší místo Prvotní Intervence.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
Pedagogická diagnostika
Projekt Poradenství v Libereckém kraji
Sociální práce s rodinou 4
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Teorie vzdělávání dospělých
Standardy pro základní vzdělávání
Tisková konference
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Psychologie výchovy a vzdělávání
Školská sociální práce
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PhDr. Zuzana Hadj Moussová Žáci z menšin PhDr. Zuzana Hadj Moussová

Obtíže žáků z menšin V adaptaci na školu Ve vzdělávací oblasti V chování

Vymezení menšiny Menšiny národnostní etnické jazykové kulturní

Adaptace Škola jako představitelka majoritní společnosti Školní kultura Učitel Spolužáci

Vzdělávací problémy Očekávání školy Jazyk Pozornost Paměť Schopnosti Motivace Orientace v čase Autoregulace

Problémy v chování Působení sociálního prostředí Sociálně a kulturně podmíněné chování dětí z menšin Diagnostika chování dětí z menšin

Sociokulturní handicap Teorie sociokulturního handicapu Definice sociokulturního handicapu Kulturně podmíněný deficit Kulturní konflikt Institucionální handicap

Žáci se sociokulturním handicapem Žáci z menšiny Děti přistěhovalců a uprchlíků Děti z nepodnětného sociálního prostředí

Vliv sociokulturního handicapu na obtíže žáka Školní úspěšnost Vývoj osobnosti Chování

Sociokulturní handicap a sociopatologické jevy Zkušenost sociální neúspěšnosti Identifikace s problémovými vzory Pocit vyloučení za společnosti

Diagnostika a intervence u dětí se sociokulturním handicapem Kulturní podmíněnost dg. metod Problémy interpetace výsledků diagnostiky Intervence – přiměřenost intervence kulturnímu prostředí žáka – skloubení požadavků majoritní společnosti a specifičnosti rodiny a dítěte

Zdroje Školní poradenství I. Školní poradenství II. Bittnerová D.: Dítě z menšiny v české škole Školní poradenství II. – Hadj Moussová Z.: Poradenská práce se žákem z menšiny Hadj Moussová Z.: Studijní opora – žáci z menšin