EVROPSKÉ JAZYKOVÉ PORTFOLIO A INTERNET PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ UK FF Jazykové centrum Praha, CZ Nitra - SK, 2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní soustava povolání
Advertisements

E-learning – moderní elektronická podpora výuky
INOVAČNÍ VZDĚLÁVACÍ NÁSTROJE V MECHATRONICE A BIOMECHATRONICE
VOICE of European TeacherS (VOICES) je partnerská síť, která spojuje akademické pracovníky, učitele z praxe, studenty učitelských oborů a instituce, které.
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Evropský referenční rámec (ERR/CEFR)
KOMBI KOMBI Obsah: Informační zdroje o EU. KOMBI Informační zdroje o EU – česky Česky   Základní informace o EU – základní pojmy, instituce, politiky,
Realizace tvorby e-learningových kurzů odborné angličtiny
Revize Nového přístupu
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Slovníky po drátě Epizoda II Pavel Kurfürst Ústav cizích jazyků Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci E-learning a výuka cizích jazyků, Pardubice,
Jazyk HTML Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Národní centrum Europass ČR | Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Dana Sigmundová E-books jako zdroj odborných informací ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Ústřední knihovna FSS MU ÚK FSS MU, místnost 1.30, Martin Krčál Sociální sítě sdílejte, komunikujte a spolupracujte online.
SLOVNÍKY PO DRÁTĚ? Pavel Kurfürst Ústav cizích jazyků Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Digitální publikace a e-knihy v Ústavu pro českou literaturu AV ČR Pavel Janáček, Michal Kosák, Praha,
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
Schůze koordinátorů programu SOCRATES/ERASMUS
OBJEKTIVIZACE HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY Z ANGLICKÉHO JAZYKA
PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ FF UK v Praze MŠMT 9/2010 CercleS - CASAJC.
PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ FF UK v Praze MŠMT 9/2010 Evropské jazykové portfolio pro VŠ.
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
BIBLIOGRAFICKÉ FORMÁTY MARC 21 – UNIMARC-úvod
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Mezinárodní jazykové zkoušky pro studium a práci v zahraničí Daniel Jeleń British Council.
Informatika Internet.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Evropské iniciativy pro rozvoj odborného vzdělávání Miroslav Procházka Praha Ustavující konference TTnetu České republiky.
Protidrogová politika v EU a v ČR Blanka Korčišová Viktor Mravčík Jůnův statek
Learning Educators Project Grundtvig 2 Learning Partnerships.
CULTIVATE: Evropská informační síť pro oblast kulturního dědictví Vít Richter Národní knihovna ČR Olomouc, listopad 2001.
EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
IT Session Two Lessons Three and Four. Outline  IT Test 1  International Phonetic Alphabet  IPA – Interactive chart  Exercise 1  Český národní korpus.
European Computer Driving Licence Informační a poradenské centrum PEF.
ECTS a Ostravská univerzita v Ostravě
Studijní informační zdroje (a jak se k nim dostat) Pro předmět Jazykový projev (2014/15) připravila Eva Cerniňáková Jabok - Vyšší odborná škola sociálně.
Archivy, knihovny a muzea v digitálním světě 2005 EGMUS – Evropská skupina pro muzejní statistiku Mgr. Marcela Straková Ministerstvo kultury.
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
1 Citace informačních zdrojů PhDr. Zuzana Hájková Jihočeská vědecká knihovna České Budějovice Logo vaší společno sti vložíte na snímek tak, že V nabídce.
Kongres výchovného poradenství, Pardubice 2006 INFORMAČNÍ ZDROJE O STUDIU A PRÁCI V ZAHRANIČÍ Ing. Ondřej Gbelec Národní vzdělávací fond, o.p.s.
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
1 Nabídka stáží ve školicích institucích a individuální stáže IEF, IOF, IIF (Akce Marie Curie) Ing. Emil Kraemer, PhD. Tel.:
Aktivity pro školy Evaluace a cambridgeské zkoušky Táňa Rybenská Čelákovice 3.dubna 2008.
Standardy RVP ZV září 2013 Praha, Všechno, co jste chtěli vědět o standardech … O TOM, CO URČITĚ BYLO O TOM, CO URČITĚ JE O TOM, CO MOŽNÁ BUDE…
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
Národní centrum Europass ČR | Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
CPVŠK 2006, UP Olomouc jde do světa … Iva Prochásková, UK UPa.
BOLOŇSKÝ PROCES - INTERNACIONALIZACE INFORMACE Z KONFERENCE MINISTRŮ VYS. ŠKOLSTVÍ BERGEN Prezentace pro předsednictvo RVŠ, Pavel.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Central European Exchange Programme for University Studies
Vývoj RDA Jarmila Přibylová NK ČR. Page  2 RDA  : práce na AACR3  : práce na RDA 2007 – nová struktura pravidel (přizpůsobení modelům.
Informační zdroje o Evropské unii zimní semestr 2007.
NEŽ VYRAZÍM ZA STUDIEM A CESTOVÁNÍM DO SVĚTA Tereza Ševčíková British Council Liberec.
Evropské nástroje na podporu mobility žáků Michala Čičváková.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Mezioborová síť spolupráce pro policy development v oblasti udržitelného rozvoje Přehled aktivit COŽP 26. září 2011, Jana Dlouhá.
Program: Erasmus+ Klíčová akce: KA1 Název organizace: Základní škola M. Choceňského, Choceň Název projektu: Další vzdělávání učitelů cizích jazyků Číslo.
Click to add text Click to add text NEŽ VYRAZÍTE ZA STUDIEM Ivana Galetová.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia PhDr. Libuše Drnková a kol. Jazykové centrum FF UK.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Internet Historie, adresy serverů
Internet – pojmy, služby
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Transkript prezentace:

EVROPSKÉ JAZYKOVÉ PORTFOLIO A INTERNET PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ UK FF Jazykové centrum Praha, CZ Nitra - SK, 2004

Historie EJP iniciativa RE na počátku 90. let 20. století prostředek pro porovnatelnost znalostí CJ a umožňující mobilitu pracovních sil 1999 první pilotní projekty 2001 Evropský rok jazyků ingCoE/LearningCoE5_EN.htm ingCoE/LearningCoE5_EN.htm

Evropský referenční rámec - základ pro EJP základních 6 úrovní – A1-C2 knižní forma – CUP český překlad Council for Cultural Co-operation: Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Univerzita Palackého, Olomouc, 200 3

WEB.pdf formát txt.pdf

Základní dokumenty k ERR nts_intro/common_framework.html nts_intro/common_framework.html

POPIS DESKRIPTORů L=E&M=$t/ /main_pages/../&L=E&M=$t/ /main_pages/levels.html L=E&M=$t/ /main_pages/../&L=E&M=$t/ /main_pages/levels.html

Práce s deskriptory např. pro technické směry ok.html

samostatná práce s deskriptory on-line bremen.de/~jsuther/listening_self_assessmen t.html folio/sprachenportfolio1.htm

deskriptory pro ‚speciální účely‘

deskriptory v rámci projektu DIALANG (nutná částečná registrace) _reporting.htm _reporting.htm

ERR a určování úrovně zkoušek ALTE – jejich pětistupňové třídění zhruba odpovídá úrovním A2 - C2 m

tabulka zkoušek CJ na stránkách MŠMT ČR – zde je rozdělení do tří úrovní, které zhruba zahrnuje stupně B1-C2. Není to rozdělení ideální, ale berme ho jako počáteční pokus pro naše podmínky. a.htm

přehled zkoušek na portálu Languge learning net bin/show/US/certs bin/show/US/certs Postupně se zde objevuje označení zkoušek od A1 do C2 pro některé evropské certifikáty

Zkoušky na VŠ?? v budoucnosti asi nutnost zařazení do ERR a postupně možnost certifikace

UNIcert na Slovensku akademické a profesní zaměření čtyři stupně - B1 – C2 koordinátor - CASAJC na Slovensku

EJP pro VŠ V roce 2002 bylo ve Štrasburku schváleno i portfolio pro VŠ (v originále – „higher education, 16+ users“). Bylo vytvořeno za podpory mezinárodní organizace jazykových center na VŠ CercleS prof. D. Littlem z Dublinské Trinity Colledge, který je rovněž autorem původního projektu portfolia a několika dalších lokálních verzí portfolia (např. pro imigranty v Irsku). Struktura je shodná s ostatními typy portfolií: 1. Jazykový pas 2. Jazyková biografie 3. Dossier – album prací

Distributoři VŠ EJP mezinárodní organizace CercleS národní organizace CASAJC

Při zadání hesla „evropské jazykové portfolio“, např. v rozšířeném vyhledávání GOOGLu, se v případě češtiny objeví kolem 200 odkazů a v angličtině více než 2500 odkazů. (prosinec 2003) Některé z následujících adres mohou pomoci učitelům zajímajícím se o tuto problematiku.

Adresy RE L=E&M=$t/ /main_pages/contents_portfolio.html L=E&M=$t/ /main_pages/contents_portfolio.html =E&M=$t/ /main_pages/documents.html =E&M=$t/ /main_pages/documents.html

Další info. ndex.html - materiál prof. D. Littla sp?ARI=101946&CAI=2968&EXPS="EV ROPSKÉ*"%20AND%20"JAZYKOVÉ* - materiál MŠMT ČR

- využití portfolia - německy psané stránky - tzv. švýcarské portfolio

Komerční využití yh.com/workforce/workforce_careers.htm yh.com/workforce/workforce_careers.htm Nabídka pracovních míst, která potvrzuje, že EJP proniká do pracovní komerční sféry a zdá se, že předpoklady RE, že EJP se stane nezbytnou součástí pracovních portfolií v uvažované sjednocené Evropě do roku 2010, jsou velmi reálné.

Implementace EJP * Atestace - VŠ z CJ. Je třeba se zaměřit na všechny oblasti - úroveň, cíle, obsah metody i hodnotící kritéria a vycházet z ERR a deskriptorů EJP pro VŠ. * Kurzy – sylaby – také v charakteristikách kurzů by se stále více měly objevit odkazy na ERR a EJP

* Materiály – a) již při tvorbě materiálů, příruček, on-line kurzů brát v úvahu ERR a EJP * Mobilita – např. otázky vzájemné uznatelnosti zkoušek * CŽV – formulace nabídky kurzů

* Studentská autonomie ve výuce CJ – platí pro všechny typy kurzů, ale zvláště pak v oblasti CŽV a e-learningu

Bibliografie Council of Europe Education Committee: European Language Portfolio: Proposals for Development, Council of Europe, Strasbourg, 1997 Little D., Perclová R.: The European Language Portfolio: a guide for teachers and trainers, CE, 2000 Little D., Perclová R.: Evropské jazykové portfolio: příručka pro učitele a školitele, MŠMT ČR, 2001 Council for Cultural Co-operation: Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Univerzita Palackého, Olomouc, 2002