TB 3 2012. Map is not a territory (Alfred Korzybski via G. Bateson: Mysl a příroda, nezbytná jednota.) Vlastnosti plánu města jsou dány vlastnostmi města;

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Advertisements

34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Copyright © 2007 Tommy's Window. All Rights Reserved ♫ Zapněte reproduktory! ♫ Zapněte reproduktory! Klikněte na postupné vsunování snímků.
Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
“W questions” with a preposition
Úvahy v ranní mlze….
TB presupozice Janův syn se rozvádí. Máma chce, abych šel domů.
TB2012/ logika dedukce V pytli P jsou bílé fazole Fazole na stole jsou z pytle P Fazole na stole jsou bílé Sherlock Holmes.
Úvod do Teorie množin.
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
1. Hospodin zástupů, Bůh požehnaný věčně, všem krajům světa znám je Bůh a Pán náš sám. Haleluja, haleluja! haleluja, haleluja! | Od věků na věky, od věků.
013456… The Numbers Číslice The numbers we write are made up of algorithms, (1, 2, 3, 4, etc) called arabic algorithms, to distinguish them from.
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Rovinné útvary.
INDIVIDUA KFI/ FIL1 Petr Hýža FI - FV Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
Výroková logika.
1. Bože náš, Otče náš, do ruky tvé s důvěrou klademe teď štěstí své: | Dítě, jež z lásky své i nám jsi přál, | od tebe život má, veď je i dál, | Dítě,
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Medvídek Pú.
KOMBINATORIKA 2 VARIACE k-té TŘÍDY Z n PRVKŮ S OPAKOVÁNÍM
Filosofie úvod do problému....
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
TO CO SLÍBÍŠ, NEPOMÍJÍŠ Promise maker, promise keeper CO ZAČNEŠ TÉŽ DOKONČÍŠ You finish what you begin VŠE NÁM DÁVÁŠ, I KDYŽ JDEM POUŠTÍ Our provision,
JAK V NÁDHEŘE SVÉ KRÁL BUĎ VYVÝŠEN TY SÁM, The splendor of the King, clothed in majesty AŤ CELOU ZEMÍ ZNÍ, AŤ CELOU ZEMÍ ZNÍ. Let all the earth rejoice,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Ref.: Nám, Pane, dal jsi Slovo své, Ducha svého dej nám též.
Predikátová logika1 Predikátová logika 1. řádu Teď „logika naostro“ !
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Arabské číslice.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Popis obrázku (6.ročník)
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Kombinační logické funkce
Scissor Jack (Nůžkový zvedák)
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Vektor Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu vektor Datum vypracování: Datum pilotáže:.2013 Anotace: Interaktivní prezentace.
Skalární součin Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu skalární součin Datum vypracování: Datum pilotáže:.2013 Anotace:
Směrnicová rovnice přímky
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Subjektivní, objektivní a absolutní idealismus.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek. Množina: skupina (souhrn, soubor) nějakých objektů.
Co mají společného zlomky
KAM TY JDEŠ, JÁ JDU Where you go, I'll go KDE TY SEŠ JÁ JSEM,
1. Co mají společného násobky těchto čísel?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Angličtina: Thomas Jefferson
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_22_INOVACE_23.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY I. (Articles I.) Ročník: 7.
Starověký Egypt – faraóni a lid
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_03
TaHoma 2.0 – Connected Living
Popis obrázku (6.ročník)
Platon př. n. l. z bohaté athénské rodiny
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
Základní filozofické otázky
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Petr Michálek Datum konání:
Transkript prezentace:

TB

Map is not a territory (Alfred Korzybski via G. Bateson: Mysl a příroda, nezbytná jednota.) Vlastnosti plánu města jsou dány vlastnostmi města; sebelepší mapa nedokáže vnutit městu něco, co tam není. Může však zvýraznit věci, které na první pohled nejsou patrny.

Neboť tato nauka zanedbáváním paměti způsobí zapomínání v duších těch, kteří se jí naučí, protože spoléhajíce na písmo budou se rozpomínat na věci zevně, z popudu cizích znaků, a ne zevnitř sami od sebe; nevynalezl jsi lék pro paměť, nýbrž pro upamatování. A co se týče moudrosti, poskytuješ svým žákům její zdání, ne skutečnost; neboť stanouce se sčetlými bez ústních výkladů, budou působit zdání, že jsou mnohoznalí, ačkoli budou většinou neznalí, a ve styku budou nepříjemní, protože z nich budou lidé zdánlivě vzdělaní místo lidí vzdělaných opravdu. Platón, Faidros 275ab

virtuálno (transcendentno) přirozený svět ideje geometrie logika matematika věda příroda život řeč

In Principio erat verbum et Verbum erat apud Deum et Deus erat Verbum Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh. To bylo na počátku u Boha.... A Slovo se stalo tělem

Psané slovo? Logos; mnoho významů – např. též „číslo“, nebo „život“

Šang

“All manifestations of life, from elementary biomolecular interactions to human behavior, are tightly associated with, if not in full command of, sequence-specific interactions.... The genome that carries or encodes all these sequence patterns is, thus, a compact, intricately organized, informational depot.” E. Trifonov

Značka je členem nějaké konečné abecedy (či matice); jejím jediným vymezením je pořadí (souřadnice) v daném systému. Nenese žádný jiný význam kromě toho, že patří do souboru (abecedy) a má v něm definovanou pozici („B“ je v abecedě na druhém místě.) Značka nemá žádný tvar, od jiných značek je bezpodmínečně odlišitelná svou polohou v abecedě (matrici). Nenese také žádný význam, znamená jen sama sebe.

Snadno nahlédneme, že ať zvolíme jakýkoli příklad, je vlastně nemožné analyzovat nějaký jev v pojmech jiných, než jsou invarianty, které jsou v jeho průběhu zachovány. Monod angl. 99, čes. 105

DNA mRNA Nativní peptid Funkční protein

Rozumění

“This sentence is a string of characters.” “  ” “This sentence is a string of characters.” ·-··-· - ···· ·· ··· ··· · -· - · -· -·-· · ·· ··· ·- ··· - ·-· ·· -· --· --- ··-· -·-· ···· ·- ·-· ·- -·-· -­ · ·-· ··· ·-·-·- ·-··-·

Kolik písmen? Kolik znaků?

oiseaux [uazó] août [u] viennent [vien] court – caught farther – father threw – trough right – wright - write jeans – džíny E. coli - [íkoláj] Nietzsche – [nájčí] AIDS CD FBI &, €, etc., $, #

rozdíl notace team – čes. tým [tým], sl. tím [tým] (kým čím) – čes. tím [ťím], sl. tým [tým] srv. type/tip být – bít; byť - biť; być – bić