ZÁSADY TVORBY E-LEARNINGOVÝCH TEXTŮ A PRÁCE V PROSTŘEDÍ LMS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Advertisements

Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Inovace předmětu Grafika na PC
Využití Open Source GIS nástrojů ve výuce zeměpisu na střední škole
Inovace výuky CAD na naší škole
Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Optimalizace online prezentací v závislosti na vlastnostech produktů David Novák.
Bakalářský studijní program Softwarové technologie a management (STM) Prof. Ing. Jiří Žára, CSc.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Tvorba webových aplikací
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Obrázky poskytla firma Complex,
Jako intranet Bc. Jan Beneš. Intranet - obecná funkcionalita  sdílení dokumentů  diskusní fórum  databáze kontaktů  novinky a aktuality  firemní.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Jak se stát dobrým právníkem?
E-learning ve výuce na SŠ
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Jak se stát dobrým právníkem?
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Jednotná informační brána Cyklus školení Elektronické informační zdroje a databáze Národní knihovna ČR , , , ,
2. LMS Unifor. E-learning vzdělávací proces, využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci.
Vzdálené počítačové sítě a programování v prostředí Windows Okruhy ke zkoušce z předmětu: Ing. Zdeněk Votruba LVALVA.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Distanční vzdělávání na VŠFS
ZÁSADY PRO TVORBU PŘÍRUČKY DOPORUČENÍ PRO AUTORY PILOTNÍ KURZ PRO PEDAGOGY MUDR. IVETA MATĚJOVSKÁ, CSC.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
2 Karla Halenková Setkání uživatelů 2001 Báze znalostí produkt pro naplnění uživatelem.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Tvorba e-learningových kurzů v LMS Moodle
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
1 Prezentace Přírodopis lehce a zábavně – elektronická učebnice přírodopisu pro ZŠ
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Nástroje podpory uživatelů
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Editace interaktivních osnov etech schůzka
Transkript prezentace:

ZÁSADY TVORBY E-LEARNINGOVÝCH TEXTŮ A PRÁCE V PROSTŘEDÍ LMS MUDr. Iveta Matějovská, CSc. Pilotní kurz pro pedagogy

Obecné zásady pro tvorbu e-learningových kurzů Design e-learningu se zaměřuje na: Obsah vyučované látky Cíle výuky Vhodné metody a technologie Potřeby studenta Specifické místní faktory, např. prostředí pro výuku

E-learning zahrnuje: Úvodní vstupní stranu se vstupem po zalogování Přehled kurzů a informace o náplni jednotlivých kurzů, event. upoutávky kurzů Studijní texty Rady a návody na vkládání a využívání textů lektory Kontrolu znalostí Konzultace se studenty, chat anebo diskusní fórum Technickou podporu odpovídající software (LMS)

Autor e-learningového studijního materiálu: Zná učební látku Stanovuje si hlavní a vedlejší cíle výuky Vytváří názorný a pro studenta atraktivní materiál Umí psát čtivě a srozumitelně Vytváří interaktivní studijní materiály Dodržuje standardy tvorby webových textů Vytváří zpětnovazebné a kontrolní prvky Motivuje studenty ke studiu a k využití moderních metod výuky

Časté chyby ve web designu Složité vyhledávání Používání PDF formátu pro čtení online Navštívené odkazy neměnící barvu Pouze naskenovaný text (neformátovaný holý text) Fixní velikost textu bez možnosti přizpůsobení Špatná grafika stránek Cokoliv, co vypadá jako reklama: agresivní animace, např. blikající text, vyskakovací okna, text jako reklamní banner Vybočování ze zavedených a osvědčených designových zvyklostí Otevírání mnoha nových oken prohlížeče Neodpovídání na otázky uživatelů Jakob Nielsen: Top Ten Mistakes in Web Design 2007

LMS - charakteristika Learning Management System neboli systém pro řízení výuky je aplikace (program), která obsahuje nejrůznější nástroje pro řízení studia Pomocí této aplikace je umožněna tvorba a provoz e-learningových kurzů LMS může být buď placený (komerční firmy) nebo volně dostupný (open source - Moodle)

Základní otázky před začátkem tvorby e-learningového kurzu Co je cílem kurzu Kdo je adresátem kurzu Kolik studentů bude v kurzu Jaký bude časový plán kurzu Jaký je charakter obsahu kurzu Jakým způsobem se budou kontrolovat znalosti Jaký bude poměr mezi kontaktní výukou a e-learningem

Hlavní části e-learningového kurzu Úvodní slovo – vstupní webová stránka Moduly Studijní texty Multimediální studijní opory Úkoly Kontrola naučené látky (testy, rešerše) Diskuse Odkazy

Vstupní webová stránka Úvodní slovo Úvodní obrázek Jméno a heslo pro login Znak organizace: univerzity a fakulty Grantová podpora Kontaktní informace

Studijní texty Nabídka s popisem jednotlivých kurzů Vstup do kurzu Jednotlivé texty Úkoly Testy

Kompozice jednotlivých stránek Rozčlenění textu logicky i opticky do strukturních celků Okrajové lišty s nabídkou jednotlivých lekcí Jednotné zobrazování vizuálních prvků stránky: stejné styly Volba písma – patkové, bezpatkové, velikost Barevná paleta: podklad, základní odstín, zvýraznění Grafické zvýraznění důležité informace: tvar, velikost, umístění, orientace, barva, písmo Vkládání objektů: texty, obrázky, animace

Diskuse Synchronní komunikace neboli chat - komunikace mezi dvěma či více subjekty v reálném čase Z časových důvodů (každý se do kurzu připojuje v jinou denní dobu) se tento způsob komunikace v e-learningu příliš nepoužívá Rozšířenější je asynchronní komunikace neboli diskusní fórum (nejedná se o komunikaci v reálném čase) Každý student vkládá příspěvek, který má čas vytvoření, přičemž je tento příspěvek stále přístupný Jiný člověk (většinou pedagog) na něj může kdykoliv odpovědět Tento typ komunikace je pro e-learning nezbytný

Hlavní cíle, kterých chceme dosáhnout Naučit studenty hledat samostatně řešení úloh, aplikovat při řešení určité postupy, respektovat jisté principy řešení, řešit problémové úkoly Ověřit si, jaké postoje studenti při řešení zaujímají Rozvíjet schopnosti studentů shromáždit, utřídit a vyjádřit myšlenky Zdokonalit znalosti a dovednosti studentů Naučit studenty zodpovědnosti za svou práci Snažit se rozvíjet kreativitu studentů Podporovat týmovou práci a formy učení založené na spolupráci Pomoci studentům aplikovat teoretické poznatky v praxi Využívat internetu k získání nových poznatků jak u pedagogů tak studentů

Shrnutí jednotlivých kroků, které nás čekají Úprava všech nachystaných materiálů Upřesnění náplně jednotlivých modulů - předmětů Tvorba doplňujících studijních textů Tvorba multimediálních studijních opor Tvorba testových otázek a zadání úkolů Implementace všech vytvořených materiálů do zvoleného LMS

Informace o systému na 3. LF UK Jednání o licenci Netventic Learnis® od firmy Netventic technologies s.r.o. LMS systém –základní informace na http://www.cover.cz/produkty/learnis-lms Syllaby a materiály k výuce pro bakalářská a doktorská studia na 3. LF budou pro registrované studenty a odpovědné lektory dostupné po přihlášení na stránkách http://lf3cuni.c6.us1.netventic.net/login Manuál ve formátu pdf je rovněž k dispozici

Webová prezentace www stránky projektu http://www.lf3.cuni.cz/cs/veda-a-vyzkum/projekty-eu/oppa/zaklady-lekarskych-ved/index.html , http://www.lf3.cuni.cz/cs/pracoviste/fyziologie/PROJEKT-OPPA/ vstup do e-learningového systému (návrh)