Z Pekingu do Lhasy Čínská železnice vede přes střechu světa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čínská železnice na střechu světa Hold železničním stavitelům.
Advertisements

Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Čínská železnice na střechu světa Hold železničním stavitelům.
Evropa Podnebí a vodstvo.
VY_32_INOVACE_03 Asie - povrch
Evropská nej….
Organizace ochrany přírody v ČR
Nejposvátnější čínská hora
Atmosféra Země.
 Rozsáhlé pohoří na hranicích Česka, Rakouska a německého Bavorska.  Rozkládá se v nadmořské výšce mezi 600 m ( údolí Otavy u Rejštejna ) a 1378 m (
Rozmanitost života v přírodě
Wuhan – Guangzhou (Kanton), dvě města spojená železnicí po které jezdí rychlovlaky a vozí Číňany. Nádraží ve Wuhan postavené v roce 2009.
Krušné Hory Klára Pecháčková 9.B KRUŠNÉ HORY.
Dánsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Island Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Brienz Rothorn Bahn AG je malá společnost, která provozuje lokální ozubnicovou dráhu u městečka Brienz na břehu jezera Brienzersee, SV od Interlakenu.
Vliv dopravy na životní prostředí
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
CHORVATSKO PLITVICKÁ JEZERA.
Extrémní oblasti na naší Zemi
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Středočeský kraj.
Prezentace patrikkrakovany.mypage.cz
Organizace zabývající se ochranou přírody
střecha rozporuplného světa
Společenské a hospodářské prostředí
Transsiberianul Má délku 9289 km a přechází přes osm časových pásem. Je nejdelší dráhou na světě. Její stavba byla zahájena za cara Nicholas II, je také.
Jihomoravský kraj.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Produktové novinky 2011.
Česká republika: Českobudějovický kraj Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Informace a fotografie
Darek Matwikow Jan Jelínek
ASIE - Tibet. ASIE - Tibet OBSAH Mapa Základní informace Sídla Náboženství Vlna sebeupalování Zajímavosti.
Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
(Atlantic Road, v norštině Atlanterhavsveien) je velkolepá trasa skákající z kontinentu na ostrovy a opět z ostrova na ostrov, silnice se fantasticky kroutí.
Jezero Titicaca Šárka Baranovská
Cesta do světa Je to jako celovečerní film, takový výlet do devatenáctého století, znásobený pohledem na krajinu podél trasy vlaku během cesty. Orient.
Registrační číslo projektu
Čína Jan Dušek.
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
RISKUJ!.
Finsko.
Rybníky a rybníkářství
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Život obyvatel Asie v různých nadmořských výškách Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-4 Šablona:
KANADA Obr.1. KANADA - Rozloha: km² - Počet obyvatel: Hustota zalidnění: 3,26 ob. / km² - Státní zřízení: federativní konstituční.
Podnebí, podnebné pásy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Vlastimil Ogrodník NÁZEV:Chorvatsko TÉMATICKÝ CELEK: Evropa ČÍSLO.
Krkonoše. Sněžka Podle nových měření 1603 m n.m - je nejvyšší hora v Krkonoších a v České republice. Nachází se ve východní části Krkonoš na Hraničním.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS Téma: Hlavní město Praha Ročník:
VY_32_INOVACE_286_Rozhledny Jesenicka Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana Kašpárková Datum vytvoření: Vzdělávací obor,
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Občanem Evropské unie.
TIBET.
VY_32_INOVACE_43_Ochrana přírodního bohatství
Skrytý poklad Sibiře Kamenný les na Leně 1.
Jezero Titicaca VY_32_INOVACE_14_38
Nebezpečné železnice ve světě.
Brienz Rothorn Bahn.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Nejposvátnější čínská hora
11. e Mírný podnebný pás Zelená Mezi 40o až 60o 4 roční období
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Oceány.
Přírodní podmínky V české kotlině.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Transkript prezentace:

Z Pekingu do Lhasy Čínská železnice vede přes střechu světa Pocta největším světovým stavitelům železnice Author: Eddy Cheong

Výzvy Od založení Číny Dr. Sun Yat-sunem v roce 1911 bylo v Číně snem mít vnitrostátní železniční systém propojující všechny provincie země. Tibet se stal poslední nepřipojenou provincií pro velké a nepřekonatelné překážky.Od roku 1950 čínští železniční projektanti čelí těmto nejvýznamnějším problémům: - Impozantní horské bariery - Nestabilní permafrost a bažinaté mokřady - Křehký ekosystém

Asi 85% z celé železniční trati se nachází v“Zóně zakázané“, známé jako „zóna smrti“,kde panuje kruté a nepředvídatelné počasí, silné písečné bouře a vysoké UV záření. Roční průměrná teplota je stále pod bodem mrazu a nejnižší teploty klesají na -45 stupňů C. Průměrná nadmořská výška na železniční trati je 13.500 stop nad mořem a nejvyšší bod je 16.700 stop nad mořem. Při stavbě Fenghuo horského tunelu – asi 16.000 stop n.m. museli být pracovníci vybaveni kyslíkovými dýchacími přístroji. .

Proměnlivý věčný led Źelezniční trať vede 550 km nestabilním proměnlivým věčným ledem – permafrostem – měkké a vlhké půdě v létě, tvrdé a objemově nestabilní půdě v zimě, noční můrou pro všechny železniční techniky. Stavba mostu přes permafrost má nejmenší negativní dopad na oblast, ale je také nejdražší. Na příklad 11,7 km dlouhý most Quingshuhe je nejdelší most na permafrostu.  

Ochrana životního prostředí a křehký ekosystém je základním problémem celého projektu. Snížení negativních dopadů na ekologii nutily projektanty vybírat trasu železnice tak, aby se držely stranou od stanovišť volně žijících živočichů. Projektanti minimalizovali narušení přírodní rezervace pro ohrožené Tibetské antilopy a osly a zřídili 25 průchodů pro zvěř na základě jejich zvyků a migrace. Všechny vlakové soupravy mají nainstalovány zařízení pro uložení odpadu a odpadních vod na ochranu životního prostředí na trase.

Peking West

Peking West – Vlakové nádraží – tady začíná naše cesta do Lhasy.

Spolucestující Joey ukazuje na tabulku Beijing -Lhasa

Pro účely ochrany životního prostředí jsou všechny soupravy vybaveny zařízením na shromažďování odpadu a vakuovými toaletami. Na snímku pracovníci provádějí sběr odpadů z WC vakuovou metodou.  

Qinghai-Tibet železnice je dlouhá 1956 km – z Xining, hlavního města provincie Čching-chaj, do Lhasy. Byla dokončena v červnu 2006.

Ochrana křehkého životního prostředí je důležitou prioritou pro čínské železniční projektanty.

Joey pozoruje z okna měnící se scenerie krajiny.

Quinghai -Tibetská náhorní plošina je domov chiru – tibetské antilopy Quinghai -Tibetská náhorní plošina je domov chiru – tibetské antilopy. Chiru je vysoce chráněné zvíře v Číně. I přes právní ochrany nejvyššího řádu, je populace chiru stále na poklesu a dnes je tento druh velice ohrožený. Pytláctví je hlavní hrozbou. Chiru je nezákonně lovena pro svou vlnu, která je známá na světovém trhu jako „shahtoosh“- přeloženo „královna vlny“.. Vzhledem k odlehlosti tohoto území, nejsou ani rezervace schopny účinně chránit zvěř a jejich prostředí.. Shahtoosh je považována za jednu nejkrásnější přírodní vlnu na světě a shahtoosh šály a šátky se staly symboly vysoké módy na Západě a prodávají se za neuvěřitelně vysoké ceny. Vlna se pašuje z Tibetu, zejména Kašmíru, kde se zpracovává na extrémně jemné tkaniny, z nichž se vyrábějí šály a šátky. Ačkoli Chiru je chráněn v Číně, je zcela legální plést shahtoosh v Indii. .

Západní kuchyně je k dispozici v nabídce.

Služby ve vlaku jsou vynikající Služby ve vlaku jsou vynikající. Příjemný personál poskytuje denně čerstvé ovoce a nápoje s úsměvem.

Cestující netrpí výškovou nemocí,protože vozy jsou plně klimatizované a pod tlakem – jako v letadle. Kyslíkové masky jsou k dispozici také ve spacích kabinách, stejně jako v celém vlaku – na chodbách, sociálních zařízení – pokud je to vůbec zapotřebí.

Pohodové a příjemné prostředí, zdravá a chutná jídla jsou k dispozici v jídelníčku.

Protože většina zvířat, žijících ve volné přírodě se volně pase, byla železnice přizpůsobena k jejich životu. Trasa vede většinou mimoúrovňově, pokud tomu tak není, využívá oplocení a tunely.

Kunlun – horský tunel

Stavba mostu přes permafrost – proměnlivý věčný led..

Zvířata se klidně pasou – našeho projíždějícího vlaku si ani nevšimnou.

Pokud je to možné, zvýšená trasa železnice dovoluje procházet stěhovavým druhům zvěře (např. divokým antilopám ) a minimalizovat další negativní dopady na životní prostředí.

Nadčasová krása jezera Namtso

Vlak vystoupá do nadmořské výšky nad 5.000m – více než 16.000 stop.

Celková délka železnice Qingzang je 1956 km. Nejvyšší bod na trase je 5.072 m nad mořem – 16.640 stop. Fenghuoshan tunel je nejvýše položeným tunelem na světě, je dlouhý 1338 m, v nadmořské výšce 4.905 m. TunelYangbajing 3345 m je nejdelší tunel na trati.

Zastavení – fotografie s ledovcem v pozadí.

Náš vlak projede kolem ledovců a zasněžených vrcholků hor na cestě do Lhasy.

Projížďějící vlak vyrušil nakrátko stádo divokých antilop.

Volně žijící zvířata jako medvěd, divoký osel se úspěšně přizpůsobili přítomnosti železniční trati.

Velcí jaci se mírumilovně pasou – vlak se řítí nedaleko kolem..

Okouzlující krása modrého jezera Yamdrok Lake - pohled z vlaku.

Náš vlak projíždí kolem kláštera Patoli na cestě do Lhasy - nádraží.

S otevřením Qinghai-Tibet železnice a nového Nyingchi letiště se zvýšil turistický ruch návštěvníků do Tibetu za poslední rok o 4 milliony turistů, což představuje nárůst o 60 %.

Lhasa – železniční stanice Lobby

Lhasa- železniční stanice-východ z haly.

Lhasa - nádraží

Lhasa nádraží – vypadající spíše jako letištní terminál 1 Lhasa nádraží – vypadající spíše jako letištní terminál 1. třídy než nádražní hala.

Nový most přes řeku Tsangpo na nádraží

KONEC Nový most přes řeku Tsangpo Copyright reserved: E. Cheong New Huaren Federation 16 February 2011 Nový most přes řeku Tsangpo