Jakub Košař, 5.B.  - byl založen v první třetině 14. století pány z Lipé a později ho získal markrabě Jan Jindřich  - měl chránit důležitou obchodní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Po stopách svaté Zdislavy z Lemberka
Advertisements

Křižánky Vítejte u nás.
Nový Hrádek u Lukova.
ZÁMEK KONOPIŠTĚ.
Prezentace závěrečných prací IX.ročníku
Základní škola a mateřská škola Blížejov Zámek Osvračín
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Místo, které bych chtěl navštívit
„slepý král“ „král cizinec“
Kostelec nad Černými lesy
Ať již máte raději romantiku ranní mlhy, nebo teplé poledne, rozhodně nezapomeňte ve svůj čas přijít 7. května na start pochodu Ze Zbraslavic do Zruče.
Horákovský hrad František Křivánek.
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Josef Vokatý alias Joe Ventil Mé první internetové stránky Klikni pro vstup.
Skloňování podstatných jmen rodu mužského
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Hluboká panoramaticky
Starý Jičín 8.června Zde je realizován projekt CZ.1.07/1.1.07/ „Kritické myšlení jako nástroj formování osobnosti.
byla potřeba zajistit ostrahu zemské hranice se sousedním Bavorskem. panovníkova snaha o ochranu zlatonosné oblasti Kašperských Hor. Karel IV. považoval.
Albrecht z Valdštejna 7.ročník.
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
Památky UNESCO v ČR Praha – historické jádro, Vyšehrad.
Hrad Rožmberk (Rosenberg)
A – 7I – 13R – 21 B – 8J – 14S – 22 C – 9K – 15T – 23 D – 10L – 16U – 24 E – 11M – 17V – 25 F – 6N –
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/

Romantická architektura v Čechách
Sázava nad Sázavou. město Sázava leží v romantickém údolí řeky Sázavy místo je opředeno řadou legend a pověstí město leží asi 20 km jižně od Kouřimi v.
Město je rozloženo v mělkém údolí řeky Radbuzy. V dávné minulosti zde vedla zemská stezka z Prahy do Řezna. Již v 10. století zde stávala kupecká osada.
Olomouc.
TÁBOR Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
Rožmitál pod Třemšínem OSOBNOSTI

Opava Znak.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
…aneb malá prezentace o Středních Čechách
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zámek Zásmuky, původní barokní tvrz se vstupním portálem z konce 17
Vzory podstatných jmen ( rod mužský, ženský, střední )
PRAHA, STÁTNÍ SYMBOLY Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Třeboň Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
Adam Neumann a Štěpán Karlovec Jihomoravský kraj.
Hrady a zámky aneb Jak se žilo dříve Moravskoslezský kraj Mgr. Prchalová Zdeňka SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná Určeno pro 7.tř. ZŠS.
 Hlavní + největší město ČR  Zároveň kraj a statutární město  Rozloha: 496 km²  Obyvatel: 1,3 mil  Primátor: RNDr. Tomáš Hudeček  Nadmořská výška:
DO PODĚBRAD Akademie třetího věku o.s. Totem Plzeň, obor Historie a místopis a naše první zastavení v Nymburce u domu s nevšedním a krásným reliéfem.
Česká republika - Ostrava VY_32_INOVACE_28_Ostrava Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová.
Zámek Hluboká Webové stránky zámku
Nástup Lucemburků na český trůn
Nástup Lucemburků na český trůn
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Vzory podstatných jmen ( rod mužský, ženský, střední )
Místo, kde bydlím Jakub Laurich
Romantická architektura v Čechách
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Habsburkové Do 17.Století
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
BRNO Matěj Pilát
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_02_Státy_hlavní_města_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_13_Třeboňská_soustava_rybníků_kh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Město Brno Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov
LŠTĚNSKÝ ZÁMEK IX. ročník -Závěrečné práce
Města České republiky kvíz 3.část Autor materiálu: Mgr. Martin Holý
Transkript prezentace:

Jakub Košař, 5.B

 - byl založen v první třetině 14. století pány z Lipé a později ho získal markrabě Jan Jindřich  - měl chránit důležitou obchodní stezku z Moravy do Slezska  -další majitelé – Beneš z Valdštějna, Bernart z Cimburka, Jan Tunkl z Brníčka, Jiří Tunkl ze Zábřehu a rod pánů Žerotínů  - hrad byl ale dobit, vydrancován a pobořen a  od roku 1504 už byl „hrad zbořený a zámek pustý“

 -současnými majiteli jsou potomci po pánech ze Žerotína  -s pomocí Spolku přátel Nového Hradu se snaží uchovávat tuto památku pro další generace  - kdyby hrad nezbořili, byl by to největší hrad na Severní Moravě

 - na hradě žila krásná, mladá, ale pyšná a zlá Ofka, která se zamilovala do mladého panoše Petra………….. ...jak to s nimi dopadlo si můžete přečíst na:   Děkuji za pozornost