Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Otáčivé účinky síly PÁKA
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Látkové množství - procvičování
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 17.
Zákon zachování energie
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 02.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 17.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
VY_32_INOVACE_B3 – 19 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 08.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 07.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 09.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C3 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 07.
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
ELEKTRICKÝ POTENCIÁL A NAPĚTÍ
VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace:
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Práce ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám fyzikální veličinu práce. Naučím se práci vypočítat. Poznám jednotku práce.
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Energie LC.
Výkon.Když dělník nakládá zeminu na auto, koná práci ? Naložení zeminy mu trvá 2 hodiny Co se změní, když zeminu budou nakládat dva dělníci ? A co když.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
3. Mechanická energie a práce
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 10.
Název materiálu: PRÁCE
Mechanická práce, výkon a energie
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Mechanická práce Ludmila Ciglerová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 11.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 12.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 18.
PRÁCE… Téma: Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z tématu
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 10.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Fyzika 7.ročník ZŠ Pohybová a polohová energie tělesa Creation IP&RK.
Energie ZŠ Velké Březno.
Energie.
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04

Polohová energie James P. Joule ← [cit ] pod licencí Wikipedia Commons na www:

Mechanická práce Práce 1 J se vykoná, jestliže těleso je posunuto po dráze 1 m silou 1 N. W = F. s W F. s

Práce potřebná k tomu, aby se láhev s vodou (1,5 kg) dostala do výše 8 metrů: m = 1,5 kgh = 8 mW = ? W = F g. s výška (height) W = m. g. h= 1, = 120 J

Práce vynaložená na vynesení W = 120 J Práce vykonaná při pádu W = 120 J 1,5 kg

Energie „uložená“ v poloze tělesa E p = 120 J Energie uvolněná při dopadu E = 120 J 1,5 kg

Polohová energie Polohová energie o velikosti 1 J se dodá tělesu o hmotnosti 1 kg, jestliže je vyneseno do výše 0,1 m. E p = m. g. h E p m. g. h

Polohová energie (potenciální energie) fyzikální veličina značka …E p (energy) jednotka …1 J(joule) Polohová energie se rovná práci spotřebované na vynesení tělesa.

Kbelík nastražený na dveřích 2 m nad zemí obsahuje 6 litrů vody. Jakou polohovou energii má voda? m = 6 kgh = 2 mE p = ? E p = m. g. h E p = = 120 J

mhEpEp 40 kg15 m 4 kg6000 J 6 m300 J 10 kg300 J 45 kg1800 J 400 m1800 J

mhEpEp 40 kg15 m6000 J 4 kg150 m6000 J 5 kg6 m300 J 10 kg3 m300 J 45 kg4 m1800 J 0,45 kg400 m1800 J