Sloveso BÝT Renata Žiláková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Das Verb haben VY_22_INOVACE_B2 - 14
Advertisements

Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Co dělá tvoje maminka a tatínek?
Procvičovací cvičení – časování sloves
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
Přiřaď k pomůcce povolání
Jmenuji se…, studuji… a pracuji jako…
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Sloveso BÝT – přítomný čas
Píseň “Starý muž” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 5.
1. Datum vytvoření: Téma: Slovesa Cíl prezentace: Základní názvosloví a mluvnické kategorie Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 8/9: 24. listopadu / 1. prosince 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
VY_32_INOVACE_20_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
práce učitele pohledem učitele
VY_52_INOVACE_PRV.3.21 _Povolání _pracovní list
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Druhy zájmen Rozlišujeme zájmena: a) osobní g) záporná
3 th grade.  Autor: Mgr. Nina Dyčenková  Vytvořeno:  Určeno pro 3.ročník  Prvouka 1.stupeň, vzdělávací oblast Člověk a jeho svět  Téma:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Pořadové číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: II/2 Sada: VY_22_INOVACE_AJ.3.23 Ověření.
Pomoc policistů u porodu v krizové situaci
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Volba povolání 8. roč. Mgr. Michaela Hantková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Německý jazyk slovesa pravidelná časování – malen - préteritum aktivně posun myší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_09.
Německý jazyk slovesa pravidelná časování – malen - préteritum pasivně 1 sekunda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav.
Grammar verb - To be plural
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_12_NJ9_Préteritum slovesa haben TÉMA: Préteritum slovesa haben.
Význam slov Rozlišujeme: Synonyma (slova souznačná) – slova, která mají stejný nebo podobný význam (kluk – chlapec). Mohou se lišit citovým příznakem (otec.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Jana Dočkalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_ D14 TÉMA: SLOVESA časování BÝT ČÍSLO.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Časování sloves Co je časování sloves ? čas přítomnýbýt 1. já jsem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.1 slovesný rod Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: MŠ a ZŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_52_INOVACE_1/13_Pracovní činnosti Téma:Povolání Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
Český jazyk - 3.ročník, Podstatná jména.
Sloveso sein v přítomném čase
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
TO BE – questions, short answers
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_32_INOVACE_27_Slovesa
ANJ_Verbs TO BE PAST_02 Mgr. Filip Soviš
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Časování pravidelných sloves (přítomný čas)
ANJ_Verbs TO BE PRESENT_01 Mgr. Filip Soviš
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Negacija glagolov Negace sloves
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: Moderní škola
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Povolání.
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Vtipy na téma SKLERÓZA
VY_22_ INOVACE_35_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Transkript prezentace:

Sloveso BÝT Renata Žiláková

Osobní zájmena já, ty, on, ona, ono my, vy, oni, ony, ona

Časování slovesa být 1. já jsem 1. my jsme 2. ty jsi/jseš 2. vy jste 3. on je 3. oni jsou ona je ony jsou ono je ona jsou

Negace – sloveso být 1. já nejsem 1. my nejsme 2. ty nejsi 2. vy nejste 3. on není 3. oni nejsou ona není ony nejsou ono není ona nejsou

Cvičení On ………………… lékař. Ona (ne)…………………. sekretářka. Já ………………………….. manažer. Oni (ne) …………………….. kuchaři. Vy ………………………….policista. Ty …………………….. řidič. Já (ne) ………………………… opravář. My ……………………… záchranáři.

Povolání Já být lékař. Ty být taky lékař? Ne, to být nesmysl. Já nebýt doktor. To být škoda.