CK – činnosti touroperátora

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Distribuční politika Petra Krajníková.
CESTOVNÍ RUCH Přednáška Cestovní kanceláře
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Opakování k maturitě.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Cenová strategie Eduard Andráši.
Management cestovního ruchu
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Produkt.
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
úvod pojetí a obsah marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Zhodnocení novely zákona o cenách – ceny zájezdů Ivan Fuksa první náměstek ministra financí
Management cestovního ruchu
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Cestovní kanceláře a agentury
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vztahy mezi útvary charakter průběhu hlavní podnikatelské činnosti
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
1. Úvodní hodina – Postavení a činnost CK. Činnost CK a CA Zákon o živnostenském podnikání Podmínky provozování CK Podmínky provozování CA.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Kalkulace ceny zájezdu
Komerční pojišťovna.
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
V hotelnictví a cestovním ruchu
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Transkript prezentace:

CK – činnosti touroperátora 6. Přednáška Management cestovního ruchu Ing. Ida Vajčnerová, Ph.D.

Schéma činnosti touroperátora Průzkum poptávky Kontrola služeb Realizace produktu Prodej produktu Smlouvy s dodavateli Specifikace poptávky Tvorba produktu Analýza možností Nabídka, propagace Dohody s pracovníky Kalkulace ceny Reklamace

PRŮZKUM POPTÁVKY Vlastní výzkum CK Využití sekundárních dat z trhu CR Statistika obsazenosti a prodeje jednotlivých produktů z interních informačních zdrojů Dotazníková šetření u klientů Využití sekundárních dat z trhu CR

ANALÝZA MOŽNOSTÍ Rozhodnutí pro typ produktu nebo typ cestovní kanceláře analýza faktorů ovlivňující rozvoj a rozmístění cestovního ruchu umístění CK, velikost CK finanční síla CK kontakty

SPECIFIKACE POPTÁVKY Diferenciace produktu Segmentace trhu Strategie cestovní kanceláře

TVORBA PRODUKTU Stanovení trasy zájezdu Stanovení programu zájezdu Stanovení časového harmonogramu Stanovení rozsahu poskytovaných služeb Balíček služeb stejné úrovně

SMLOUVY S DODAVATELI garanční nákup míst limitovaný prodej volný prodej-dle potvrzení

DOHODY S PRACOVNÍKY Průvodci, animátoři, delegáti Interní pracovníci Externí pracovníci Výběr Uzavření smluv Proškolení Určení místa

KALKULACE CENY předběžná kalkulace výsledná kalkulace nepřímé náklady Stanovení cen pro varianty zájezdů.

PRODEJNÍ CENA ZÁJEZDU Přímé náklady (ubytování, stravování,..) + Nepřímé náklady - rozpočitatelné položky (doprava, průvodce,…) Přirážka – marže ( režijní náklady CK, zisk vč. provize pro zprostředkovatele) Zákonné pojištění CK

NABÍDKA, PROPAGACE Tvorba a distribuce propagačních materiálů Uzavření smluv s distributory produktu-CK,CA Vhodně vytvořený propagační a komunikační mix pro každý produkt

PRODEJ PRODUTU Dodržení legislativních podmínek prodeje Zákon č. 214/2006 Sb., který novelizuje zákon č. 159/99 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, s účinností od 1.8.2006 Cestovní smlouva Pojištění CK,CA Prodej zájezdů na zakázku Prodej zájezdů inclusive

REALIZACE PRODUKTU Spotřeba i výroba probíhá současně, možnost okamžitého řešení problémů bez účasti spotřebitele Možnost selhání lidského faktoru Kontrola v průběhu realizace produktu

REKLAMACE Řešení reklamací v průběhu realizace produktu - výhodnější Řešení reklamací po realizaci produktu Reklamační řád Frankfurtská tabulka slev

KOTROLA SLUŽEB Vizuální Analytická Sociologická Kontrola v průběhu realizace produktu Kontrola bezprostředně po realizaci produktu

Schéma činnosti touroperátora Průzkum poptávky Kontrola služeb Realizace produktu Prodej produktu Smlouvy s dodavateli Specifikace poptávky Tvorba produktu Analýza možností Nabídka, propagace Dohody s pracovníky Kalkulace ceny Reklamace