Nové trendy ve vývoji internetových aplikací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Možnosti spolupráce a sdílení dat v cloudu
Advertisements

Studie: Data retention v ČR v praxi Petr Kučera Iuridicum Remedium, o. s.
Sociální média pro eshopy: Hračka, nebo nové zisky?
Využití cloudových služeb ve školství
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Od celosvětově největší sítě odborníků na online marketing Web. Vyhledávače. Sociální média. Mobil. Jednoduše. 600 dní, které změnily svět internetu Milan.
Propagace a reklama na facebooku
Sociální sítě.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Dana Sigmundová E-books jako zdroj odborných informací ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Ústřední knihovna FSS MU ÚK FSS MU, místnost 1.30, Martin Krčál Sociální sítě sdílejte, komunikujte a spolupracujte online.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
INTERNET.
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
Regionální knihovna Karviná na Facebooku Praha listopad 2010.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Facility management ČSN EN
© 2008 IBM Corporation Webov á ře š en í Petr Kunc Tom áš V á vra
Představujeme službu Samepage
Jako intranet Bc. Jan Beneš. Intranet - obecná funkcionalita  sdílení dokumentů  diskusní fórum  databáze kontaktů  novinky a aktuality  firemní.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Jan Horna HorMart s.r.o. web2-0.cz web2-0.cz Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku.
Důsledky zákona o svobodném přístupu k informacím pro veřejné knihovny Bakalářská práce FF MU V Brně, Ústav české literatury a knihovnictví, kabinet knihovnictví,
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
On-line reputation Adam Zbiejczuk (influencer.cz)
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
Termín: 31. května 2011 Místo: Praha – konkrétní místu bude upřesněno SOCIÁLNÍ SÍTĚ V PRAXI pro BARY A RESTAURACE aneb nejnovější marketingové tipy na.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Internet.
Jak být či nebýt bit na Internetu? Pro firmy stále důležitější a stále složitější otázka.
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Sociální síť Sociální síť, zvaná též společenská síť, komunitní síť či komunita, anglicky social network, je propojená skupina lidí, kteří se navzájem.
Internet a cestovní ruch
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
Trendy a Inspirace pro internet v roce 2010 LžDr. Patrick Zandl.
Get Social. Do Business. ©2011 IBM Corporation IBM Connections přehled produktu Tomáš Vávra Petr Kunc.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o práci s vyhledávačem Google. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci umí použít vyhledávač Google k vyhledávání.
SEKCE SDRUK PRO IT Souborný katalog SKAT a elektronické informační zdroje z dílny firmy LANius s.r.o. Ing. Jiří Šilha.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Propagace Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 9. května 2012 propagace nových služeb.
Filtrace web stránek s využitím profilu uživatele Petr Doskočil
Web 2.0, folksonomie a uživatelská rozhraní Lenka Němečková Eliška Pavlásková Založeno mimo jiné na prezentacích prof. B. Whitea „The Promise of Rich User.
Proč tagovat? [Hammond, 2005]. Kdo taguje? [Hammond, 2005]
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/18.
Ústřední knihovna FSS MU Zprávám z médií a tisku na stopě!
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Tržní prostředí.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Pojmy internetu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2012.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Jak funguje a jak jej používat?. Co to je? O je elektronická pošta, tj. způsob odesílání a přijímání zpráv pomocí počítače a sítě (místní.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Sociální Sítě Plhák Šumperk 5.B.
Internet - historie.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Nové trendy ve vývoji internetových aplikací Petr Škyřík

MAKRO POHLED

PEST analýza Pest analýza je analýza politického a legislativního, ekonomického, sociálně-kulturního a technologického prostředí. „Všeobecně je to strategický audit vlivu makrookolí“. [zdroj: Wikipedie]

Politicko - legislativní vlivy Autorský zákon Ochrana spotřebitele Daňová politika Politická stabilita

Ekonomické faktory Hospodářské cykly Trendy HDP Kupní síla Inflace Nezaměstnanost Průměrná mzda Daňové zatížení

Sociálně-kulturní faktory Demografický vývoj populace Změny životního cyklu Úroveň vzdělávání Přístup k práci a volnému času

Technologické vlivy Celkový stav technologie Nové objevy Změny technologie Rychlost zastarávání

Svět se mění Facebook překonal Google v týdenním trafficu ve Spojených Státech Sociální média předstihla pornografii jako aktivitu č.1 na webu 1 z 8 párů, které se loni vzaly ve Spojených Státech, se potkal přes sociální média Počet let k dosažení 50 milionů uživatelů: Rádio (38 let), TV (13 let), Internet (4 roky), iPod (3 roky)… Facebook dal dohromady 200 milionů uživalelů dříve než za rok iPhone aplikace narazily na 1 miliardu během 9 měsíců. Na Vánoce prodalo více Kindle eBooků než papírových knih

80 % firem používá sociální média k náboru zaměstnanců; 95 % používá LinkedIn Nejrychleji rostoucí segment na Facebooku jsou ženy ve věku 55-65 let Generace Y a Z považuje e-mail za passé – některé univerzity přestaly dodávat e-mailové účty Místo toho dodávají: eReadery + iPady + tablety Co se stane ve Vegas, zůstane na YouTube, Flickru, Twitteru, Facebooku… Druhým největším vyhledávačem na světě je YouTube

24 z 25 největších novin zažívá rekordní poklesy nákladu Na Facebooku se děje 60 milionů aktualizací statusů denně Zprávy již nehledáme, zprávy si nacházejí nás. Nebudeme již dále hledat produkty a služby, najdou si nás samy přes sociální média Sociální média nejsou módní záležitostí, je to stěžejní posun ve způsobu jak komunikujeme Nemáme na výběr jestli budeme DĚLAT sociální média, otázka je jak dobře to budeme DĚLAT.

Horizon Report 2010/2011 Mobilní konektivita Volné výukové materiály Elektronické knihy http://vimeo.com/15142335 Rozšířená realita http://www.youtube.com/watch?v=qSfATEZiUYo Snímání dotyku a pohybu http://www.youtube.com/watch?v=Mf44bWQr3jc Vizualizace dat Zpráva 2010: http://www.nmc.org/pdf/2010-Horizon-Report.pdf Zpráva 2011: http://net.educause.edu/ir/library/pdf/HR2011.pdf Zdroje: http://www.delicious.com/tag/hz10

Svět se ještě více mění. Pull -> Push (Facebook, Twitter) Fulltextové hledání -> Real Time Search/Web (Twitter) Nevědomí o kontextu -> LBS (Location Based Services, Augmented Reality) (Google) Lokální data -> Cloud Computing (Google)

Přestávka! pskyrik@phil.muni.cz www.facebook.com/PetrSkyrik www.inflow.cz/blogs/petr-skyrik

se osobností roku stáváte VY" WEB 2.0 "Za to, že jste se chopili otěží globálních médií, založili a budovali novou digitální demokracii, za to, že jste pracovali zadarmo a předčili profesionály v jejich vlastní hře, se osobností roku stáváte VY"

Definice internetu 2. generace „nová generace internetových služeb, která klade důraz na přímou spolupráci a sdílení obsahu mezi uživateli“ Wikipedia „aplikace pracující s daty z různých zdrojů, včetně soukromých, dovolující jejich transformaci do nového obsahu a budující úspěch na síťovém efektu, tj. co největším počtu uživatelů“ Tim O'Reilly, Web 2.0: Compact Definition?, O’Reilly radar, October 01, 2005 „všechny Weby, jejich hodnota stoupá se vzrůstající aktivitou uživatelů “ George Jones, The Skinny On Web 2.0, InformationWeek, September 18, 2006

Definice internetu 2. generace „platforma, pro níž tvoří programátoři opakovaně upravované komponenty, které jsou šířeny prostřednictvím sítě a snadno připojovány k různým aplikacím“ Tom Storey, Moving to the network level, Next Space, 4, 2006 „další logické vývojové stádium po emailu“ Michael and Xochi Birch, Bebo founders, The Guardian, November 4, 2006 „něco víc než jen největší celosvětová knihovna“ David L Sifry, Technorati founder, The Guardian, November 4, 2006 „Web 2.0 je pouhý marketingový slogan“ Russell Shaw, Web 2.0? It doesn’t exist, ZS Net, December 17, 2005

Časová osa

Trendy? Změna komunikačního modelu Wiki systémy Reputační systémy Webové služby nahrazující desktopové aplikace Rozmlžení hranice producent/konzument

MySpace - 2003 YouTube - 2005 Facebook - 2004 Wikipedia - 2001 Bebo - 2005 Digg - 2004 Flickr - 2004 Netvibes - 2005 Del.icio.us - 2003 Meebo - 2005

Typy projektů Web 2.0 1/6 Nacházet a neztrácet zajímavé stránky Do každého internetového prohlížeče jste si mohli už léta přidávat záložky na zajímavé stránky. Má to jednu velkou nevýhodu: jsou dostupné jen z jednoho počítače a nemůžete se o ně podělit s ostatními. Proč by nemohly být záložky veřejné? Přátelé by viděli, co vás zajímá, co čtete a vy byste zase mohli sledovat je. Toho využívá social bookmarking. Delicious.com furl

Typy projektů Web 2.0 2/6 Společně filtrovat zprávy Rozčilovali jste se někdy nad tím, co dal nějaký deník jako jako hlavní novinku dne? Na některých internetových stránkách můžete ovlivňovat složení titulky sami. Můžete hlasovat o kvalitě článků a protlačit ty zajímavé věci na výsluní. digg.com linkuj.cz vybrali.sme.sk reddit.com Ale i např. Google Reader

Typy projektů Web 2.0 3/6 Pochlubit se se svou tvorbou Dny rozesílání mailů s ohromnou přílohou, v níž jsou fotky z dovolené nebo vtipné video, jsou snad pryč. Každý může snadno nahrát na web své video / audio / foto a nechat přátele nebo kohokoli, ať k tomu řeknou své. youtube flickr

Typy projektů Web 2.0 4/6 Tvořit společně docs.google.com Pokud jste sepsali pracovní dokument a potřebujete, aby se na něj podívalo dvacet kolegů a opravilo v něm chyby, tak můžete buď všech dvacet lidí napsat mail a pak složitě hledat úpravy a zakomponovávat je do originálu, nebo zkusíte novou cestu: text pověsíte na web a sledujete, jak se vám mění před očima. docs.google.com wikipedia.org

Typy projektů Web 2.0 5/6 Plánovat společně google calendar basecamp Kalendáře, rozvrhy, plány, i ty mají mnohem větší smysl na webu než na jednom počítači. Máte přehled o ostatních, změny můžete operativně sledovat a všichni zapojení zas vidí, co je nového u vás. google calendar basecamp

Typy projektů Web 2.0 2/6 Najít spřízněné duše Pomocí šesti lidí lze propojit každého s každým. Přes šest lidí se dostanete k americkému prezidentovi nebo třeba rybáři z Kamčatky. Toho využívají sociální sítě, které umožňují lidem vytvořit si svůj profil a přidávat si ostatní mezi přátele. Když si přidáte mezi své přátele pana X, zpřístupní se vám i profily jeho přátel. Takto můžete budovat svou síť a seznamovat se. Facebook linkedin myspace orkut

Přestávka! pskyrik@phil.muni.cz www.facebook.com/PetrSkyrik www.inflow.cz/blogs/petr-skyrik

Stav k 1. 9. 2011: cca 170 Nejvíce fanoušků ve světě 1.9. 2010/1.9.2011 The New York Public Library (20.763/39.964) The British Library (18.500/35.412) Nejvíce fanoušků v ČR Městské knihovny v Praze (3627/6376) Studijní a vědecká knihovna v Hradci Králové (2113/2497), Knihovna univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (1418/2160), Univerzitní knihovna Pardubice (1328/1699)

Stav k 1. 9. 2010

Stav k 1. 9. 2010

Základní vymezení výzkumu Vzorek: osloveno 150/ odpovědělo 69 Jak působení na Facebooku vnímají samy knihovny? Jsou s tímto způsobem prezentace spokojeny? Je jim to k něčemu? Není to jen sledování aktuálního trendu a módy bez konkrétního přínosu? Je to sledování aktuálního trendu a módy a nějaký přínos to přesto má? Jak se knihovny na Facebooku chovají? Chtějí vstupovat na další sociální sítě?

Závěr: hypotéza nebyla potvrzena

Jaké faktory mají vliv na vnímání užitečnosti prezentace na Facebooku u knihoven? Na rostoucí vnímání užitečnosti prezentace knihovny na Facebooku mají vliv rostoucí počet příznivců prezentace na Facebooku, vyšší frekvence aktualizace prezentace a kladné reakce návštěvníků knihovny na prezentaci na Facebooku.

Sociální kapitál „Rysy společenské organizace, např. sítě, normy a důvěra, které zajišťují koordinaci a spolupráci, vedoucí ke společnému prospěchu.“ Když vstoupí do kontaktu se svými sousedy a ti zase se svými sousedy, dochází potom k akumulaci sociálního kapitálu, který může okamžitě uspokojit sociální potřeby, a který může obsahovat dostatečný sociální potenciál k zlepšení životních podmínek napříč komunitou. Taková komunita bude jako celek těžit ze spolupráce všech jejích částí, zatímco jedinci naleznou ve svazcích výhody pomoci, sympatií a sounáležitosti se sousedy.“ (Putnam: 2001)

Klíčové vlastnosti SK sociální kapitál spočívá ve struktuře vztahů mezi aktéry sociální kapitál je mobilní spolu s aktéry a nemůže být vázán ve strukturách či procesech sociální kapitál nemůže být fyzicky uložen či hromaděn sociální kapitál není snadné měřit, protože je vždy zasazen v určitém kontextu sociální kapitál je uložen v lidech a v akumulovaných vzájemných závazcích sociální kapitál jsou cíle dosahované skrze sítě a vztahy

Sociální sítě a sociální kapitál Informační výhody: Sociální kapitál přináší aktérům v sítích přístup k většímu objemu relevantních informací při nižších nákladech. Moc a vliv: Sociální kapitál poskytuje aktérům v sociální síti prostor pro vyjednávání a pro kontrolu toku informací. Zároveň tato moc urychluje realizaci projektů. Solidarita: Sociální kapitál utváří mezi aktéry v sociálních sítích solidaritu, protože silné vazby v sítích vytvářejí tlak k dodržování pravidel a zvyků bez potřeby formální kontroly. (Adler, Kwon 1999: 12)

KONVERZE/ROI/EVALUACE SMYSL HODNOTY VIZE KONCEPCE KONVERZE/ROI/EVALUACE

Nadchněme zákazníky kvalitou služeb Přijměme a podporujte změny Vytvářejme zábavné a výstřední věci Buďme podnikaví, kreativní a otevření Snažme se růst a vzdělávat Budujme si otevřené vztahy prostřednictvím komunikace Vytvářejme pozitivní týmový a rodinný duch Udělejme mnoho s málem Buďme zapálení a odhodlaní Buďme skromní (Štěstí doručeno, firma Zappos)

On-line sociální sítě pro … Referenční služby Vzdělávání Kontakty/sítě/komunitu Služby Profesi Budování značky … „K sobě, k druhým, k profesi.“

Efekty působení kolektivního sociálního kapitálu Pozitivní korelace mezi množstvím sociálního kapitálu a … ekonomickým růstem nízkou mírou kriminality veřejným zdravím … ?

A kdo to má v knihovně vlastně dělat? Reference Librarian Social Sciences and Outreach Librarian Distance Education Librarian Collection Development Librarian Curriculum Specialist Special Materials Cataloger Community Evangelist … (A day in the life : career options in library and information science / edited by Priscilla K. Shontz and Richard A. Murray.)

Děkuji za pozornost Petr Škyřík pskyrik@phil.muni.cz www.facebook.com/PetrSkyrik www.inflow.cz/blogs/petr-skyrik