Zpracovali - Jakub Matušík - Vojtěch Lode - Richard Sukovič - Kristýna Laštovková - Eliška Zuzáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Laboratorní a terénní cvičení
Advertisements

Praktická cvičení z botaniky
A jak je to u živočichů? (tkáně)
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Obsah C v dřevinách Datum: Členové: Jan Müller, Vojtěch Janoušek, Eliška Bělíková, Lucie Miržová, Daniel Muchna. Pomůcky: dřeviny, váha, pravítko,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Fyzika 7. ročník Síla Anotace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Rozlišování látek podle vlastností
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
Zlomky Porovnávání zlomků..
Mikroskopie.
Praktikum - mikrobiologie
Laboratorní práce A – FILTRACE B – CHROMATOGRAFIE
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Základní postupy v biologii
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
FMVD I - cvičení č.8 Sesychání dřeva.
Měření rychlosti světla
Látkové množství, molární hmotnost
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
NázevVodní režim rostlin 2 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace způsobů výdeje vody rostlinou, doplněná fotografiemi.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
2. Laboratorní cvičení.
INFORMATIKA 9 MS Excel III. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Laboratorní práce č. 3 List
OSMOTICKÁ FRAGILITA ERYTROCYTŮ.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření a znázornění síly
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
2. Laboratorní práce Pozorování ptačího vejce a peří
VY_32_INOVACE_21_Kvasinky Identifikátor školy:
Hmotnostní zlomek kontrola úkolu. K 31/3 Kolik gramů 5% roztoku CuSO 4 můžeme připravit z 25 g CuSO 4.5H 2 O. Kolik g vody na přípravu tohoto roztoku.
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Projekt Kiosek Zpracovali: Tomáš Svoboda, Alena Ikriová, Kristýna Krulichová, Nicola Hlavičková, Josef Kořínek z OIS3.
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Uděláme si odměrku (Látka a těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 6. ročník.
Měření hmotnosti těles K určování hmotnosti používáme různé druhy vah. K určování hmotnosti našeho těla používáme osobní váhy. Obr.1 – foto autor.
OVZDUŠÍ BEZ HRANIC Projekt měření ovzduší na školách
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
vlastnosti a využití dřeva
Zlomky Porovnávání zlomků..
15 filtrace - laboratorní práce
Představení části přírodověda
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_F+Z_06
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Jak postupujeme při měření délky
ZNAKY JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN opakování
Transkript prezentace:

Zpracovali - Jakub Matušík - Vojtěch Lode - Richard Sukovič - Kristýna Laštovková - Eliška Zuzáková

Zjistěte a porovnejte obsah „C“ a vody v různých druzích listu. Proveďte příčný řez daných vzorků a porovnejte stavbu listu

 Listy břečtanu obecného, smrku pichlavého, pelargonie páskaté  Váhy  Mikrovlnná trouba – vysušení vzorků  Filtrační papír – vysoušení vzorků  Žiletka  Mikroskop  Petriho Miska

Muškát Břečťan Smrk

 Největší obsah „C“ v listech má smrk.  Největší množství vody obsahují listy pelargonie páskaté

 Pomocí váhy určíme hmotnost všech vzorků listů  V mikrovlnné troubě vzorky vysušíme  Změříme hmotnost sušiny vzorků  Pomocí získaných údajů, které jsme zjistili, změříme obsah „C“ v sušině  Od původních hmotností odečteme hmotnost sušin => tím zjistíme obsah vody v čerstvé hmotnosti vzorků listů

VzorekČerstvá hmotnost (g) Hmotnost sušiny (g) Obsah vody (%) Obsah „C“ v sušině (g) Obsah „C“ v čerstvém listu (%) 1. Muškát2,090,25880,11255,4 2. Břečťan2,090,8658,80,38718,52 3. Smrk2,090,92560,41419,81

 Do misky nalijeme vodu, do které budeme dávat vzorky  Uděláme příčné řezy všech listů  Pozorujeme je pod mikroskopem a děláme nákres  Všechny nákresy poté porovnáme

Zjistili jsme obsah uhlíku ve vzorcích a porovnali je mezi sebou, podle toho jsme zjistili, že největší obsah „C“ má smrk. Nejmenší obsah „C“ je v pelargonii. Podle těchto poznatků jsme přišli na obsah vody v listech. Největší obsah vody má pelargonie. Při této práci jsme zjistili, že rostliny, které přečkávají zimu, mají méně vody v listech a větší obsah uhlíku v sušině. Změřené hodnoty viz. tabulka. Naším druhým úkolem bylo mikroskopovat vzorky všech listů. Podle preparátu jsme zjistili, že smrk má buňky s nejtlustší buněčnou stěnu, ve které se ukládá uhlík. Nákresy z našeho pozorování jsou v příloze.

Naše vyslovená hypotéza se nám potvrdila. Největší obsah uhlíku má smrk, nejmenší má pelargonie. Druhá hypotéza se nám také potvrdila. Nejvíce vody v listech má pelargonie.