Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F14

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F08
Advertisements

Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F16
Archimédův zákon (vztlaková síla)
Rozdílné spotřebiče zapojeny sériově
Teplota periferních části těla Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
TEPELNÁ VÝMĚNA PROUDĚNÍM
Future simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ10 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F11
Past tenses Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Comparatives and superlatives Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani.
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F06
TEPELNÉ MOTORY.
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F01
Hromadná korespondence
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F01
Elektronické formuláře v programu MS Word
Pohlcení tepelného záření Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT05 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F13
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Přeměna potenciální energie na kinetickou Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT08 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná.
Ochlazování teploměru Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT03 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Grantový projekt multimediální výuky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Vznětový a zážehový motor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F06
Rotační magnetické pole
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F12
Past continuous tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ06 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA LÁTKY
Tepelné motory.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf17
Smykové tření Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT10 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
MS Excel – tvorba křížovky
Hydrostatický tlak Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT01 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být.
Pronouns Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ18 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Šablony dokumentů v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf04 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Kreslení v programu MS Word
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F09
Styly v programu MS word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf05 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Šablony (vlastní) v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F09
Osvětlení plochy Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT03
Výuková prezentace Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Automatické tvary Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf02 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Ohmův zákon Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT18 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Adverbs Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Operační systémy Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf12 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Open Office Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf16 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
First Conditional Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ17 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Zásady tvorba prezentace Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Animace v prezentaci Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Countability Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Present perfect and past simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Transkript prezentace:

Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Motory Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F14 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro komerční účely

Identifikátor materiálu: EU OPVK ICT2-2/F14 Škola Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1217 Název projektu Máme šanci číst, zkoumat a tvořit Anotace Žáci si upevní a prohloubí znalosti při samostatné práci Autor Mgr. Miluše Hamplová Název Tepelné motory Očekávaný výstup Procvičení a prohloubení znalostí s využitím digitální technologie Vzdělávací oblast - obor Člověk a příroda - fyzika Klíčová slova Teplo, energie, motory Druh učebního materiálu Prezentace Metodika Druhy interaktivity Motivace, procvičení a ověření znalostí Cílová skupina Žáci Stupeň a typ vzdělávání Základní škola II. stupeň Typická věková skupina 9. ročník ZŠ Datum / období vzniku VM Květen 2012

Metodika – informace pro učitele Tento digitální učební materiál je využitelný několika způsoby. Lze ho použit v klasické výuce pro výklad učiva doplněný obrazovou informací s mnoha dalšími rozšiřujícími informacemi pro žáky. Nutný je minimálně datový projektor a připojení do internetu. Na jednotlivých snímcích je minimum textu (základem je výklad učitele) obrazový materiál obohacuje výuku. Prakticky u každého takového materiálu je odkaz na URL adresu, kde jsou informace se vztahem k danému tématu. Tyto informace doplňují výuku, mají informativní a motivující charakter. Výhodou je, že jsou již předem vybrány a posouzeny co do vhodnosti, přiměřenosti, technické dostupnosti. Jsou vybrány stránky kde, pokud možno, je minimum reklam. Záměrně je minimálně využívána „Wikipedie“, kterou žáci využívají nejčastěji. Záměrem je přinést informace, které se někdy obtížněji vyhledávají. Internet je dynamické médium, je proto noto čas od času prověřit funkčnost odkazů. Další možností je použít tento materiál pro samostatnou práci žáků, kde mohou samostatně procházet jednotlivé snímky a seznamovat se s informacemi, které mají mnohdy charakter zajímavostí doplňující základní výuku. Hloubka informací přesahuje dalece základní učivo a má žáky spíše motivovat k samostatnému poznání. Aktivačním prvkem jsou otázky umístěné na konci prezentace, kde je i zpětná vazba. Otázky rozhodně nemají sloužit k testování a hodnocení, ale k aktivaci žáků a přimět je k vyhledávání informací. Třetí možností je poskytnout žákům tento materiál pro samostatnou práci doma, například jako podklad pro přípravu referátu, vlastní prezentace a podobně. K nejcennějším částem patří zdánlivě nevýrazná poslední stránka prezentace, kde je přehled URL adres které se vztahují k danému tématu. Část je použita přímo v prezentaci, jako odkaz z obrazového materiálu. Výběr adres byl časově náročný, bylo odfiltrováno množství balastu, který se na internetu při vyhledávání mnohdy nabízí. Tento materiál muže sloužit zájemcům pro samostatnou práci a rychlejší orientaci. Ovládání prezentace je standardní a intuitivní, pokud jsou někde animace je na ně upozorněno pokynem k jejich přehrání. Při ověřování neměli žáci žádné problémy s ovládáním prezentace.

Ovládání Doplnění učiva, zajímavosti - externí odkaz (nutné aktivní připojení) Opakování učiva – odpověď vybrat klepnutím myši! Správná odpověď se zbarví zeleně, špatná červeně. Verze 1.4 V tomto typu prezentace je velké množství odkazů na externí internetové stránky., je tedy nutno občas odkazy aktualizovat. Proto se stejné prezentace mohou vyskytovat v různých verzích. Je maximální snaha používat v prezentaci odkazy na stránky, které nejsou zamořeny protivnou reklamou, ale tato snaha není vždy úspěšná.

Tepelné motory Parní motory parní stroj parní turbína Spalovací motory zážehový motor vznětový motor plynová turbína Motory reaktivní proudový motor raketový motor Obrázky mají jen ilustrační charakter

Historie „páry“ (parního stroje) Thomas Newcomen Thomas Savery James Watt Heron Alexandrijský George Stephenson Richard Trevithick Nicolas Joseph Cugnot

James Watt Thomas Newcomen Někdy získat věrohodný portrét vědce či vynálezce je neočekávaný problém. K překvapení zjistíte, že pod heslem Thomas Newcomen se nečastěji objeví James Watt. Dokonce se zjeví i Nikola Tesla! Nemohu zaručit, že tento portrét skutečně zobrazuje Thomase Newcomena. Osobně jsem jej neznal. *) poznámka

Zasloužili se o vývoj spalovacích motorů Denis Papin Jean Étienne Lenoir Rudolf Diesel Robert Stirling

Spalovací motory Čtyřdobý zážehový motor Vznětový motor Dvoudobý zážehový motor Rotační "Wankelův" motor Zajímavosti - Spalovací motory mohou být i velmi malé

Princip činnosti čtyřdobého zážehového motoru 1 takt – Sání 2 takt – Komprese 3 takt – Expanze 4 takt – Výfuk Zdroj:http://fyzika.zskrestova.cz

Animace Parní stroj Dvoudobý zážehový motor Rotační motor

Opakování učiva 1) Zážehový motor používá jako palivo a) Naftu Vyber pomocí myši správnou odpověď - správná nemusí být vždy pouze jedna odpověď 1) Zážehový motor používá jako palivo a) Naftu b) Petrolej c) Benzín 2) Výhodou čtyřdobého zážehového motoru proti dvoudobému motoru jsou a) rovnoměrný chod a čistší spaliny b) lepší poměr hmotnosti k výkonu c) menší rozměry

3) Parní stroj byl nejdříve používán a) k pohonu lokomotivy b) k čerpání vody c) k pohonu předchůdce automobilu 4) První známé využití síly páry objevil a) Heron b) Homér c) Herkules

5) Vznětový motor objevil a) Daniel Defoe b) Rudolf Diesel c) Rudolf II. 6) Rozdíl mezi raketovým a proudovým motorem a) Raketový motor muže pracovat i mimo atmosféru, nese palivo i okysličovadlo b) Proudový motor, na rozdíl od raketového, využívá principu akce a reakce c) Raketový motor nemůže pohánět stroje v atmosféře, například letadla

7) Definuj měrnou tepelnou kapacitu a) Měrná tepelná kapacita je množství tepla, které musíme dodat látce, aby se její teplota zvýšila o 1°C. b) Měrná tepelná kapacita je množství tepla, které musíme dodat 1 kg látky, aby se její teplota zvýšila o 1°C. c) Měrná tepelná kapacita je množství tepla, které musíme dodat 1 kg látky, aby se její teplota zvýšila o 1 K (Kelvin). 8) Na jakých veličinách závisí velikost tepla, které předá jedno těleso druhému a) počáteční a konečná teplota, měrná tepelná kapacita, objem b) hmotnost, hustota tělesa, počáteční a konečná teplota c) hmotnost, počáteční a konečná teplota, měrná tepelná kapacita

9) Správné pořadí taktů čtyřdobého spalovacího motoru je a) Komprese, sání, expanze, výfuk b) Sání, expanze, výfuk, komprese c) Výfuk, sání, komprese, expanze 10 Parní turbíny jsou nejčastěji používány a) k pohonu vlaků b) k výrobě elektrické energie – pohánějí generátory v elektrárnách c) k pohonu letadel

Použité zdroje: http://jirkovodoupje.wz.cz/spalovaci-motor.html http://rchouby.cz/index.php?cl=1/spalovaci http://fyzika.zskrestova.cz/?p=184 http://www.techmania.cz/edutorium/art_exponaty.php?xkat=fyzika&xser=4d6f6c656b756c6f76e12066797a696b61h&key=377 http://www.spszr.cz/~blazicek/motor.htm http://www.jawa-50.cz/clanek/teorie-princip-dvoudobeho-dvoutaktniho-spalovaciho-motoru.html http://sk.wikipedia.org/wiki/Piestov%C3%BD_spa%C4%BEovac%C3%AD_motor http://stirlingmotor.cz/princip.html http://sites.google.com/site/fyzika007/struktura-a-vlastnosti-latek/tepelne-motory http://www.fknizek.nazory.cz/kalendar/vyroci14.htm http://stirling.xf.cz/hst.htm http://www.fronta.cz/co-predchazelo-pouziti-proudovych-motoru-v-letadlech http://abicko.avcr.cz/2012/04/06/ http://fyzmatik.pise.cz/48662-od-pistole-k-motorum.html http://www.osobnosti.net/foto-nikolaus-otto.htm http://www.osobnosti.net/nikolaus-otto.htm http://www.kjd.pb.cz/zpravodaj/modules.php?name=News&file=article&sid=1188 http://www.techmania.cz/edutorium/art_vedci.php?key=804 http://www.techmania.cz/edutorium/art_exponaty.php?xkat=fyzika&xser=4d6f6c656b756c6f76e12066797a696b61h&key=341 http://www.pavelplatil.com/ http://mfweb.wz.cz/astronomie/14.htm http://www.aldebaran.cz/animace/index_kos.html http://www.leteckemotory.cz/teorie/teorie-01.php http://translate.google.cz/translate?hl=cs&langpair=en%7Ccs&u=http://www.animatedengines.com/jets.html http://www.leteckemotory.cz/nasm/ http://www.leteckemotory.cz/enginewebs.php http://www.leteckemotory.cz/gripen2007/ http://www.techmania.cz/edutorium/art_vedci.php?key=164 http://www.pozitivni-noviny.cz/cz/clanek-2009080048 http://www.historieweb.cz/nesmely-nastup-motoru http://www.parnistroj.czweb.org/index.html http://www.quido.cz/objevy/parnistroj.htm http://history-if.blog.cz/0910/prvni-prumyslova-revoluce-era-pary http://www.volny.cz/jelensoft/vyvoj.html http://fknizek.nazory.cz/kalendar/vyroci53.htm http://www.techmania.cz/edutorium/art_vedci.php?key=220 http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/1433-heron-alexandrijsky http://www.techmania.cz/edutorium/art_vedci.php http://mve.energetika.cz/uvod/stirling.htm http://www.transformacni-technologie.cz/stirlinguv-motor.html http://science.wgz.cz/od-a-do-z/automobily-od-a-az-po-z.html