Prožitkový seminář 30. listopadu 2011 Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost reg. číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/04.0010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obsah prezentace Kdo jsme Co je hipoterapie Náš cíl
Advertisements

Sdružení AMBRA Žďár nad Sázavou
Seminář o všech aspektech choroby Charcot-Marie-Tooth Senát ČR 7. 11
Rehabilitace u CMP Zdeňka Dvořáková.
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Schopnost zvířat léčit
Strukturované učení PROJEKT EU
HEWER SOCIÁLNÍ AKTIVIZACE
Klinická aplikace akcelerometrů v neurorehabilitaci
Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.
Asociace pomáhající lidem s autismem APLA – JM o.s. Název projektu: Zaměstnávání lidí s autismem Roman Turský.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Následná a akutní rehabilitace po CMP
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Edukace pacienta před a po totální endoprotéze kyčelního kloubu
SEZNAMTE SE S PROJEKTEM
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Onemocnění nervového systému – úvod do problematiky.
Somatopedie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
VY_32_INOVACE_TMM24460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Komunikace mezi generacemi
VY_52_inovace_PRV.5.20 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
HEŘMÁNEK DĚTEM Občanské sdružení HEŘMÁNEK DĚTEM funguje při Dětském denním rehabilitačním stacionáři (DDRS) v Hradci Králové Sdružuje děti, rodiče, zaměstnance.
REKONDICE SPORTOVCE „BOARDOVÝCH“ AKTIVIT Marek Buřval II.TVS.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
DMO OLGA BÜRGEROVÁ.
SVALOVÁ SOUSTAVA 5. ROČNÍK.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
DMO Olga Bürgerová.
PÉČE O NEMOCNÉ OŠETŘOVATELSTVÍ V INTERNÍCH OBORECH 04
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
HIPOTERAPIE A CANISTERAPIE
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
BIOGRAFIE 2016 Projektové domy
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Martin Gregora.  Podvýživa je stav nerovnováhy mezi potřebami organismu a skutečným příjmem, který vzniká v důsledku nedostatku živin důležitých pro.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Mgr. Eliška Geržová FN Motol. ONEMOCNĚNÍ CHARCOT – MARIE – TOOTH řazeno mezi dědičné neuropatie postižení nervového systému - nejčastěji periferní části.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Z DRAVOTNÍ POSTIŽENÍ ? Odchylka ve zdravotním stavu člověka, která ho omezuje. Zákon č.108/2006 Sb. O sociálních službách Zákon č. 435/2004 Sb. O zaměstnanosti.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
Možnosti a přínosy rehabilitace u pacientů s roztroušenou sklerózou Prim. MUDr. Martina Kövári Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství 2. LF UK.
Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.
9. Tvorba individuálního plánu
Seminář ke speciální pedagogice 1
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Pedie Co mají společné?.
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro osoby se zdravotním postižením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu sociálních.
KONCEPT BAZÁLNÍ STIMULACE
Bolestivé stavy pohybového aparátu
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Edukace rodičů dětí s autismem a postdiagnostická péče v ČR
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Specifika a požadavky těchto skupin
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Prožitkový seminář 30. listopadu 2011 Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost reg. číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ HIPOTERAPIE

1. První zmínka o spolupráci člověka a koně je z uměleckých předmětů ve 2. stol. před Kristem z Číny - konkrétnější zpráva je od jihoamerických indiánů vozících své druhy napříč koňského hřbetu - nepřímá srdeční masáž - po 1.světové válce rehabilitace válečných invalidů konec 20. stol. zaznamenává velký rozmach využití koně v rehabilitační péči - RÚ Chuchelná, ÚSP Zbůch Plzeň, vznik ČHS v roce konkrétnější zpráva je od jihoamerických indiánů vozících své druhy napříč koňského hřbetu - nepřímá srdeční masáž - po 1.světové válce rehabilitace válečných invalidů konec 20. stol. zaznamenává velký rozmach využití koně v rehabilitační péči - RÚ Chuchelná, ÚSP Zbůch Plzeň, vznik ČHS v roce 1991

2. hipoterapie - významná součást rehabilitace handicapovaného rehabilitace handicapovaného člověka - rehabilitace - člověka - rehabilitace - aktivizační proces umožňující aktivizační proces umožňující návrat klienta do kvality života návrat klienta do kvality života

hipoterapie - rehabilitační léčebné ježdění na koni na základě hipoterapie - rehabilitační léčebné ježdění na koni na základě trojrozměrného pohybu koňského hřbetu trojrozměrného pohybu koňského hřbetu stimulující svalstvo celého těla - základní stimulující svalstvo celého těla - základní způsob chodu - krok - inervace nervového systému - vliv na způsob chodu - krok - inervace nervového systému - vliv na patologický tonus svalové hmoty - náhrada chůze - u jezdce v sedu fyziologický patologický tonus svalové hmoty - náhrada chůze - u jezdce v sedu fyziologický rotační pohyb pánve - napomáhá orientaci v prostoru u klientů se rotační pohyb pánve - napomáhá orientaci v prostoru u klientů se smyslovými poruchami - positivní vliv na psychiku klienta - spojení – smyslovými poruchami - positivní vliv na psychiku klienta - spojení – příroda, kůň příroda, kůň

3.indikace - od ranného dětství do téměř důchodového věku - DMO různé typy - doplnění celého rhb procesu - patologický svalový tonus - vadné držení těla, LMD - hypotonické formy - kůň stimiluje - hyperkinetické formy–kůň stimiluje - hyperkinetické formy–kůň je trpělivý - postraumatické a degenerativní onemocnění nervového je trpělivý - postraumatické a degenerativní onemocnění nervového systému - smyslové poruchy - mentální retardace, autismus ( kůň je kamarád ), systému - smyslové poruchy - mentální retardace, autismus ( kůň je kamarád ), aspergerův syndrom aspergerův syndrom

4. Kontraindikace - alergie, astma, kožní defekty - luxace kyčelních kloubů, osteoporosa, zakřivení osteoporosa, zakřivení páteře nad 30st. páteře nad 30st. - pooperační stavy, - pooperační stavy, nekompenzovaná epilepsie nekompenzovaná epilepsie

5.podmínky - nutné doporučení lékaře, podepsané bezpečnostní prohlášení - vhodný oděv a obuv - spolupráce rodičů ( informace o dítěti..) - správná volba koně, tým zaškolených bezpečnostní prohlášení - vhodný oděv a obuv - spolupráce rodičů ( informace o dítěti..) - správná volba koně, tým zaškolených pracovníků - technika jízdy - nastavení určitého plánu pracovníků - technika jízdy - nastavení určitého plánu - madla, sedlo, jízda v - madla, sedlo, jízda v leže, asistovaný sed... - frekvence ježdění - ideál - 1 až 3krát leže, asistovaný sed... - frekvence ježdění - ideál - 1 až 3krát týdně při základní jednotce 20min. týdně při základní jednotce 20min.

6.závěr - věnujeme se terapeutickému ježdění na koni již více jak deset let, naše klientela je rozsáhlá-asi na sto dětí i dospělých deset let, naše klientela je rozsáhlá-asi na sto dětí i dospělých si u nás prošlo určitou dobou ježdění. Dosáhli jsme společně si u nás prošlo určitou dobou ježdění. Dosáhli jsme společně různých výsledků, klienti jsou postupně uváděny do různých výsledků, klienti jsou postupně uváděny do rehabilitační péče na koni dle druhu a stupně postižení. Také rehabilitační péče na koni dle druhu a stupně postižení. Také záleží na prvním setkání klienta s koněm a hledat správný záleží na prvním setkání klienta s koněm a hledat správný způsob, jak velké zvíře přijmout, od toho se odvíjí další způsob, jak velké zvíře přijmout, od toho se odvíjí další postupy. Nemalou úlohu hraje spolupráce rodičů, jejich postupy. Nemalou úlohu hraje spolupráce rodičů, jejich informace o náladě dítěte mnohdy vysvětluje, proč dítě informace o náladě dítěte mnohdy vysvětluje, proč dítě nespolupracuje. Rodič často funguje i jako pomocník při nespolupracuje. Rodič často funguje i jako pomocník při jízdě. Pro rozsáhlou klientelu dětí mentálně retardovaných s plnou pohybovou aktivitou, popřípadě s autistickými rysy je velké využití AVK (p.Burdová ) jízdě. Pro rozsáhlou klientelu dětí mentálně retardovaných s plnou pohybovou aktivitou, popřípadě s autistickými rysy je velké využití AVK (p.Burdová )

7. kazuistika 7. kazuistika

Děkujeme za pozornost Hana Išová Hana Išová Ing. Michaela Burdová Ing. Michaela Burdová