3. Dlouhé období.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 3: Produkční analýza firmy
Advertisements

Rozhodování firmy o výstupu a ceně v monopolistické konkurenci
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Cvičení 9 – Ekonomická funkce nelineární v parametrech :
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Poptávka na dokonale konkurenčním trhu práce
Mikroekonomie I Výroba a náklady
Poptávka na trhu zboží a služeb
Mikroekonomie II Volba technologie Ing. Vojtěch Jindra
ZÁKLADY EKONOMETRIE 10 cvičení Cobb-Douglas PF
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Teorie firmy II - Optimum výrobce - Mezní produkt, zákon klesajícího mezního produktu - Izokvanty produkční funkce - Další modely výrobce
Nákladové funkce - celkové, variabilní a fixní náklady v krátkém období - průměrné a mezní náklady - nákladová křivka v dlouhém období - optimum výrobce,
D) Produkční a nákladová funkce
D) Užitek a optimální rozhodnutí
Výroba a náklady Pojmy Produkční funkce – je technický název vztahu mezi maximálním množstvím výstupu, které může být vyrobeno a vstupy požadovanými k výrobě.
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
CHOVÁNÍ VÝROBCE: - NÁKLADY A NABÍDKA MIKROEKONOMIE I
Příklady teorie všeobecné rovnováhy
TEORIE NABÍDKY TEORIE FIRMY, PRODUKČNÍ FUNKCE.
10. Maximalizace zisku Osnova přednášky
Mikroekonomie I Užitek spotřebitele a odvození poptávky Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Investiční výdaje. Podstata I = výdaje na kapitálové statky a změna stavu zásob Rozdíl mezi I a Ip. Ip = plánované investice, to co firmy chtějí vynaložit.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Opakování základních tezí mikroekonomické.
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Mikroekonomie I Teorie výroby, produkční funkce
Produkční analýza firmy
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Mikroekonomie II Příjmy firmy Ing. Vojtěch Jindra
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
Náklady a příjmy firmy definice nákladů náklady v krátkém období:
Odvození nabídkové křivky
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
Mikroekonomie II – přednáška č. 4: Náklady a příjmy firmy
Mikroekonomie II Náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
III. Analýza nabídky Přehled témat 8. Technologie 9. Minimalizace nákladů 10. Maximalizace zisku 11. Alternativní teorie firmy.
 Kapitál je proti jiným výrobním faktorům považován za faktor již vyrobený. Kapitál se skládá z takových vyrobených statků dlouhodobé spotřeby, které.
3. Produkční analýza firmy
9. Minimalizace nákladů Osnova přednášky
Celkový a mezní produkt
Struktura přednášky Náklady A) Náklady v dlouhém období B) Náklady v krátkém období.
Technologie a náklady Čtvrtý seminář.
Všeobecná rovnováha Téma 10 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb)
4. Náklady a příjmy firmy.
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
NAUKA O PODNIKU II Produkční teorie.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
I. Firma a volba technologie II. Náklady firmy. 1.Firma a její cíl 2.Produkční funkce 3.Nákladová funkce 4.Produkční a nákladová funkce v krátkém období.
Produkční analýza firmy. Základní východiska analýzy firmy Firma je subjekt specializující se na výrobu (přeměnu zdrojů/vstupů na statky/výstup). Firma.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Příjmy a zisk.
Náklady firmy.
Analýza nákladů TNH 1 – (4.) seminář
Výroba a náklady Mikroekonomie I.
3. Produkční analýza firmy
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Mikroekonomie II – přednáška č. 4: Náklady a příjmy firmy
Příjmy firmy 1. Příjmy firmy Celkové, průměrné a mezní příjmy
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

3. Dlouhé období

Produkční funkce v dlouhém období 2 vlastnosti: vzájemná nahraditelnost vstupů determinována výnosy z rozsahu Mezní míra technické substituce (MRTS) – vyjadřuje, jak vzhledem k technologii můžeme nahrazovat vstup druhým

Výnosy z rozsahu vztah mezi proporcionální změnou vstupů a změnou výstupu - např. L a K změníme o 1%, potom se Q mění také o 1 % / nebo více / nebo méně Výnosy z rozsahu: rostoucí: růst K a L o 1 % → růst Q o více než 1 % klesající: růst K a L o 1 % → růst Q o méně než 1 % konstantní: růst K a L o 1 % → růst Q přesně o 1 %

Nákladové optimum maximalizace objemu produkce při daných nákladech nebo minimalizace nákladů pro konkrétní objem produkce graficky určené dotykem izokvanty a izokosty

Náklady firmy v dlouhém období Dlouhodobé celkové náklady (TC) růst Q při růstu L a K ceny L a K jsou konstantní s rostoucí výší vstupů náklady rostou, přičemž záleží na výnosech z rozsahu - obecná produkční funkce: při malém rozsahu výroby rostou výnosy z rozsahu → TC rostou pomaleji než Q při velkém rozsahu výroby výnosy z rozsahu klesají → TC rostou rychleji než Q

Vývoj TC s vývojem Q dlouhodobé náklady (TC) jsou rostoucí, ale přírůstky nákladů nejprve klesají a až když firma produkuje velké množství, tak i přírůstky nákladů rostou

Průměrné a mezní náklady mezní náklady – MC – nejprve klesají a od určité výše výstupu rostou průměrné náklady – AC – klesají do vyššího Q než MC a až od vyšší výše výstupu rostou