Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurence schopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Novotnou Jaroslavou Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Přídavná jména – II.
Co jsou p ř ídavná jména? Jak je poznáme? Jak se na n ě ptáme?
Přídavná jména Z podstatného jména(1) utvořte přídavné jméno(2) - snídaně ………… …………………… - les ………………. …………………… - město ………………. …………………… - nemocnice ……………… - jaro ………………………..
Říkejte, jaké věci mohou být
Tvořte přirovnání Pes je ……………………..jako ……………………….. Liška je …………………….. jako ………………………… Slunce je ………………….. jako ………………………... Kočka je …………………… jako ………………………… Les je……………………….. jako ………………………… Kniha je …………………… jako ……………………….. Děti jsou …………………… jako ………………………….
Úkol pro vás: v básničce najděte přídavná jména a podtrhněte oranžovou pastelkou.
Díky, léto, díky, za krásné rybníky. za oblohu pomněnkovou, za zmrzlinu vanilkovou, za paseku s vůní smůly, za voňavé včelí úly, za vážky a za čmeláky, za hřejivé táboráky, za kytaru rozjásanou, za rána, co z kopců vstanou.
Díky, léto, díky, za krásné rybníky. za oblohu pomněnkovou, za zmrzlinu vanilkovou, za paseku s vůní smůly, za voňavé včelí úly, za vážky a za čmeláky, za hřejivé táboráky, za kytaru rozjásanou, za rána, co z kopců vstanou.