Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
ITS v regionální dopravě
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Charakteristické znaky MHD
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Masná 18, Praha 1 Prezentace oboru Provoz a ekonomika dopravy zaměření Dopravní služby v EU z pohledu studentů.
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
 Integrované dopravní systémy  Elektronická jízdenka › úvod › výhody a nevýhody › dotazník  Zdroje.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Přístupnost IDS pro OOSPO
Řešení městské a příměstské dopravy
Ekonomika dopravy. Charakteristika dopravy doprava je součástí technické infrastruktury (vedle energetiky, telekomunikací, vodního hospodářství, odpadového.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Problematika IDS na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Ústav řízení dopravních procesů a logistiky
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Regionální integrovaná doprava
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ PREZENTACE PROJEKTU Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob                                                       

Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Katedra řízení dopravních procesů a logistiky Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob                                                        Kód projektu: K617X1SI Obor studia: ME - Management a ekonomika dopravy a telekomunikací Vedoucí projektu: Dr. Ing. Štěrba Roman Seznam studentů: 1. ročník: Adam Skalický - obor: ME, kruh: 66 1. ročník: Filip Škorňa - obor: ME, kruh: 66 2. ročník: Petr Kovář - obor: ME, kruh: 65 Stránky projektu: http://www.fd.cvut.cz/projects/k617x2si Stručný popis projektu: Projekt je zaměřen na řešení aktuálních dopravních problémů ve velkých městských aglomeracích. Integrovaný dopravní systém hromadné přepravy osob (IDS) nabízí dostatečně kvalitní veřejnou hromadnou dopravu jako alternativu k individuální motorizované mobilitě.

Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Katedra řízení dopravních procesů a logistiky Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob                                                        INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM ( IDS ) Co je IDS a jaký je jeho účel ? Cílem je nabídka kvalitní a dostatečně kapacitní veřejné dopravy s tarifní, přepravní a provozní integrací všech druhů dopravy formou tzv. integrovaného dopravního systému hromadné přepravy osob. Součástí řešení IDS je souhrn opatření v zájmu provozní preference hromadné dopravy.

Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Katedra řízení dopravních procesů a logistiky Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob                                                        PROČ UPŘEDNOSTŇOVAT HROMADNOU DOPRAVU Systém zvýhodňování hromadné dopravy - ať už je to upřednostnění tramvají na křižovatkách a nebo systém umožňující průjezd ucpanými ulicemi autobusům Zkvalitnění ovzduší - „čím menší počet dopravních prostředků, tím čistější ovzduší“ Rychlost dopravy a kongesce-dopravní zácpy (např. ve špičce při dopravních zácpách je lepší využít všech forem MHD, upřednostňované před individuální automobilovou dopravou)

Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Katedra řízení dopravních procesů a logistiky Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob                                                        REALIZACE IDS Sjednocení přepravních podmínek 2. Sjednocení tarifních podmínek Volba tarifního systému Územní rozčlenění obsluhovaného dopravního prostoru Stanovení výše tarifu atd. 3. Koordinace jízdních řádů 4. Jednotný strategický rozvoj veřejné dopravy v obsluhovaném území

Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Katedra řízení dopravních procesů a logistiky Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob                                                        REALIZACE IDS 5. Funkční organizační struktury IDS Dvouúrovňový model (viz dále) Tříúrovňový model (viz dále) 6. Financování IDS Společný tarif Klíč pro dělbu přepravních tržeb zúčastněným dopravcům Klíč pro dělbu úhrady prokazatelné ztráty z veřejných rozpočtů

(obce, svazky obcí, kraje) Dvouúrovňový model REALIZACE IDS Objednatelé (obce, svazky obcí, kraje) 1. úroveň smlouva o spolupráci zadávají služby Dopravci 2. úroveň

(obce, svazky obcí, kraje) Tříúrovňový model REALIZACE IDS Objednatelé (obce, svazky obcí, kraje) 1. úroveň smlouva o spolupráci 2. úroveň Organizátor zadává služby Dopravci 3. úroveň

Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Katedra řízení dopravních procesů a logistiky Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob                                                        MOŽNOSTI ZDOKONALENÍ IDS K větší atraktivitě hromadné dopravy pro veřejnost přispívá především zrychlení jejího provozu a zvýšení pohodlí pro cestující. preference MHD na světelné signalizaci omezení negativního vlivu intenzivního automobilového provozu na hromadnou dopravu zavádění moderních tramvají, autobusů a vlaků (metro)

Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Katedra řízení dopravních procesů a logistiky Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob                                                        Kód projektu: K617X1SI Obor studia: ME - Management a ekonomika dopravy a telekomunikací Vedoucí projektu: Dr. Ing. Štěrba Roman Seznam studentů: 1. ročník: Adam Skalický - obor: ME, kruh: 66 1. ročník: Filip Škorňa - obor: ME, kruh: 66 2. ročník: Petr Kovář - obor: ME, kruh: 65 Stránky projektu: http://www.fd.cvut.cz/projects/k617x2si Stručný popis projektu: Projekt je zaměřen na řešení aktuálních dopravních problémů ve velkých městských aglomeracích. Integrovaný dopravní systém hromadné přepravy osob (IDS) nabízí dostatečně kvalitní veřejnou hromadnou dopravu jako alternativu k individuální motorizované mobilitě.