Vertikální cílení online kampaní…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

JAK NA DOTACE NA VYSOČINĚ? RVVZ Vysočina 23. –
INFORMACE Z XII. ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU OP VK KONANÉHO 13/12/2013 pro předsednictvo RVŠ – 23/1/2014 na základě materiálů MV OP VK zpracovala Ivana.
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Obsah prezentace O společnosti LMC Reference Trend na trhu práce
Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Propagace a reklama na facebooku
Mobilní display kampaně
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
ZOOT – finální řešení Prezentace týmu D Předmět: Optimalizace podnikových procesů.
Adam Pechánek, Ján Ondrušek, Michal Táborský, Roman Machytka 1/7 ÚVOD Studie proveditelnosti.
Elektronické knihy: Tak trochu jiný způsob akvizice Filip Vojtášek Albertina icome Praha 24. akviziční seminář
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Outdoorová komunikace - strategie pojišťovny Kooperativa -
O2 Car Control Tomáš Trejbal Manažer marketingu pro korporátní zákazníky V Brně dne 9. června 2009.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE
Případová studie internetového projektu Skladuj.cz Praha Tomáš Formánek, Logio.
Inzertní balíček iHNed.cz + Kurzy.cz. Počet page views (PV) Zdroj: Netmonitor, únor 2010 Na serverech iHNed.cz a Kurzy.cz bylo v únoru 2010 zobrazeno.
Program rozvoje venkova a problematika DPH Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
E-learning a podpora jazykové vzdělanosti. Výhody e-learningu pružnost výuky kurzy dostupné kdekoli přizpůsobivost podmínkám uživatelů možnost využití.
SROP 2.2 Internetizace knihoven Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele - Odbor informatiky Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele - Odbor informatiky.
Sdílením k úspěchu aneb Sdílením k profesionalizaci = úspěch Stanislava Kabele, Asim El Amin.
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Peníze.CZ - první finanční server pro každého INTERNET A FINANČNÍ INSTITUCE Láska z donucení nebo cesta k prosperitě ? Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Ekonomická zpráva CDO, o.s. Valná hromada ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA ROZPOČTU za období 1.1. – PŘÍJMY Celkové příjmy CDO do činí ,-
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Víceúčelové kulturní centrum Jan Kučera Odbor strategického rozvoje 4. června 2008.
E-utility report 9. Národní konference kvality 20.února 2013.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Nové funkce v novém Skliku
M ULTIKANÁLOVÝ PRODEJ V Č R A Z AHRANIČÍ PÁR ČÍSEL NA ÚVOD Ondřej Klega ACOMWARE s.r.o. ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha.
Téma: Co funguje v mobilním marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Martin Dolejš Senior Key Account Manager. Mobilní telefon jako součást celkového mediálního mixu.
OBSAH Minulost – jak se rozvíjel obchod a budovaly prodejní kanály
XEROX.cz v kontextu nadnárodní společnosti Ivan Chovanec Marketing Application Specialist.
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
Volby 2006: Příležitosti a řešení „Internet jako nástroj pro volební kampaň a/i komunikaci s voliči “
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
O kolik přijdeme, pane Nečasi? Aktuální čerpání peněz z fondů EU Praha,
NA PÍSKOVIŠTI JSME BÝVALI NEJKREATIVNĚJŠÍ Robert Haas.
Program rozvoje venkova a problematika DPH Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
 Počítačově simulované prostředí obývané jeho uživateli a uzpůsobené k jejich interakci prostřednictvím avatarů  Bezprostřednost a interaktivita  Výhody:
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
Téma: Jak vytvořit mobilní kampaň? Autor: Tereza Hubičková, O2 Media.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
… najdu tam, co neznám! Měření efektivity PPC reklamy.
Když image generuje výkon a PPC buduje značku …. 2 Jak budovat značku na internetu? Bannery Nestandardní plochy Soutěže PPC PR … (SEO, blogy, microsites,
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Podpora podnikání v ČR Konference „Evropská unie a český export“
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
Nábor a výběr zaměstnanců
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Kategorizace organizací destinačního managementu
Marketingové strategie
“Krabicový” e-shop, který si snadno založíte na Co je to Shopero? “Krabicový” e-shop, který si snadno založíte na
Podpora implementace dětských skupin CZ /0.0/0.0/15_009/
Finanční výroční zpráva 2016 a rozpočet 2017
Transkript prezentace:

Vertikální cílení online kampaní… … Aneb efektivní podpora PR. Hezke odpoledne damy a panove. Me jmeno je Jan Galgonek a jsem z digitalni agentury adexpres. Jenom ve strucnosti a rychlosti bych predstavil naší společnost – jak jsem rikal, jsme digitalni agentura, která funguje nejen jako full servicova onlne agentura ale disponujeme vlastnimi technologiemi, které pouzivame v ramci adexpres reklamniho trziste s bannerovou reklamou – jedna se o svým zpusobem samoobsluzny medialni obchodni dům s bannerovou reklamou – inzerenti jsou zde sami schopni nakoupit si a spravovat reklamu az na 300 webovych strankach. Vyhodou trziste je fakt, ze je plne automatizovane – od naplanovani harmonogramu kampane, přes nahrani kreativy, cenove v\jednavani platbu, real time reporting az po fakturace – vse je k dispozici online. Tak

Online podpora PR aktivit Proč podpořit? x Jak podpořit? Čím podpořit? Když jsem premyslel nad volbou tematu meho dnesniho prispecku – vertikalni cileni kampani aneb efektivni podpora PR, okamzite se mi vybavila nedavna situace, kdy jeden kamarad s nejmenovane PR agentury po mne chtel udelat nejakou zajimavou kampan na serveru zena.cz – spada pod centrum.cz. Kdyz jsem se ho otazal na velikost budgetu, k memu prekvapeni odvetil 60 000. Pro sebe jsem se zasmal, jelikoy tydenni kampan na zene.cz vas vyjde na nekolik set tisic na tyden, a to mate skoro problem se najit..nakonec jsem mu to vymluvil a adexpres mu pripravil mesicni kampan na ctyrech damskych serverech…takze tohle je ta efektivita v medialnim planovani a v jejim pristupu o ktere bych dneska velice rad hovoril…Dle meho nazoru prave efaktivni medialni planovani je dnes aktualnim tematem v době kdy se marketingove rozpocty zeskrcuji nebo alespon se aleaspon dba aby byly efektivne vycerpany. Klienti jiz zacinaji efetktivneji premyslet, uz nechcou jen bezmyslenkovite utapet marketingove rozpocty v serevrech seznam centrum idnes, které jim agentury prefhazuji…snazi se oslovit opravdu toho spravneho uzivatele a tu spavnou cilovou skupinu. Jak řekl henry ford „kdybych mel 5 poslednich dolaru, 3 z nich bych venoval na reklamu“ zde vidime tu proporci vydaju na propagaci znacky a pokud jiz mame do propagace investovat kolikrat nemale peníze, bude evidentne naší snahou je investovat efektivne.kdzy uz je vynalozit tak je vynalozit efektivne

Efektivní podpora? Horizontální cílení kampaní x Vertikální cílení kampaní Na prikladu s mym znamym z PR ag jsem demonstroval odlisne pristupy v ramci medialnimu planovani a online podpore. V ramci medialniho planovani pristupujeme obecne k online mediim dvemi smery. Rikame tomu horizontalni neboli plosne planovani online kampani a vertikalni planovani neboli cileni. Kategorizace těchto dvou pristupu je evidentni. Horizontalni planovani zahrnuje spise plosne cileni kampani, na vetsich serverech, typu seznam,centrum, jenz mají zpravidla masovy zasah, kter však diky sve masovosti ne vždy disponuji vysokou afinitou navstevnika webu a cilove skupiny inzerenta, My jsme k tomuto rekneme tradiscnimu a castemu pristupu ještě pripojili tzv. vertikalni cileni kampanu – jedna se o realizaci kampani na mensich/strednich specilaizovanych nekdy az hodne uzce vyprofilovanych webech – nejen obsahem ale i skladbou uzivatelu. Tzn, snazime se najit vždy ty mikrokategorie webu, které doplni tu plosnou horizontalni kampan realizoavmych na plosnych serverech... Viz apple

Vertikální přístup AdExpres Nas verikalni pristup k medialnimu planovani bych rad primo demonstroval na nasem samooblsuznem trzisti a kategorizaci webu. Vidite, ze cleneni webu se snazime jit hodne do hloubky a podle webu které se k nam registruji vytvarime a dopl nujeme mikrokategorie, které pak obecne nam usnadnuji media planning pro klienta, popripade umoznuji inzerentovi, který nakupuje primo přes adexpres, cilit reklamu maximalne efektivne a presne.

Horizontální cílení Výhody Nevýhody Masový zásah, budování brand awarness značky, potenciál získání významného počtu klientů Nevýhody Cena, neefektivní vyčerpání marketingového rozpočtu, oslovení nesprávné cílové skupiny, nízká konverze uživatele na zákazníka Každý z pristupu ma samozrejme nejake sve pro a proti a idealni mediaplanning, samozrejme v zavislosti na velikosti budgetu, je kombinace těchto pristupu. V Vyhodou plosneho cileni je urcite jeji masovy zasah a diky tomu jde ruku v ruce silne budovani povedomi znacky a stim i silny potencial akvizice novych klientu pro znacku. Z praxe jasnou a zrejmou nevyhodou je pak vysoka cena za kampan. U vetsich serveru se pak vyplaci kampan třeba az od nekolika set tisíc, jelikoz takovy budget 200 tisíc na těchto serverech vypalite během tydne, v rotaci s dalsimi 4 zadavateli a povedomi tim urcite neziskate. Takze pokud se bavime o nejake SME spolecnosti, která je se svým merketingovym budgetem hodne omezena, urcite hleda nejefektivnejsi vyuziti rozpoctu..rozprostrit treba 100 tisic na idnes.cz nekoresponduje urcite s zadnou efektivitou, ale spise bych to povazoval za mrhani penez. Dalsi nevyhodou je urcite nasledna nizka konverze uzivatele na zakaznika..minimalne okamzita..ta odlozena reakcni doba jiz muze byt pro inzerenta lukrativnejsi…napriklad jsme realizovali kampan pro klienta z financiho sektoru, ktery nam rikal, ze traffic uzivatelu, ktery jsme mu prinesli se rozhodl pro registraci/uzavreni smlouvy az po 6 mesicich…

Vertikální cílení Výhody Nevýhody Vysoká afinita uživatelů a cílové skupiny klienta, oslovení správné skupiny internetových uživatelů, potenciál vysoké konverze, cena Nevýhody Menší zásah, cena? Nespornou vyhodou v ramci cileni kampani na mensich specializovanych nebo uzce profilovanych webech je to, ze klient nebo zadavatel dostava jistotu, ze uzivatele jsou cilovou skupinou. Jsou to weby které disponuji vysokou afinitou tedy prusecikem uzivatele a cilove skupiny klienta. V ramci kampane na těchto webech mate velkou sanci oslovit spravnou cilovou skupiny a tim je zde i silny potencial vysoke konverze.cena je prijatelnejsi.. Nevyhodou diky tomu ze se zpravidla jedna o mensi a stredni servery je mensi zasah a v nekterych pripadech to muze byt i relativne vyssi cena CPT nebo li cena za tisíc zobrazeni..zde to je ale relativni, jelikoz pocty impresi na těchto serverech dosahuji jen zlomku co ty plosne..

Přístup k plánování? Inovativní přístup specializovaných agentur x Klasický přístup mediálních agentur Vetsina medialnich agentur resi alokaci medii klasickym pristup a to umistis co mozna nejvice fin prostredku klienta do velkych webu v ramci plosneho cileni. Duvody jsou jasne – je to pro ne rychlejsi, jednodussi, administratorsky nenarocne a zaroven z těchto kampani vice benefituji především diky vysokym objemovym bonusum. Nekolikrat se nam jiz stalo, ze za nami prisel klietn, který bzl odmitnut velkou medialni agenturou, jelikoz chtel p nich pro ne za malo penez, uzce cilenou bannerovou kampan…Specializovane agentury, které se zameruji na tzv niche segmenty – například v USA existuji samoobsluzne nakupni systemy bannerovych reklam, které se specializuji pouze na zenske servery, nebo třeba jen na weby z olasti IT, pak pristupuji k mediaplanningu spise z pohledu mikro segmentace internetovych stranek, pripravuji klientum uzivatelsky uzce profilovane baliky webu s jasne definovanou cilovou skupinou..casto disponuji i vlastnim technologickym resenim jako jsou prave ty zminovane samoobsluzne nastroje pro nakup a administraci reklamy..timz padem jsou i personalne efektivnejsi, tudiz i levnejsi..

Case study (1) - Zadání Online kampaň na podporu soutěže o zájezd na finále Tour de France Klient - HTC Rozpočet - 200 tisíc Kč Požadavek klienta na specializované cílení na komunitu cyklistů a bikerů

Case study (1) – realizace AdExpres.com Rozložení budgetu obecné sportovní weby (horizontální cílení) úzce specializované servery s vysokou afinitou cílení (vertikální cílení) Srovnání parametrů CTR a výsledky kampaně Plošné sportovní weby dosáhly CTR kolem 0.2% Úzce specializované weby atakovaly hranici CTR až 0.5%

Case study (1) - report

Case study (2) - Zadání Online kampaň na podporu prodeje značky luxusnějších marmelád a džemů Schwartau – předvelikonoční kampaň Klient - Hero Rozpočet - 900 tisíc Kč Požadavek klienta na specializované cílení na dámské servery a servery o vaření

Case study (2) – realizace AdExpres.com Rozložení budgetu Snaha o masový zásah cílové skupiny – ženy 25+ Budget alokován na cca 12 serverů - > široké pokrytí komunity Hodnocení parametrů CTR a výsledky kampaně Vhodně zvolené dámské servery a servery o vaření vedly k proklikovosti až 1.5%

Case study (2) - report

Case study (3) - Zadání Online kampaň na podporu zvýšení počtu uzavřených drobných půjček 500 – 5000 Kč Klient – Ferratum Rozpočet - 90 tisíc Kč Požadavek klienta na specializované cílení na dámské servery, jejichž cílovkou jsou níže položené příjmové skupiny žen, které potřebují zalepit mezeru v rodinném rozpočtu před výplatou

Case study (3) – realizace AdExpres.com Rozložení budgetu Snaha o úzké vyprofilované cílení kampaně na ženy s nižšími až středními příjmy Alokace budgetu mezi méně „prémiové“ webové stránky pro ženy Hodnocení parametrů CTR a výsledky kampaně Vhodně zvolené ženské servery vedly k proklikovosti až 1.36% Z garance 900 prokliků bylo vygenerováno cca 200 žádostí o půjčku, schválených bylo 100

Case study (3) - report

Závěrem Nelze paušálně tvrdit, že pouze jeden přístup je správný Ideální alokace rozpočtů je rozumná kombinace obou přístupů Individuální posouzení Cíl kampaní

Jan Galgonek │CEO │ + 420 775 693 161 │ jan.galgonek@adexpres.com Děkuji za pozornost Jan Galgonek │CEO │ + 420 775 693 161 │ jan.galgonek@adexpres.com