VY_32_INOVACE_05_Opakování I Otázka číslo 1: Vážná hudba je : A) Označení pro evropskou hudební tradici a hudební formy z níOznačení pro evropskou hudební.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
HUDEBNÍ SOUBORY.
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Opakování III Otázky jsou vybrány z DUM č
Barokní hudba v Čechách
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Otázky jsou vybrány z DUM č
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Romantismus v hudbě německých skladatelů
VY_32_INOVACE_02_Vývoj populární hudby.  HISTORIE HARFY SE ZAČÍNÁ PSÁT JIŽ VE STARÉM EGYPTĚ ASI 3000 př.n.l.  DO EVROPY SE DOSTÁVAJÍ ZÁSLUHOU KELTŮ.
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Klasicismus v evropské hudbě
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Otázky jsou vybrány z DUM č VY_32_INOVACE_25_Opakování.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_20_Opakování IV.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Otázky jsou vybrány z DUM č
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Dagmar Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_96_SYMFONICKÝ ORCHESTR TEMA: Hudební.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Joseph Haydn AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_05_Opakování I

Otázka číslo 1: Vážná hudba je : A) Označení pro evropskou hudební tradici a hudební formy z níOznačení pro evropskou hudební tradici a hudební formy z ní odvozené. B) Označení pro světovou hudební tradici a hudební formy z níOznačení pro světovou hudební tradici a hudební formy z ní odvozené. C) Označení pro americkou hudební tradici a hudební formy z ní Označení pro americkou hudební tradici a hudební formy z ní odvozené.

Otázka číslo 2 : Klasicismus v hudbě je charakterizován : A) Vytvářením melodicky a harmonicky přehledného díla ovlivněného racionalismem a antikouVytvářením melodicky a harmonicky přehledného díla ovlivněného racionalismem a antikou B) Polaritou hlasů a vrcholnou nástrojovou i pěveckou virtuozitou v Polaritou hlasů a vrcholnou nástrojovou i pěveckou virtuozitou v rychlých částech v kontrastu s melodikou volných vět. C) Zdůrazněnou emocionalitou, rozšířením a postupně i překročením tradiční harmonie, silnějším přijímáním impulsů z evropské lidové hudby. Zdůrazněnou emocionalitou, rozšířením a postupně i překročením tradiční harmonie, silnějším přijímáním impulsů z evropské lidové hudby

Otázka číslo 3 : Který hudební nástroj vidíš na obrázku ? A) KontrabasKontrabas B) ViolaViola C) VioloncelloVioloncello

Otázka číslo 4 : Který hudební nástroj vidíš na obrázku ? A) KlarinetKlarinet B) FagotFagot C) FlétnaFlétna

Otázka číslo 5 : Na fotografii je hudební těleso nazývané : A) Smyčcový kvartet Smyčcový kvartet B) Komorní orchestr Komorní orchestr C) Klavírní kvartet Klavírní kvartet

Otázka číslo 6 : Na obrázku vidíte nástrojové uspořádání : A) Komorního orchestru Komorního orchestru B) Symfonického orchestru Symfonického orchestru C) Dechový orchestru Dechový orchestru

Otázka číslo 7: Které hudební těleso je nejčastěji zastoupeno v komorní hudbě ? A) Klavírní kvartetoKlavírní kvarteto B) Klavírní kvintetoKlavírní kvinteto C) Smyčcové kvartetoSmyčcové kvarteto

Otázka číslo 8 : Které roky přibližně ohraničují období renesance v evropské hudbě ? A) B) C)

Otázka číslo 9 : Nejvýznamnější představitel první generace renesance byl : A) Guillaume DufayGuillaume Dufay B) Johannes OckeghemJohannes Ockeghem C) Josquin DesprezJosquin Desprez

Otázka číslo 10 : Renesanční hudba je proti hudbě z období gotiky založená na : A) Klidné homofonní struktuře založené na racionalitě Klidné homofonní struktuře založené na racionalitě B) HarmoniiHarmonii C) Polaritě hlasů a nástrojové virtuositě Polaritě hlasů a nástrojové virtuositě

Konec Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2010/2011 Určeno pro : devátý ročník Předmět: hudební výchova Téma : DUM Způsob použití ve výuce: přezkoušení znalostí