Rozhodování v prodejně a půjčovně sezónního zboží Martina Krpatová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statistika.
Advertisements

Statistické funkce v tabulkovém kalkulátoru Excel MS
Histogram představuje grafické zobrazení intervalového zobrazení četnosti znaku jakosti slouží k názornému zobrazení „struktury“ naměřených dat hranice.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Slovní úlohy – směsi 4..
Rozhodovací matice.
Stanovení ceny v marketingu
Obchodní politika Základní údaje  Prodejní cílovou skupinou TV Nova v roce 2008 jsou „Dospělí 15-54“ „Dospělí 15-54“ znamená osoby ve věku 15.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Statistické charakteristiky variability
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
ŘÍZENÍ FINANČNÍCH RIZIK
NORMOVANÉ NORMÁLNÍ ROZDĚLENÍ
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
HISTORICKÁ DATA Jsou k dispozici: vyrovnání nejvhodnějším typem rozdělení (Batch Fit) Nejsou k dispozici: využití expertních názorů (subjektivní pravděpodobnosti)
4EK416 Ekonometrie Úvod do předmětu – obecné informace
LOGISTICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
KVANTILY OA a VOŠ Příbram.
BOX - PLOT OA a VOŠ Příbram.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Distribuční strategie
Cenová strategie Eduard Andráši.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
Na trhu prodávali velikonoční pomlázky. Veliká stála 50 Kč a malá 10 Kč. Celkem se prodalo 524 Ks pomlázek. Tržba činila Kč. \kolik se prodalo.
Nechť (, , P) je pravděpodobnostní prostor:
Vedeme elektřinu nejvyššího napětí
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
1 6 Predikce potřeby Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
3 Simulace řízení informačního a materiálového toku - logistická hra
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Průměry aritmetický průměr: geometrický průměr: harmonický průměr:
Zákazník v maloobchodě
Datový sklad Jak analyzovat data za období delší než kalendářní rok? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
Popisné statistiky. Výskyt strupovitosti se zdá být ve vztahu s obsahem některých chemických prvků “ve slupkách“ hlíz. Některé odrůdy trpí strupovitostí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
České eshopy pod drobnohledem Tomáš Hodboď, CEO Heureka.cz
Základy matematické statistiky. Nechť je dána náhodná veličina X (“věk žadatele o hypotéku“) X je definována rozdělením pravděpodobností, s nimiž nastanou.
Rozhodování v podmínkách neurčitosti
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Cíl přednášky Seznámit se
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Model strategie marketingového mixu
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Spojitá a kategoriální data Základní popisné statistiky
Příklad (investiční projekt)
Vztah rozhodovatele k riziku
Marie Rottrová
Statistika a výpočetní technika
Analýza kardinálních proměnných
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Rozhodování v prodejně a půjčovně sezónního zboží Martina Krpatová

Zadání problému  Firma, sídlící v Praze, zabývající se prodejem a půjčováním lyžařského vybavení zvažuje zvětšení kapacity půjčovny.  Stávající kapacita je 300 lyžařských kompletů. Firma se zabývá pouze sezónním prodejem.  Půjčovna otevírá od listopadu do dubna závislosti na sněhových podmínkách.

Analýza dostupných informací  Poptávka po půjčování zboží  proměny v sezóně  Statistické údaje  Faktory zohledňující velikost budoucí poptávky  počasí  postavení firmy na trhu  předchozí zkušenost atd.

Subjektivní pravděpodobnosti Metoda kvantilů  loňský průměrný únorový týden – 210 kompletů  odhad nejvyšší a nejnižší hodnoty (160, 300)  odhad mediánu  postupným ohraničováním zdola i shora (260)  odhad horního a dolního kvartilu (240 a 275)

Distribuční funkce poptávky ,25 0,5 0,75 1 Počet kompletů Pravděpodobnost

Převod spojité funkce na diskrétní ,3 0,5 0,7 1 Počet kompletů Pravděpodobnost 0,

Určení subjektivních pravděpodobností Počty půjčených lyžařských kompletů a jejich pravděpodobnosti:  190 kompletů (mezi 160 a 210)0,05  230 kompletů (mezi 210 a 245)0,25  260 kompletů (mezi 245 a 270)0,4  280 kompletů (mezi 270 a 300)0,3

Výplatní matice Počáteční stav  disponibilní zboží  určení alternativ s ohledem na odhad poptávky  alternativy – 0,30,60,80 Způsob ocenění  tržby, nadbytek lyží v půjčovně a nespokojený zákazník

Výplatní matice př. 230<200+60, 230/2* /2*300–( )*1000 = , ,5149,5119,599,5 6053,5119, ,599, prst0,050,250,40,3

Výběr alternativy  Rozhodování za rizika  očekávaná hodnota  míra výhodnosti rozhodování  očekávaný rozptyl  míra rizikovosti  stanovisko rozhodovatele  sklon k riziku  averze k riziku

Výběr alternativy Očekávaná hodnota Očekávaný rozptyl 0113, ,675426, ,5149,5119,599,5119,2409, ,5119, ,85816, ,599, ,751538,2125 prst0,050,250,40,3

Závěr Použití jiných metod výpočtu  určení subjektivních pravděpodobností pomocí simulace Nepřesnosti výpočtu  převod na model  atypické časové období  půjčování pouze jednotlivých částí vybavení

Děkuji za pozornost