RT externí 2010 3. přednáška Nyquist – opak P, PI OM, SO GMK ITAE Ziegler-Nichols Diskrétní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy teorie řízení 2010.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Ing. Martin Hlinovský, Phd.
Obchodní politika Základní údaje  Prodejní cílovou skupinou TV Nova v roce 2008 jsou „Dospělí 15-54“ „Dospělí 15-54“ znamená osoby ve věku 15.
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Práce s vektory a maticemi
MATLAB LEKCE 7.
Geometrické znázornění kmitů Skládání rovnoběžných kmitů
( Vyhledání nulových hodnot funkcí )
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB - SIMULINK
Kompozice v umění Kompozice v umění.
Lego Mindstorms Martin Flusser.
KEV/RT pro externí, Martin Janda1 Regulační technika – externí Martin Janda EK (prezentace ke stažení na coursewarových.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 20. Mechanické vlnění – příklady II.
Řízení polohovacího mechanismu
9 CELÁ ČÍSLA
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 20.
Přednášky pro studenty FTK UP Olomouc
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
( Funkce se symbolickými proměnnými – limity,derivace,integrály )
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB cvičení 3 Zbyněk Brettschneider
Modelování a simulace podsynchronní kaskády
Zábavná matematika.
Mapa zájmu - plány.
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
NEVĚŘTE POČÍTAČŮM Radek Kučera Ostrava Jak vyřešit úlohu ? Nabouchám to do počítače. Počítač může umět všechno ???
Dělení desetinným číslem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Zapsání modelu úlohy celočíselného programování do jazyka Mosel Deklarace seznamu indexů, polí a jejich naplnění koeficienty modelu, Deklarace rozhodovacích.
v programu MS PowerPoint
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Řízení mobilního robotu
Laboratorní model „Kulička na ploše“ 1. Analytická identifikace modelu „Kulička na ploše“ 2. Program „Flash MX 2004“ Výhody/Nevýhody Program „kulnapl.swf“
Regulační obvod a pochod
AŘTP - diskrétní regulátor
Základy teorie řízení Regulátory, zpětná vazba a bloková algebra
AŘTP - spojitý regulátor
THEME 7 Social Security Welfare State Types of Social Security Systems.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přednost početních operací
Predikce chemických posunů
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB Katedra elektroenergetiky, Fakulta elektrotechniky ČVUT, Technická 2, Praha 6 Ing. Zbyněk Brettschneider.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Stabilita diskrétního regulačního obvodu
Automatizační technika
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB cvičení 3 Ing. Ladislav Prskavec
Práce s polynomy v Matlabu
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB cvičení 4
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
KEV/RT LS 2012/13 2. přednáška cca 60minut Martin Janda EK DODELAT CO DNES BUDE V SOUVISLOSTECH.
KEV/RT - externí 2.3. pokracovat od str omezovac Dodelat do slidů – zadání př. 1, Fw 1 Martin Janda EK
KEV/RT Martin Janda EK
Katedra řídicí techniky FEL ČVUT1 11. přednáška. Katedra řídicí techniky FEL ČVUT2 Diskrétní regulační obvod Předpoklad: v okamžiku, kdy se na vstup číslicového.
(popsat osy f charek) KEV/RT ZS 2011/12 5. přednáška Martin Janda EK
Katedra řídicí techniky FEL ČVUT1 5. Přednáška. Katedra řídicí techniky FEL ČVUT2 Regulační obvod S … regulovaná soustava R … regulátor (řídicí systém)
Regulátory v automatizaci
Regulátory v automatizaci
Simulace dynamických systémů v Matlabu, Simulink
Transkript prezentace:

RT externí přednáška Nyquist – opak P, PI OM, SO GMK ITAE Ziegler-Nichols Diskrétní

k R =1=0dB

měnič

vinutí kotvy

F 0 pro k R =1  B =85°  B =70° -10dB

F 0 pro k R =10dB=3,16  B =70° 0 dB

 B =85°

 B =70°

 B =60°

 B =45°

Fw ?

Vylepšení regulátoru na PI

 B =65°  dekáda

 B =55°

 B =-28°

S omezovačem

Optimální modul, symetrické optimum (Siemens) Automatická regulace v elektrických pohonech / Karel Zeman ; Luděk Spíral. 1.část vyd.. -- Plzeň : VŠSE, s

T1=0,05s T  =0,0001s k k =k  =1 (korekční koeficienty pro přesnější výpočet) ks=50 kc=1

 B =64°/ 38° Stejné vzdálenosti

Optimální modul, symetrické optimum Automatická regulace v elektrických pohonech / Karel Zeman ; Luděk Spíral. 1.část vyd.. -- Plzeň : VŠSE, s

 B =64°

Geometrické místo kořenů Charakteristická rovnice, její kořeny=„póly“ reálný kořen  → složka e  t komplexně sdružené koženy  ±j  → e  sin(  t+  )  >0 – nestabilní

Geometrické místo kořenů e  sin(  t+  ) … kmity zaniknou cca za 3/  perioda kmitů T=2  pro  =  kmity zaniknou za T/2, tedy skoro nevzniknou Im Re nestabilní stabilní aperiodický průběh kmitavý průběh

Stanislav Kubík, Zdeněk Kotek, Miroslav Šalamon.: Teorie regulace. I, Lineární regulace / Stanislav Kubík, Zdeněk Kotek, Miroslav Šalamon. -- Vyd Praha : SNTL, s

syms p x=[]; y=[]; menic=50/(1+1e-4*p); motor=1/(1+0.05*p); kr=[0.5:0.5:10]; for i=1:size(k,2) CharR=1+a1*a2*k(i); koren=solve(CharR,'p'); x=[x eval(real(koren))]; y=[y eval(imag(koren))]; end; set(gca,'FontName','Helvetica','FontSize',15); plot(x,y,'rx'); hold on; plot([0 -1e4],[0,1e4],'k--'); hold off; axis equal; print( gcf, '-dpng', 'gmk'); Matlab – symbolic math toolbox

k R =0,5 k R =10 k R =5

 R =10 -4,5  R =10 -1 kr=5; taur=[-4.5:0.1: :0.25:-1]; taur=10.^taur;

 R =10 -3,35 kr=3; taur=[-4.5:0.1: :0.25:-1]; taur=10.^taur;

ITAE (Integral of Time and Absolute Error)

Ziegler-Nichols  RI,  RD →∞, zvětšovat k R, dokud nebude na mezi stability – hodnota k U 2.změřit periodu samobuzených kmitů – hodnota P U KRKR  RI  RD PKu/2 PIKu/2.2Pu/1.2 PIDKu/1.7Pu/2Pu/8

k U =0,003, Pu=3,5 → k R =0,0015

BB k R =0,0015

BB k R =166

Omezovač Na omezení např. nadproudu musí být omezovač před e=iw-i; %regulacni odchylka sum=sum+1/Taur*e*dt; %integrace reg. odchylky ur=kr*(e+sum); if ur>urmax ur=urmax; end; if ur<-urmax ur=-urmax; end;

Omezovač e=iw-i; %regulacni odchylka if abs(ur) urmax ur=urmax; end; if ur<-urmax ur=-urmax; end;

Diskrétní regulace

fvz=100kHz

fvz=5kHz