Konstrukce obdélníku 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku 5. ročník
Advertisements

Konstrukce trojúhelníků
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Lomená čára 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Konstrukce lichoběžníku
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Konstrukce čtverce 5. ročník
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Matematika Lichoběžník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Matematika Rovnoběžníky.
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.09 Konstrukce obecného čtyřúhelníka Anotace: Prezentace zopakuje vlastnosti obecného čtyřúhelníka. Ukazuje postup při řešení konstrukčních.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vzdělávací obor: Matematika
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Obsahy základních obrazců
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
Konstrukce čtverce 4. ročník
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Co mají společného tyto obrázky???
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Známe-li délku úhlopříčky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
TÉMA: Obdélník a čtverec
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Základní geometrické rovinné útvary 1
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Základní konstrukce Kolmice.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Konstrukce obdélníku 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Zopakuj si: Obdélník je rovinný útvar. Je to čtyřúhelník jehož protilehlé strany jsou stejně dlouhé a sousední strany spolu svírají pravý úhel. c . . b d . . a

Vrcholy a strany označujeme písmeny abecedy v pořadí jak jdou za sebou (vrcholy A, B, C, D, a strany a, b, c, d), a to proti směru pohybu hodinových ručiček. |AB| = a |BC| = b |CD| = c |DA| = d D c C d b A B a

Obdélník má 4 vrcholy a 4 vnitřní úhly. Obdélník má protilehlé strany rovnoběžné. AB || CD a BC || DA Obdélník má protilehlé strany stejně dlouhé. |AB| = |CD| a |BC| = |DA| Obdélník má každé dvě sousední strany kolmé. AB BC, BC CD, CD DA, DA AB

Při konstrukci dodržuj postup: 1. Náčrt 2. Rozbor 3. Konstrukce 4. Zápis konstrukce 5. Ověření

Označ strany a zapiš jejich délku. 1. Náčrt Načrtni obdélník. Popiš vrcholy. Označ strany a zapiš jejich délku. Uvědom si, že sousední strany jsou KOLMÉ a protilehlé jsou ROVNOBĚŽNÉ. ABCD; a = 3 cm, b = 2 cm D C b = 2 cm a = 3 cm B A

Promysli si, jak budeš postupovat při konstrukci. 2. Rozbor Promysli si, jak budeš postupovat při konstrukci. - Postup znázorni náčrtkem. C D k l p r s A B

Sestroj obdélník podle promyšleného postupu: 3. Konstrukce Sestroj obdélník podle promyšleného postupu: a) Narýsuj přímku s, na ní vyznač body A, B tak, aby |AB| = 3 cm s B A

b) Pomocí trojúhelníku s ryskou sestroj v bodech A, B kolmice k přímce s.

c) Sestroj kružnici k, k (A, 2 cm) a kružnici l, l (B, 2 cm). D C k l p r Průnikem přímky r a kružnice k je bod D. Průnikem přímky p a kružnice l je bod C. s A B d) Sestroj úsečku CD.

AB, |AB| = 3 cm p, p AB, B ϵ p r, r AB, A ϵ r k, k (A, r = 2 cm) 4. Postup Stručně zapiš postup za pomoci matematických symbolů. AB, |AB| = 3 cm p, p AB, B ϵ p r, r AB, A ϵ r k, k (A, r = 2 cm) D, D ϵ r k l, l (B, r = 2 cm) C, C ϵ p l ABCD

Vyzkoušej jiný postup rýsování obdélníku: Narýsuj přímku s, na ní vyznač body A, B tak aby |AB| = 3 cm. B s A Pomocí trojúhelníku s ryskou sestroj v bodě B kolmici k přímce s. s B A

Na kolmici vyznač bod C tak, aby |BC| = 2 cm. s A B

Bodem C veď rovnoběžku s přímkou s. || || s A B

Bodem A veď rovnoběžku se stranou BC Bodem A veď rovnoběžku se stranou BC. Průsečík těchto rovnoběžek označ D. D C || || s A B

Procvičuj: Sestroj ABCD; a = 7 cm, b = 4 cm. Sestroj KLMN; k = 50 mm, l = 6 cm. Sestroj EFGH; e = 67 mm, f = 45 mm. Pozor na jednotky!

www.planimetrie.kvalitne.cz Blažková R. a kolektiv Matematika pro 4. ročník ZŠ 2. díl Praha: Alter, 1996. ISBN 80-85775-96-4 Molnár, J., Mikulenková H., Matematika pro 4. ročník 2. dí Olomouc: Prodos, 2003. ISBN:80-53806-53-3 Justová, R. Pracovní sešit 1. díl k učebnici Matematika pro 5. ročník ZŠ Praha: Alter, 2005. ISBN: 80-7245-070-0