Aktivita číslo 5 Název Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK
Současný stav aktivy A5 Vytváření nového odboru, který bude sloužit jako projektová kancelář Plzeňského kraje Vytváření vzdělávacích materiálů a příprava vzdělávání pro zaměstnance KUPK i ZZO - vzdělávání zaměstnanců v oblasti projektového řízení a nově nastavených procesů Změna interních dokumentů (směrnic), vytváření metodiky pro řízení projektů a jejich připomínkování
Proces vzniku nového odboru Nový odbor vznikne transformací oddělení technické podpory a publicity (k ) Vznik nového odboru nebude v současné době doprovázen nárůstem zaměstnanců Vznik odboru nepovede v současné době ke snížení či přesunu zaměstnanců z jiných odborů KUPK
Důvody vzniku nového odboru Odlehčení odborům KUPK a ZZO s přípravou a realizací projektů financovaných z externích zdrojů Vytvoření jednotné metodiky pro přípravu a realizaci těchto projektů Soustředění informací o realizovaných projektech na jednom místě (možnost lepšího plánování finančních toků) Vytvoření stabilní, zkušené projektové kanceláře pro přípravu žádostí o externí financování v příštím programovacím období
Vzdělávání zaměstnanců v oblasti projektového řízení a nově nastavených procesů Vzdělávání bude rozděleno do dvou částí: V první části jsou proškoleni všichni bezprostředně dotčení pracovníci (zejména vedoucí odborů a oddělení a projektoví manažeři). Druhou skupinou proškolených pracovníků budou vytipovaní pracovníci úřadu, kteří by měli mít alespoň základní znalost o projektovém řízení, jeho principech a základních aspektech.
Typy a termíny plánovaných školení A5 - Projektové řízení - teorie PŘ (1.část) středa sál ZPK (8:00 – 15:00) úterý (8:00 – 15:00) vedoucí odborů, oddělení a projektoví manažeři A5 - Projektové řízení - PŘ v prostředí KÚPK (2.část) středa (8:00 – 15:00) úterý (8:00 – 15:00) vedoucí odborů, oddělení a projektoví manažeři
Typy a termíny plánovaných školení A5 - Plánované změny v oblasti PŘ pátek sál ZPK (9:00 – 11:00) čtvrtek sál ZPK (9:00 – 11:00) pátek sál ZPK (9:00 – 11:00) všichni zaměstnanci KÚPK, ředitelé ZZO, vedoucí zřizovatelských odborů Přihlašování na školení proběhne přes Helpdesk jedná se o požadavek na interní školení
Změna interní dokumentace Nahrazení – „Směrnice S vytváření projektových týmů“ „ Směrnicí projektové řízení“, Nahrazena Směrnice RPK systém řízení projektů EU. Celý systém bude nově popsán dvěma základními typy dokumentů: Metodikou projektového řízení Řídící dokumentací (vzory, šablony, typ. procesy)
Další plánované kroky Dokončení změn interní dokumentace a její rozeslání k připomínkování do konce září 2011 Proškolení zaměstnanců KUPK a ZZO do konce listopadu 2011 Administrativní zajištění vzniku nového odboru do konce prosince 2011
Kontakt HOSMAN Rudolf vedoucí oddělení technické podpory a publicity Odbor fondů a programů EU OFPEU Místnost: Americká 3 Plzeň Klapka: Mobilní telefon:
Děkuji za pozornost Rudolf Hosman