ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2 ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti I/2 VY_12_INOVACE_29/36 – sada č.2 Autor: Helena Jordánová, Mgr. Období: září 2011 – červen 2012 Ročník: 1.-3. Vzdělávací oblast: prvouka TEPLO A SVĚTLO Anotace: Výukový materiál je možno použít v tematickém celku Neživá příroda, Podmínky života Žáci se okrajově seznamují s procesem zvaným fotosyntéza a důležitostí planety Slunce pro náš život. Pracovní list č.2 s pomocí učitele vyberou správnou možnost pro doplnění věty. Na pracovním listu č.4 je návod pro pokus „klíčení“, které je závislé na teple a světle.
K dýchání potřebuje člověk / dusík, vodu, kyslík/ K dýchání potřebuje člověk / dusík, vodu, kyslík/. Tento plyn pro nás vytvářejí /houby, zelené rostliny, továrny/. Aby tyto organismy mohly vytvářet důležitý plyn potřebují /tmu, světlo, stín, teplo, zimu/. A tyto dvě důležité součásti neživé přírody nám dodává jedině /Měsíc, Venuše, Země, Slunce/.
světlo teplo kyslík kyslík kyslík
JAK JSEM KLÍČILO teplo a tma a světlo zima POKUS: připrav si čtyři misky s vatou a semínky hrášku. Misky rozestav na stanoviště s jinými podmínkami pro světlo a teplo. Všechna semínka zalévej stejnoměrně. Pozoruj, jak klíčí. teplo a tma a světlo zima JAK JSEM KLÍČILO
Obrázky byly použity z klipartu MS.