INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY NA KAPALINU.
Advertisements

Archimédův zákon pro plyny
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Výpočet hmotnosti tělesa
Objem a jeho měření.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Hustota LC.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Měření fyzikálních veličin – Hustota
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hustota-výpočet hustoty
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
zpracovaný v rámci projektu
Chování těles v kapalině – procvičení 2
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana FYZIKA – 6. ročník P HUSTOTA. Vypracoval: Mgr. Pavel Kerner ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Hustota Co to je hustota si vysvětlíme na pokusu: Máme 3 krychličky z různých látek se stejným objemem 1 cm3. Změříme hmotnost jednotlivých krychliček. HLINÍK ŽELEZO MĚĎ Al Cu Fe Objem 1 cm3 Hmotnost 2,7 g 7,8 g 8,9 g Tělesa z různých látek mají různou hmotnost, i když mají stejný objem. Příčinou je vlastnost , které se říká hustota.

Různé látky mají různou hustotu. Podle hustoty je možné látku poznat. Hustota vyjadřuje hmotnost látky připadající na jednotku objemu. Těleso, které má v malém objemu soustředěno hodně hmoty má velkou hustotu. Těleso, které má ve velkém objemu soustředěno málo hmoty má malou hustotu Každá látka má svou hustotu, která je pro ní charakteristická. Různé látky mají různou hustotu. Podle hustoty je možné látku poznat.

1 = 1000 0,001 Hustota je fyzikální veličina značka - ρ ( ró ) Jednotky - g cm3 kg m3 (gram na cm krychlový) (kilogram na m krychlový) Pro převod platí: g cm3 kg m3 1 = 1000 0,001

Hustoty látek jsou uvedeny v tabulkách . Výběr hustot některých látek: Pevné Kg/m3 g/cm3 Kapalné Plynné Dřevo balsa 200 0,2 Benzín 770 0,770 Vodík 0,089 0.000089 Dřevo dub 700 0,7 Líh (ethanol) 789 0,789 helium 0,176 0.000176 Led 917 0,917 Ropa 865 0,865 Dusík 1,234 0,001234 Lidské tělo nádech 945 0,945 Olej 900 0,900 vzduch 1,276 0,001276 Lidské tělo průměr 985 0,985 Voda 998 (1000) 0,998 ( 1,00 ) Kyslík 1,409 0,001409 Lidské tělo výdech 1025 1,025 Voda mořská 1024 1,024 Oxid uhličitý 1,951 0,001951 Beton 2100 2,1 Rtuť 13500 13,5 Propan 1,942 0,001942 Hliník 2700 2,7 Ozon 2,114 0,002114 Země průměr 5515 5,51 Chlor 3,120 0,003120 Železo 7870 7.87 Měď 8960 8,96 Stříbro 10500 10,50 olovo 11340 11,34 zlato 19320 19,32 Platina 21450 21,45 Prohlédni si tabulku hustot látek a zkus odpovědět na otázky: 1.Proč se lepší plave v mořské vodě? 2.Potopila by se kulička z betonu, mědi, zlata, platiny ve rtuti? 3. Proč ti balonek koupený na pouti může uletět? 4. Udrží se člověk nad hladinou vody při nádechu (výdechu)? 5. Proč se při ropné havárii utvoří na hladině vody ropná skvrna? 6. Víš, proč je životu nebezpečné lézt do studny nebo podzemní chodby?

ρ = ― = m V kg g m3 hmotnost objem cm3 Výpočet hustoty. Hustotu látky můžeme vypočítat, jestliže budeme znát hmotnost tělesa a jeho objem. Hustotu látky vypočítáme, když hmotnost tělesa vydělíme jeho objemem. m ρ = ― = hmotnost objem kg g m3 cm3 V Vypočti hustotu hliníku, jestliže odlitek má hmotnost 81 g a objem 30 cm3. ρ = ― m V m = 81 g 81 g V = 30 cm3 30 cm3 ρ = ― ρ = x g/ cm3 ρ = 2,7 g/ cm3 Hustota hliníku je 2,7 g/cm3.

Hustotu pevných látek určujeme výpočtem z hmotnosti a objemu. Hustotu kapalin můžeme určit také pomocí hustoměru

Která kapalina má větší hustotu? Měření hustoty elektrolytu v autobaterii

ρ = ― = ― m V m = ρ . V ρ m V Vzorec pro výpočet hustoty tělesa může upravit pro výpočet hmotnosti tělesa a objemu tělesa m V m = ρ . V = ― ρ m V Hmotnost tělesa vypočteme tak, že hustotu látky, ze které je těleso, vynásobíme jeho objemem. Objem tělesa vypočítáme tak, že jeho hmotnost vydělíme hustotou látky, ze které je těleso.

Procvičení Vyhledejte a porovnejte následující hustoty: Železo, měď, hliník, voda, rtuť, ocel, líh, benzín, nafta, vosk. seřaďte látky podle jejich hustoty sestupně

Příklady : a)Prsten má hmotnost 2,5 g a objem 0,13 cm3. Je zlatý ? b) Přívěsek má hmotnost 4,2 g a objem 0,4 cm3. Z jaké je kovu ? c) Obal hlavice torpéda má objem 1,6 m3 a hmotnost 12,56 t. Urči druh kovu .