Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Advertisements

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Reformy Marie Terezie a Josefa II.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy
Registrační číslo projektu:
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
MARIE TEREZIE (vládla 1740 – 1780).
Marie Terezie Mgr. Štěpán Rubíček.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Chráněná území v České republice
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
MARIE TEREZIE JOSEF II..
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Reformy Marie Terezie Valentýna Martínková.
Marie Terezie Pragmatická sankce Karel VI. 1713
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
MARIE TEREZIE domácí politika
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Monika Ulrychová Název: VY_32_INOVACE_01_ OPAKOVÁNÍ – Marie Terezie Téma: Marie Terezie Číslo projektu: 02.
VY_32_INOVACE_Lul_I_04 Marie Terezie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.VL7 Vytvořeno:
České země za Marie Terezie Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3604_ České_ země_ za_ Marie_Terezie Autor:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
MARIE TEREZIE (1740 – 1780) s. 38 s. 38.
Habsburská monarchie a české země v 18. století
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS
VY_32_INOVACE_Roz_III_12 Významní Habsburkové
Dějiny ČR Marie Terezie - osvícená panovnice
Transkript prezentace:

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno 19. listopadu 2012 Autor: Mgr. Kateřina Kyjovská

Reformy Marie Terezie

Něco málo ze života panovnice Marie Terezie je známou postavou našich dějin. Uveďte, co se vám při vyslovení jejího jména vybaví. 1717 – 1780 1736 – sňatek s Františkem I. Štěpánem Lotrinským 16 dětí Sňatková politika

Znáte některé z dětí Marie Terezie a Františka Štěpána? Nashromáždil velké jmění Císař Svaté říše římské Rodinná idyla Habsbursko – Lotrinský rod Založil v Schönbrunnu zoologickou zahradu Zakládal vlastní manufaktury Znáte některé z dětí Marie Terezie a Františka Štěpána?

Reformy Netýkaly se Uher, italských držav a jižního Nizozemí Důvody reforem Finanční problémy centralizace Reformy prováděla z nutnosti, nikoliv z vlastního přesvědčení

Osobnosti kolem Marie Terezie Bedřich Vilém Haugwitz Hrabě Rudolf Chotek Hrabě Leopold Josef Daun Václav Antonín Kounic

Poznejte stavbu na obrázku. Správní reforma Poznejte stavbu na obrázku. Centralizace Česká dvorská kancelář – zrušena Centrální úřady Direktorium Státní rada Vznik byrokracie Vzdělaní úředníci

Reforma soudnictví Nejvyšší soudní dvůr Trestní zákoník Celostátní pravomoc Trestní zákoník 1776 – zákaz mučení při výslechu Podpis Marie Terezie

V jakém jazyce se na těchto školách vyučovalo? Proč? Reforma školství 1774 – Všeobecný školní řád povinná školní docházka pro děti ve věku 6 – 12 let Systém škol: Triviální – na venkově, čtení, psaní, počítání, náboženství Hlavní, městské školy – ve městech, německý vyučovací jazyk Gymnázia – příprava na studium na univerzitě Univerzity V jakém jazyce se na těchto školách vyučovalo? Proč?

Hospodářství Zrušení vnitřního cla Sjednocení měny Tolary a zlatky 1759 – měděné mince, tzv. grešle 1762 - bankocetle Jednotný systém měr a vah Dolnorakouská (vídeňská) soustava měr a vah Tolary Marie Terezie

Berní reforma Po válce o dědictví rakouské – omezený vliv českých stavů na výběr daní Pod hrozbou sankcí přistoupili na zvýšení daní (na 10 let) Na armádu a státní dluh Dva tereziánské katastry 1. soupis poddanské půdy 2. zachycoval i vrchnostenské pozemky Objasněte, čeho se týkala berní reforma. Probíhá v současné době daňová reforma?

Víte, co bylo lidem a domům přidělováno? Berní reforma Zdaněna města a církev 1754 – první sčítání lidí a domů Víte, co bylo lidem a domům přidělováno?

Vojenská reforma Branná povinnost Modernizace Vojenské školství Muži ve věku 17 – 40 let Modernizace Vojenské školství Vojenská akademie Za vlády Josefa II. stavěny pevnosti: Terezín Josefov Jak se jmenuje muž na obrázku? Jedná se o oblíbeného generála Marie Terezie.

Velké nevolnické povstání 1775 Fáma o „zlatém patentu“ Centrum – Náchodské panství Rychtář Antonín Nývlt – „selský císař“ Tažení na Prahu

„Dopadli jak sedláci u Chlumce“ Březen 1775 Chlumec nad Cidlinou Kde byste hledali pomník na obrázku? Povstalci poraženi a rozehnáni Objasněte rčení: „Dopadli jak sedláci u Chlumce“

Velké nevolnické povstání Doznívání nepokojů ještě v letních měsících. Robotní patent Robota max. 3 dny v týdnu Dohled krajských hejtmanů Raabizace Část panské půdy rozprodána poddaným – přes odpor šlechty se neuskutečnilo Tvůrce – F. A. Raab

Zdroje obrázků Andreas Moeller 001.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Andreas_Moeller_001.jpg&filetimestamp=20080825014352 Martin van Meytens 006.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Martin_van_Meytens_006.jpg&filetimestamp=20080901200249 Maria Theresia Familie.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Maria_Theresia_Familie.jpg&filetimestamp=20120615153450  Empress Maria Theresia monument Vienna June 2006 245.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Empress_Maria_Theresia_monument_Vienna_June_2006_245.jpg&filetimestamp=20090105190928

Zdroje obrázků Friedrich Wilhelm von Haugwitz.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Friedrich_Wilhelm_von_Haugwitz.jpg Wenzel Anton Graf von Kaunitz-Riethberg.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Wenzel_Anton_Graf_von_Kaunitz-Riethberg.jpg&filetimestamp=20100225002713 Canaletto (I) 059.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Canaletto_(I)_059.jpg&filetimestamp=20060316161335 WUKAPPA. Signatur Maria Theresa.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Signatur_Maria_Theresa.jpg MTThaler.png. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:MTThaler.png&filetimestamp=20070723162616

Zdroje obrázků PRAZAK. Dřevěné valašské městečko.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:D%C5%99ev%C4%9Bn%C3%A9_vala%C5%A1sk%C3%A9_m%C4%9Bste%C4%8Dko.jpg Leopold Joseph Graf Daun.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leopold_Joseph_Graf_Daun.jpg HAVRDA, Lubomír. Chlumec - pomník selských bouří.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chlumec_-_pomn%C3%ADk_selsk%C3%BDch_bou%C5%99%C3%AD.jpg Nachod 1740.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nachod_1740.jpg

Literatura BENEŠ, Zdeněk a Josef PETRÁŇ. České dějiny: učebnice pro střední školy. 1. vyd. Praha: Vydavatelství a nakladatelství Práce, 1997, 239 s. Učebnice pro střední školy (Práce). ISBN 80-208-0437-4. Dějiny zemí Koruny české. 2., opr. a dopl. vyd. Editor Pavel Bělina, Jiří Pokorný. Praha: Paseka, 1993, 328 s. ISBN 80-851-9260-8. HLAVAČKA, Milan. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2001, 175 s. ISBN 80-723-5172-9. Habsburkové: životopisná encyklopedie. Vyd. 2. Editor Brigitte Hamanová. Praha: Brána, 2001, 403 s. ISBN 80-724-3109-9.

Literatura KOHOUTKOVÁ, Helena a Martina KOMSOVÁ. Dějepis na dlani. 2. vyd. Ilustrace Jindřich Kania. Olomouc: Rubico, 2007, 256 s. ISBN 978-80-7346-065-5. NOVÝ, Ivan Hlaváček; Jaroslav Kašpar; Rostislav. Vademecum pomocných věd historických. 3., opr. a dop. vyd. Jinočany: H, 2002. ISBN 80-731-9004-4. RANDÁK, Jan. Dějiny českých zemí. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2011, 432 s. ISBN 978-80-242-3205-8. SKŘIVAN, Aleš. Evropská politika: 1648-1914. Vyd. 1. Praha: Nakl. A. Skřivan, ml., 1999, 272 p. ISBN 80-902-2613-2.