Název projektu: Moderní škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Advertisements

1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Řazení textu Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.15 Anotace: Prezentace vysvětluje dělení charakteristiky a obsahuje slohová cvičení zaměřená na charakteristiku vnější, vnitřní,
Druhy výloh podle konstrukce
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Z čeho se skládá písmeno
Název projektu: Moderní škola
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Gramatika Vypravování
Rozbor neuměleckého textu
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Osobnost Občanská výchova.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _722 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
POPIS OSOBY A CHARAKTERISTIKA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK238.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_O8_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHARAKTERISTIKA znaky.
Volba povolání.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_14_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_10_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vystihuje vzhled, zevnějšek
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Temperament, charakter, motivace
Charakteristika.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola J. E
CHARAKTERISTIKA Aneta Bartošová. CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – VZHLED POSTAVA.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiálu: Maturitní písemná práce - charakteristika Číslo vzdělávacího materiálu: VY_32_INOVACE_13_6 Jméno autora: Mgr. Hana Taušnerová Název školy: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Maturitní písemná práce - příprava

ČESKÝ JAZYK PÍSEMNÁ MATURITNÍ PRÁCE Základní informace Charakteristika jednotlivých slohových útvarů Rady, časté chyby…

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika slohový útvar, kterým vystihujeme povahu (charakter) člověka. Zachycuje kromě vnějších znaků (popisu) i znaky vnitřní – duševní vlastnosti, temperament, zájmy, nadání, schopnosti, povahové rysy, které se projevují v jednání, ve vztahu k jiným lidem. Charakteristika přímá: vlastnosti pojmenujeme přímo (je lakomý, dobrosrdečný, veselý, baví celou Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika společnost, je introvert…) Charakteristika nepřímá: využijeme krátkých situací ze života, krátkých vypravování, abychom demonstrovali příslušný rys povahy. (Např.: Ve větší skupině lidí ho nepřehlédnete – uslyšíte jeho hlasitý hovor a uvidíte výrazné Oblečení…) Přímá a nepřímá charakteristika by se měla střídat, nezapomínejte využít nepřímou charakteristiku! Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika Kompozice charakteristiky: obvykle začínáme údaji potřebnými k první informaci (stáří osoby, zaměstnání, celkový zevnějšek). Pak přecházíme k rysům povahy (kladným i záporným). Zabýváme se těmi vlastnostmi, které jsou pro danou osobu příznačné, kterými se odlišuje od jiných. Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika Příklad osnovy: 1) úvod – seznámení charakterizovanou osobou, zdůvodnění výběru, náš vztah k ní, povšechná informace 2) popis vnějšího vzhledu - oči (tvar, barva, výraz), ústa, vlasy (barva, délka, účes), výraz obličeje, postava (výška, váha), chůze (rychlá, pomalá), Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika jiné typické vnější znaky (výrazné pihy, dlouhé a sytě barevné nehty, dlouhá chodidla, výrazná mimika, gesta, způsob řeči, zvyky…) Na pomezí mezi popisem vnějšího vzhledu a vlastní charakteristikou stojí popis typického oblékání, oblíbených barev, oblíbeného jídla, hudby, filmů atd. 3) vlastní charakteristika – je spojena s hodnocením. Můžeme se dotknout několika oblastí: Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika a) vztah k lidem – jednání s cizími lidmi, se staršími lidmi, s rodiči a přáteli, ochota pomoci, čestnost, spolehlivost, přívětivost, pozice ve školní třídě, oblíbenost, skromnost, aktivita a iniciativa b) vztah k přírodě – má, nebo nemá ji rád, chodí do ní, šetří ji – třídí plasty, nevyhazuje věci zbytečně, pracuje na zahrádce, bruslí, jezdí na kole…. Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika c) vztah k práci – svědomitost, pečlivost, aktivita, ukázněnost, nebo opaky těchto vlastností, šikovnost na určitý druh činnosti, oblíbené činnosti, učební snaha a výsledky, brigády, zaměstnání, práce doma, iniciativa, aktivita, energičnost a nápady… d) nadání a schopnosti – můžeme zhodnotit typ temperamentu (sangvinik, flegmatik, melancholik, cholerik), Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika introvert – extrovert, typ piknický, astenický a atletický, studenti rádi k charakteristice využívají astrologických znamení, ve kterých je charakterizovaný člověk narozený…. Do této části patří i zájmy (hra na hudební nástroj, rybaření). Můžeme uvést i plány, které má charakterizovaná osoba touhu uskutečnit. e) vztah k sobě – má se rád, nebo ne? Sebevědomí, plány na seberealizaci, Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika do budoucnosti, hodnocení sama sebe, životní vzory, jaký by chtěl být? f) negativní vlastnosti – autoři mívají tendenci charakterizovanou osobu idealizovat, vylíčit ji lépe, než je. Cílem je objektivní hodnocení člověka, každý máme i špatné vlastnosti. Pokud jste je nezachytili v předchozím textu, zamyslete se nad tím, co vám na daném člověku vadí, které záporné vlastnosti má… Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika 4) Závěr – náš vztah k charakterizované osobě, zhodnocení našeho vztahu k ní… Jazykové prostředky uplatňují se především přídavná jména, pozor na jejich opakování. Jsou hlavně hodnotící. Můžeme využít přirovnání – opět se pokusme vymyslet neobvyklá a neotřelá, aby se čtenář nenudil. V některých zadáních může být charakteristika kombinována s úvahovými Maturitní písemná práce - příprava

Maturitní písemná práce - příprava Charakteristika prvky (např. charakteristika s prvky úvahy, jejímž cílem je zachytit formování člověka závislého na drogách nebo alkoholu). Maturitní písemná práce - příprava

Vlastní zkušenost autorky DUMu. Zdroje: Vlastní zkušenost autorky DUMu. Baumgartnerová, Gabriela, Kapustová, Andrea. Český jazyk a literatura písemná práce. 1. vydání. Praha: Tauris, Centrum pro zjišťování výsledků maturit, 2012. 978-80-87337-11-0 Maturitní písemná práce - příprava