Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz
Téma vyučovací hodiny : Vzdělávací obor : Dějepis Třída : VI.D Vyučující : Mgr. Ivana Klečková Datum : 25.11.2005 Téma vyučovací hodiny : „ Egypt – kultura“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET PC – notebook dataprojektor
Zdroje informací Augusta P., Honzák F.: Dějiny pravěku a Orientu, Práce 1994 Schulzová E.: Dějepis 6 - pracovní sešit Mandelová H.: Pravěk a starověk – atlas, Kartografie 1995 www.dejepis.com , www.quizland.com, www.egypt.cz Výukový program Lang Master Petiška,E.: Báje a pověsti starého Egypta a Mezopotámie,Albatros 1967
Egypt Kultura
Vzdělanost a umění Písmo: hieroglyfy – psali na papyrus/šáchor papírodárný/ odkaz
Věda rozvíjela se matematika, geometrie, lékařství – mumifikace = balzamování mrtvých, astronomie - s tím souvisela i stavba pyramid
Líbila by se ti egyptská móda? Popiš ji.
Egyptští bohové Anup – bůh mumifikace a pohřebišť Re – bůh slunce a slunce samo Usire – bůh mrtvých a podsvětí Hór – bůh se sokolí hlavou, chránil faraona Thovt – bůh moudrosti odkaz
Hádanka Kdo jsem? byl jsem jedním ze zástupců 18. dynastie jako panovník jsem nebyl nijak významný díky týmu archeologů v čele s H. Carterem jsem se proslavil – objevili mou hrobku v Údolí králů vybudovanou r.1340 př. Kr.
Zapiš si a zapamatuj! Egypt – vzdělanost a umění Písmo – hieroglyfy, na papyrus. Rozvoj věd– matematika -geometrie, astronomie, lékařství. Bohové- Usire, Anup, Hór, Re.
Pro zvídavé Kdo byl F. Champollion? Co to byla Rosettská deska / dnes v Britském muzeu v Londýně / ? Co to byly kanopy ? Co víš o Knize mrtvých ?
Co víme o dějinách Egypta? řeka v Egyptě charakterizuj dějiny Staré říše nejstarší pyramida největší pyramida písmo a na co psali vědy složení obyvatelstva
Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory Názorné využití internetu – práce s hieroglyfy / pro žáky velmi zajímavé a motivující/.
Poznámky k prezentaci Při výkladu možno použít ukázky z krásné literatury, např. o bozích. Žáci používají pracovní sešit.