Výpočty podle chemických rovnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VI. VÝPOČET Z CHEMICKÉ ROVNICE
Advertisements

Soubor prezentací: CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Pokročilé výpočty s hmotnostním zlomkem
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
Typy chemických reakcí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Druhy chemických reakcí
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
Reakce anorganické Chemie I
Výpočty z rovnic I. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-4 Chemické.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
STECHIOMETRICKÉ VÝPOČTY PŘÍKLADY Chemie 8. ročník
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Výpočty z chemických rovnic
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Názvosloví - opakování II.
Vzorce - opakování I..
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Neutralizace.
CHEMIE ROZTOKY.
XIII. TYPY CHEMICKÝCH REAKCÍ
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_139_Druhy chemických reakcí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Neutralizace Vznik solí
Přednost početních operací
Složení roztoků Chemické výpočty
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
KONCENTRACE ROZTOKŮ Vypočítejte hmotnostní zlomek KCl v roztoku, který byl připraven rozpuštěním 20,0 g chloridu draselného ve 150,0 g vody. Řešení: –
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Chemické výpočty III.
Obecná chemie (i pH i jednoduchý výpočet z chem. rovnice):
Jak vznikají soli.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Názvosloví - opakování I.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Zjednodušené sestavování a dopočítávání chemických rovnic.
Chemické výpočty II.
1) Napište chemické názvy sloučenin nebo iontů:
Molární koncentrace Mgr. Jakub JaníčekVY_32_INOVACE_Ch1r0113.
vyjádření koncentrace a obsahu analytu ve vzorku
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Neutralizace. Je reakce kyseliny s hydroxidem, při které vzniká sůl příslušné kyseliny a voda. Při neutralizaci se uvolňuje teplo – je to exotermická.
Chemické reakce a výpočty Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Hmotnostní zlomek kontrola úkolu. K 31/3 Kolik gramů 5% roztoku CuSO 4 můžeme připravit z 25 g CuSO 4.5H 2 O. Kolik g vody na přípravu tohoto roztoku.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_01_19 Neutralizace Autor Melicharová Jana.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Lucie Tuhá ČísloVY_32_Inovace_3073 NázevNázvosloví anorganických a organických sloučenin Téma hodinyNázvosloví.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Z LEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VÝUKU TECHNICKÝCH OBORŮ A ŘEMESEL Š VEHLOVY STŘEDNÍ ŠKOLY POLYTECHNICKÉ P ROSTĚJOV REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.1.26/
Neutralizace Vznik solí
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
10. Test z anorganické chemie Obecná a anorganická chemie
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Typy chemických reakcí, Chemie 8. a 9. ročník
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Obecná a anorganická chemie
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Transkript prezentace:

Výpočty podle chemických rovnic

Kolik g NaCl potřebujeme na přípravu 28,6g AgCl srážením roztoku chloridu sodného roztokem dusičnanu stříbrného NaCl + AgNO3 AgCl + NaNO3 58,5gmol-1 143,3gmol-1 58,5g NaCl………………..143,3g AgCl xg NaCl……………………28,6g AgCl x=11,7g NaCl

Kolik g Na2SO4 a Ba(NO3)2 potřebujeme na přípravu 93,4g BaSO4? Na2SO4 + Ba(NO3)2 NaNO3 + BaSO4 142 261,4 233,4 m(BaSO4) m(BaNO3)2 M(BaSO4) M(BaNO3)2 93,4 x 233,4 261,4 x= 104,6 g Ba(NO3)2 Obdobně spočítáme x=56,8g Na2SO4

Kolik g 34% HCl potřebujeme na přípravu 149g KCl? HCl + KOH KCl + H2O 36,5g 56g 74,5g 18g 36,5g HCl 100% ……………..74,5g KCl xg HCl 100%………………...149g KCl x= 73g HCl 100% 73g HCl…………………….100% xg HCl……………………..34% x= 214,7 g HCl 34%

DÚ Kolik g NaOH 25% potřebujeme na neutralizaci 126g 65% HNO3? Kolik g CaO a g CO2 můžeme získat rozkladem 500g CaCO3? Vypočítejte množství Fe a 90% H2SO4 v g potřebné pro přípravu 139g FeSO4*7H2O

řešení 208 g 25% NaOH 280g CaO a 220g CO2 27,92g Fe a 54,9g 90% H2SO4