Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno: Ročník (obor):1. – 3. ročník Tematická oblast:Získávání informací z textu Předmět:Český jazyk a literatura Anotace:prostřednictvím textů spojených s každodenním životem žáci procvičují svou čtenářskou gramotnost Šablona číslo materíálu I/2 I/2-1-8
Získávání informací z textu Hra v kostky
Uvedení do situace Se třemi kamarády jste byli na výletě. Večer někdo vytáhl kostky. Hodil Mirek, spočítali jste skóre na Skóre Mirka počítali i ostatní. Jakub mu napočítal 1450, Ondra 1000 a ty jen 600. Začala debata o způsobu počítání. Nemohli jste se dohodnout, jak jeden tah počítat. Pomohl vám internet. Našli jste Hru v kostky. Její text máte právě před sebou.
Práce s textem Pravidla hry si pozorně přečtěte. Vezměte si k tomu i 6 hracích kostek. Pozorně si projděte a na kostkách si ukazujte tah 1. hráče, počítejte si s tabulkou. Totéž proveďte s ukázkou tahu 2. hráče. foto vlastní
Ověření čtení s porozuměním Jestli jste četli pozorně, pochopili jste pravidla. Snadno podle hodů v tahu Mirka zjistíte, kdo z vás 4 měl při počítání pravdu. Vy, Mirek, Ondra nebo Jakub? foto vlastní
Mirkův tah hozenoodloženozbývá kostek k hodu celkový zisk z tahu 5,5,6,6,4,3,25,54 4,4,4,2,64,4,4,400 1,5 6 6,6,6,5,4,4,4 0
Kdo z vás správně počítal? M I R E K
Mirkův tah hozenoodloženozbývá kostek k hodu celkový zisk z tahu 5,5,6,6,4,3,25,54100 pokračuje dál 4,4,4,2,64,4,4, pokračuje dál 1, pokračuje dál 6,6,6,5,4,4, stačí, dál neriskuje
Kostky vás baví? Prověřte si schopnost porozumění textu dál! foto vlastní
Jak mohl hrát Mirek, aby správně počítal Jakub? hozenoodloženozbývá kostek k hodu celkový zisk z tahu
Jak mohl hrát Mirek, aby správně počítal Ondra? hozenoodloženozbývá kostek k hodu celkový zisk z tahu
Zdroje 3%A9_hryhttp://deskovehry.cz/index.php/Kostkov%C 3%A9_hry foto – vlastní zdroj