Sample Solutions CTU Open Contest 2012 Czech Technical University in Prague.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafové algoritmy.
Advertisements

VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
KIV/ZIS Cvičení 6 SQL - SELECT.
NEJKRATŠÍ CESTY MEZI VŠEMI UZLY
PLANARITA A TOKY V SÍTÍCH
Stavový prostor. • Existují úlohy, pro které není k dispozici univerzální algoritmus řešení • různé hry • problém batohu, problém obchodního cestujícího.
Zajímavé aplikace teorie grafů
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a] [a,n,n,a]
DB1 – 9. cvičení Optimalizace dotazu Konkurenční přístup a deadlock Indexace Transakce.
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Prezentace zadání a řešení Teorie.
SQL – tříhodnotová logika
Cvičení 6 – 25. října 2010 Heteroskedasticita
Sample Solutions CTU Open Contest ANALOG CLOCK.
Cvičení 2 Proměnné(jednoduché a složené) a konstanty První program Zápis výrazů.
Genetické algoritmy. V průběhu výpočtu používají náhodné operace. Algoritmus není jednoznačný, může projít více cestami. Nezaručují nalezení řešení.
Algoritmy I Cvičení č. 4.
Algoritmy I Cvičení č. 3.
Postupně tedy doplňujeme hodnoty do na začátku prázdného SFC (postupového diagramu), který je v automatu realizován krokovým řadičem.
FORMALIZACE PROJEKTU DO SÍŤOVÉHO GRAFU
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Zábavná matematika.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
SÍŤOVÁ ANALÝZA.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
TI 7.1 NEJKRATŠÍ CESTY Nejkratší cesty - kap. 6. TI 7.2 Nejkratší cesty z jednoho uzlu Seznámíme se s následujícími pojmy: w-vzdálenost (vzdálenost na.
ORIENTOVANÉ GRAFY V této části se seznámíme s následujícími pojmy:
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KIV/PRO Cvičení Přátelské mince Mějme nově založený stát – Je potřeba vydat vlastní měnu – Uvažujme pouze mince, bankovky zanedbáme Vstup:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Sample Solutions CTU Open Contest 2014 Czech Technical University in Prague.
Jazyk vývojových diagramů
Hledej Řešení „kurýrního problému“ zadaného firmou KURS. Alice Mašková, Jana Petrová, Vanesa Šlosárková, Jitka Štrausová, Lucie Vondráčková a Martin Balla.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
PB161 PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování Šablony, Návrhové principy a (anti-)vzory PB161 | Šablony, Návrhové principy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vzdálenost bodu od přímky
Univerzita Karlova Matematicko-fyzikální fakulta Lukáš Jirovský Teorie grafů – prezentace Bc. Práce Vedoucí práce: RNDr. Pavla Pavlíková, Ph.D.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Matematické metody optimalizace. Příkady grafů Železniční stanice, tratě mezi nimi Města, silnice Křižovatky, ulice Uzly kanalizace, potrubí Místnosti,
Matematické metody optimalizace Tomáš Vaníček Katedra inženýrské informatiky Stavební fakulta ČVUT Thákurova 7, Praha 6 Dejvice, b407
Směrování - OSPF.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Test na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost) Maximum ze tří čísel s použitím pomocné proměnné Pravoúhlý.
MS Excel 2 Martin Kotlík Brno, 20. ledna 2015 Obsah předchozího semináře 1 1.Popis programu Excel 2.Základní dovednosti 3.Typy vkládaných dat 4.Formát.
Automaty a gramatiky.
Tomáš Vambera. Přístroje  Mobilní telefony  Přenosné počítače (Pda)  GPS Přístroje.
Doc. Josef Kolář (ČVUT)Prohledávání grafůGRA, LS 2010/11, Lekce 4 1 / 15Doc. Josef Kolář (ČVUT)Prohledávání stavového prostoruGRA, LS 2013/14, Lekce 11.
Doc. Josef Kolář (ČVUT)Prohledávání grafůGRA, LS 2010/11, Lekce 4 1 / 15Doc. Josef Kolář (ČVUT)NP-úplné problémyGRA, LS 2012/13, Lekce 13 1 / 14 NP-ÚPLNÉ.
Sample Solutions CTU Open Contest Alea Alea  Vygenerování posloupnosti hodů  Zkoušení všech možností  Již spočítané varianty se ukládají (dynamické.
Problém obchodního cestujícího Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Seznamy (databáze) v tabulkových kalkulátorech (Microsoft Office Excel, Open Office Calc, …)
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
NEJKRATŠÍ CESTY Nejkratší cesty - kap. 6.
Překladače 5. Syntaktická analýza
MINIMÁLNÍ KOSTRA V GRAFU
PROLOG strategie vyhodnocení dotazu
Výpočetní složitost algoritmů
ZAL – 4. cvičení 2016.
Prohledávání grafů.
Transkript prezentace:

Sample Solutions CTU Open Contest 2012 Czech Technical University in Prague

ANDREW THE ANT

Ants – úloha  Mravenci už nejsou všichni stejní  … a opravdová simulace je pomalá  Co víme z včerejší cvičné úlohy?  Kdy spadne mravenec na které straně  Kolik spadne doleva a kolik doprava

Ants – myšlenka  Základní pozorování:  Mravenci se nikdy nemůžou „vyměnit“  Důsledek:  Pokud spadne L mravenců doleva, je to těch L, kteří byli už na začátku nejvíc vlevo

Ants – řešení  Tři mravenci spadnou doleva…  … a jsou to první tři zleva

Ants – řešení  => Jako poslední doleva spadne B  … za 13 sekund  A podobně doprava

SOFTWARE BUGS

Bugs  Stejná úloha jako ve cvičném kole …  … ale chceme efektivní řešení  „Automat“  Předpočítat podle hledaného vzoru  Na zásobník ukládat, jaké začátky byly nalezeny

Bugs – princip  Ukládáme si „načaté kousky“ BBUBUBUGGGUG 12

Bugs – princip  Ukládáme si „načaté kousky“ BBUBUBUGGGUG 1222

Bugs – možné komplikace  Pozor na vzorky s částečným opakováním ABABAC ABABABABACAC 5

Bugs – možné komplikace  Pozor na vzorky s částečným opakováním ABABAC ABABABABACAC 24

Bugs – možné komplikace  Pozor na vzorky s částečným opakováním ABABAC ABABABABACAC 25

Bugs – možné komplikace  Pozor na vzorky s částečným opakováním ABABAC ABABABABACAC 44

Bugs – tabulka  Spočítáme, co dělat, když mám X znaků a přijde C  Stačí v kvadratickém čase ( ) ABABABABACAC 25 5 B

CHARLIE THE COCKCHAFER

Cockchafer  Nalezení nejkratší cesty  => Dijkstrův algoritmus  Záleží ale na tom, kudy přijdu  Co je stav? („uzel“ při hledání)  Začátek úsečky (uzel + natočení)

Cockchafer – postup

GREGORY THE GRASSHOPPER

Grasshopper  Lze řešit analyticky  Někdy se chová nevyzpytatelně  Zejména pro malé šachovnice (2xN)  => Prohledávání do šířky  100x100 polí

Grasshopper – průběh 0

LISA THE LADYBUG

Ladybug – řešení  Prohledávání stavového prostoru  Stav zahrnuje  Stav v automatu dle diagramu  Operátor  Hodnota na displeji / v paměti  Lze i zvlášť (1000x1000)  Nebo jen jedno (dle situace)

MOSQUITO MULTIPLICATION

Mosquito for (int i = 0; i < n; ++i) { int oldm = m; m = p/s; p = l/r; l = oldm * e; }  Co k tomu dodat?

RHINOCEROS BEETLE

Rhinoceros  Pracná, ale jinak celkem přímočará  Zkoušení všech možností  Doporučuji karty seřadit

SIMON THE SPIDER

Spider – princip  Minimální kostra grafu  … ale 1 hranu odečítáme  Postupy, které nefungují  Kostra a její nejdelší hranu odečíst  Nejdelší hranu grafu doplnit na kostru

Spider – protipříklad CENA = Kostra - 88

Spider – protipříklad CENA = Kostra - 100

Spider – řešení  Hledáme nejvyšší součet hrana mimo kostru + nejdelší hrana na příslušné (fundamentální) kružnici

Spider – řešení  Zkoušet všechny hrany – moc pomalé  Prohledávání do hloubky a zkoušet hrany do počátku !!!

Spider – dodatky  Pozor na vícenásobné hrany  Pro kostru beru nejkratší  Dodatečnou pro změnu nejlepší  Lze i nejkratší vyměnit za nejdelší mezi stejnými uzly

DOTAZY

Autoři úloh Josef Cibulka Jakub Černý Zdeněk Dvořák Martin Kačer Jan Stoklasa (a tradičně náměty od Radka Pelánka)