TERMIKA Nauka o teple James P. Joule (1818 – 1889)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Proč se tělesa zahřívají při tření?
Molekulová fyzika a termodynamika
Projekt teplo Na fyziku.
(míra tepelného stavu látky)
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 10.
Julius Robert von Mayer
Doc. Ing. Zdeněk KADLEC, Ph.D.
Tání a tuhnutí Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Stupnice teplot - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 08.
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Teplota Termodynamická (absolutní) teplota, T
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Základy rovnovážné termodynamiky
Teplota a její měření.
Digitální učební materiál
Chování částic v látkách při různých skupenstvích
Teplota Jiří Smolák Jan Tareš.
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Molekulová fyzika a termika
Výživa a potraviny Příjem a výdej energie
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Teploměr. Jednotky teploty
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Teplo jako fyzikální veličina
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Teplo Ing. Radek Pavela.
Digitální učební materiál
Tato prezentace byla vytvořena
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
KINETICKÁ TEORIE LÁTEK
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Elektrické teplo - základy Teplo 1 Elektrické teplo - základy.
Prezentace tepla Skupina A.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Termodynamika Základní pojmy: TeploQ (J) - forma energie Termodynamická teplotaT (K) 0K= -273,16°C - nejnižší možná teplota (ustane tepelný pohyb) EntropieS.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
TEPLO.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vytápění Teplo.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Transkript prezentace:

TERMIKA Nauka o teple James P. Joule (1818 – 1889) VY_32_INOVACE_B2 - 05 TERMIKA Nauka o teple James P. Joule (1818 – 1889)

Teplo = vnitřní energie tělesa značka … Q jednotka … 1 J (joule) [Q] = 1 J - chaotický pohyb molekul vzájemné nárazy = předávání energie

starší jednotka 1 cal (kalorie), 1 kcal (kilokalorie) 1 cal = množství tepla potřebné k ohřátí 1 ml (1 g)vody o 1°C 1 kcal = množství tepla potřebné k ohřátí ……………………………

„Teplo je pohyb částic.“ © Robert Boyle (1627 – 1691) Teplota = míra rychlosti molekul kmitají rychleji = vyšší teplota kmitají pomaleji = nižší teplota

2. Teplo a tepelné jevy rychlost teplota

Absolutní nula = nejnižší možná teplota William Thomson (lord Kelvin) (1824 – 1907): „Při absolutní nule se zastaví chaotický tepelný pohyb molekul.“ Absolutní nula = nejnižší možná teplota 0 kelvinů = - 273,15°C

Teplota značka … t, T jednotka … [T] = 1 K kelvin [t] = 1°C celsiův stupeň [t] = 1°F (fahrenheitův st.)

Termodynamická stupnice teplot (Kelvinova) 2. Teplo a tepelné jevy Termodynamická stupnice teplot (Kelvinova) 0 K - absolutní nula (zastavení tepelného pohybu částic) 273,15 K - teplota tání/tuhnutí vody K přemýšlení: Proč zrovna „273,15“?

Kelvin Celsius 373 K 100°C 273 K 0°C 0 K -273°C

Starší stupnice teplot: Celsiova 0 °C – teplota tuhnutí vody 100 °C – teplota varu vody Fahrenheitova 0 °C = 32 °F 100 °C = 212 °F

Vnitřní energie tělesa závisí na: - vzájemná poloze částic v tělese: Ano – Ne - rychlosti pohybu částic: Ano – Ne - počtu částic v tělese: Ano – Ne

Wikipedia: teplo teplota © Petr Špína 2011