Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výkon elektrického proudu
Advertisements

registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Elektrická práce. Elektrická energie
VY_32_INOVACE_C3 – 10 Kdo jsem? © Petr Špína 2012.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 17.
Zákon zachování energie
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 20.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 02.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 17.
Vztah mezi výkonem, prací a časem
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 18.
Fyzika atomového obalu
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05.
VY_32_INOVACE_B3 – 19 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 08.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 07.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 09.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C3 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 36.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 07.
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
Vzdělávací obor: Matematika
ELEKTRICKÝ POTENCIÁL A NAPĚTÍ
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
Název materiálu: ÚČINNOST
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Prescott Joule
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 14.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhElektrický proud.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 10.
Elektrické jevy III. Elektrická práce, výkon, účinnost
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní elektrické veličiny
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
VY_V/2_INOVACE_05_Příklady elektráren
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 11.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 01.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 12.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 15.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrická práce Číslo DUM: III/2/FY/2/2/15 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické a.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 10.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_B3 – 16 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výkon elektrického proudu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03

Elektrická práce © Petr Špína, 2012 VY_32_INOVACE_D3 – 07

V mechanice: Práce vyjadřuje dráhový účinek síly. W = F ∙ s 1 J(joule) Vzorec Jednotka

V elektřině: Práce závisí na napětí a náboji. W = U ∙ Q 1 J(joule) Vzorec Jednotka

Protéká-li topnou spirálou vařiče vyšší proud, vykoná se Pracuje-li vařič při vyšším napětí, pak se vykoná Pracuje-li vařič delší dobu, pak se vykoná větší práce. větší práce ? ? ?

Vzájemný vztah „čím více A, tím více B“ nazýváme Matematicky jej vyjádříme tak, že veličiny navzájem vynásobíme. ? přímá úměrnostnepřímá úměrnost 

Elektrická práce je přímo úměrná napětí zdroje, velikosti proudu a době, po kterou proud teče obvodem. W = U ∙ I ∙ t 1 J(joule) Vzorec Jednotka

Elektrické zařízení vykonalo práci 1 J, jestliže jím protékal proud po dobu při napětí Doplň 1 A 1 s 1 V.

1.Svorkami 4,5-voltové baterie ruční svítilny procházel 20 sekund proud 0,3 ampéru. Jak velkou práci vykonaly elektrické síly? 2.K ohřátí vody bylo třeba teplo 4200 joulů. Elektrická spirála pracovala s napětím 14 V a proudem 5 A. Jak dlouho to trvalo?

3.Motorek nastavující výšku sedadla v autě vykonal za 10 s práci 240 J, přičemž z autobaterie odebíral proud 2 A. Jaké napětí měla autobaterie? 4.Notebook pracuje s napětím 18 V. Za deset minut uvolní do okolí energii 54 kJ. Jaký proud teče do notebooku z napájecí jednotky?

1. U = 4,5 V, t = 20 s, I = 0,3 A W = 27 J 2. U = 14 V, I = 5 A, W= 4200 J t = 60 s 3.W = 240 J, I = 2 A, t = 10 s U = 12 V 4.W = J, U = 18 V, t = 600 s I = 5 A

Zdroje: [cit ] pod licencí Nakupka.cz na www: nerez/ nerez-180mm-jednoplotnovy/ [cit ] pod licencí Pixabay na www: %C4%8Dlov%C4%9Bk-osoba-4048/ [cit ] pod licencí Creative Commons na www: James_Prescott_Joule.jpg