Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Advertisements

Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Bezpečnější a účinnější provoz jeřábů
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
Monitorovací systém Asistent
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
poskytujeme služby v oblasti ochrany majetku a osob (EZS, EPS, CCTV …) od roku 2004 poskytujeme služby v oblasti logistiky a zabezpečení vozidel (systém.
ÚDRŽBA A JEJÍ HLAVNÍ CÍLE
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
MONITOR.
Provoz a ekonomika dopravy
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
O2 Car Control Tomáš Trejbal Manažer marketingu pro korporátní zákazníky V Brně dne 9. června 2009.
. VÝZNAMNÉ INVESTIČNÍ AKCE VÝZNAMNÉ INVESTICE. INVESTICE A OPRAVY => 40 mil. Kč 2012 – 2013.
Nová dimenze Vaší archivace Nová dimenze Vaší archivace.
1 | Kaspersky Endpoint Security Přehled. 2 | Kaspersky Endpoint Security Kaspersky Endpoint Security for Windows Kaspersky Endpoint Security for Mac Kaspersky.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
Richard Lipka Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných věd Západočeská univerzita, Plzeň 1.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Optical Fibre Apparatus Kam kráčí české GEPON sítě Konference „Kam kráčí české bezdrátové sítě“ Sušice Věra Plodíková OFA s.r.o.
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Top Hotel Praha 7. – Twitter hashtag: #cztechdays.
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
Dokumentace informačního systému
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Informační podpora při krizovém řízení
Vývoj výpočetního modelu
Realizační tým ICZ duben 2005
UČÍME V PROSTORU Elektrotechnika Název předmětu: Inteligentní budovy Název a ID tématu: Elektrická kontrola vstupu (EL48) Zpracoval(a): Ing. Jaromír Mazal.
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Elektrotechnika
NÁRODNÍ DIGITÁLNÍ ARCHIV
OVLÁDÁNÍ A ŘÍZENÍ PROVOZU OSVĚTLOVACÍCH SOUSTAV Způsob ovládání (řízení) ovlivňuje účelnost účinnost pohodlí energetickou náročnost Účel řídicího systému.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Návrh a zavedení systému poskytování a sledování dotací
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Komunikace s operátorem zásady realizace
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Služba RDS-TMC Jednotný systém dopravních informací
Metodika řízení projektů
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Řízení investičních projektů DSZ DÚR DS ZBV RS DVZ DSP Systém Aspe.
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
Centrum energeticky efektivních budov.  CLB vzniklo jako sdílená infrastruktura, tedy seskupení firem a akademických pracovišť na vývoj systémů technologií,
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Zkušenosti se sledováním uhlíkové stopy Airport Carbon Accreditation
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
TLAKOVÁ KANALIZACE KLY – TUHAŇ HOŘENÍ VINICE
Minimální standard sociální práce orgánu pomoci v hmotné nouzi
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p.
Transkript prezentace:

Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013

Zaměření mojí DP Současné vybavení na pracovišti TWR Praha Dnes B-RSN → A–SMGCS Úrovně 2 Analýza a rozdělení generovaných alertů Zpracovány měsíce květen, červen a červenec 2012 Návrh pracoviště TWR Praha Zobrazení a ovládací prvky jednotlivých systémů Návrh generovaných alertů pracoviště TWR Praha Rozdělení generovaných alertů a jejich implementace Přínos inovací

Co jsou A-RSN? A-RSN dostaneme propojením A-SMGCS a EFPS Přehledová data + vstupy řídícího přes EFPS A-SMGCS Úrovně 2 EFPS A-SMGCS Úrovně 2 Vstupy řídícího Přehledová data Přehledová data Navrhovaný stav A-RSN B-RSN B-RSN Současný stav

Proč potřebujeme A-RSN? Problém pracoviště TWR Praha s B-RSN Snížení rizika runway incursion za všech meteorologických podmínek Neexistuje efektivní sdílení dat mezi systémy Výhoda A-RSN Znalost aktuálních povolení a instrukcí → zlepšené předvídání runway incursion pomocí sdílení dat Zvýšení bezpečnosti + menší zátěž řídícího letového provozu

Hlavní benefity A-RSN Pro poskytovatele služeb řízení letového provozu: vyšší bezpečnost provozu za všech meteorologických podmínek duální kontrola správnosti vydaného povolení nebo instrukce snížení pracovní zátěže řídícího letového provozu přiblížení kapacity odbavených letů k maximální kapacitě letiště Pro posádky letadel a vozidel: vyšší bezpečnost informace o letadlech a vozidlech v reálném čase lepší možnosti navádění letadel a vozidel kratší doba pojíždění minimalizace zpoždění menší spotřeba paliva

Analýza generovaných alertů Sledované období od 1. 5. 2012 do 31. 7. 2012: celkově 11 951 alertů 9 507 alertů Úrovně 1 2 444 alertů Úrovně 2

A-SMGCS v A-RSN Zobrazení A-SMGCS: Ovládací prvky A-SMGCS: Zobrazení mapy letiště Zobrazení ostatních provozních ploch letiště Zobrazení sledovaných cílů a jejich identifikace Provozní stav EFPS Ovládací prvky A-SMGCS: Ovládací prvky: počítačová myš a klávesnice Možnost konfigurace ovládacích prvků Možnost změny zobrazení A-SMGCS

Zobrazení A-SMGCS

EFPS v A-RSN Zobrazení EFPS: Ovládací prvky EFPS: Zobrazení aktivních letových plánů Zobrazení čekajících letových plánů Zobrazení přidělených povolení Provozní stav EFPS Ovládací prvky EFPS: Integrované nabídky vstupů Ovládací prvky: dotyková obrazovka + dotykové pero

Zobrazení EFPS

Integrované vstupy do EFPS Zkratka Nastavitelné parametry Kontakt AOC Povolení k přistání C-LND (Dráha) Povolení Go Around GO Povolení k opuštění dráhy EXIT (Dráha, pojezdová dráha) Aktivace letu na CDD INI Odletové povolení ATC (Dráha, odletová trať) Povolení k spouštění motorů SUP Vytlačení PUSH (Stání) Povolení k pojíždění na odmrazovací místo DEICE (Odmrazovací místo) Povolení k pojíždění TAXI Povolení ke křížení dráhy RWX Povolení ke vjezdu na dráhu LUP Povolení ke vzletu T-OF Předání letu HND Pozice (TEC, GEC) Zruš poslední povolení Tlačítko se znakem šipky Poslední povolení

Úrovně generovaných alertů Úroveň 1: zobrazuje se v žluté barvě upozorňuje řídícího, když nastala situace, která vyžaduje jeho zvláštní pozornost má informativní charakter, není vyžadována aktivní reakce Úroveň 2: zobrazuje se v červené barvě varování řídícího, že nastala kritická situace vyžaduje aktivní reakci řídícího, jinak je ohrožena bezpečnost a plynulost provozu

Rozdělení generovaných alertů Pozice versus Povolení Porušení povolení Rozporná pozice Povolení versus Povolení Chybné povolení Konfliktní povolení

Rozdělení generovaných alertů Alert spuštěn v důsledku nesouhlasící pozice a povolení: Porušení povolení (např. vjezd na dráhu, když nebylo dáno povolení ke vjezdu na dráhu) Rozporná pozice (např. povolení na přistání na RWY1, když se letadlo blíží k RWY2) Alert spuštěn v důsledku dvou neodpovídajících povolení: Chybné povolení (např. povolení na vjezd na dráhu, když je vydáno jiné povolení na vjezd na dráhu a není povoleno více vjezdů) Konfliktní povolení (např. povolení na vjezd na dráhu, když bylo vydáno povolení na přistání)

Navrhované alerty A-RSN-příklad AR1 – letadlo vstoupí do ochranného prostoru dráhy bez povolení k vjezdu nebo bez povolení ke křížení bude generován alert Úrovně 2 tato situace nastává nejčastěji výhoda oproti B-RSN, které nemá detekci vjezdu na dráhu bez povolení, dokud nedojde ke konfliktní situaci nyní je na LKPR v provozu pouze za podmínek nízké dohlednosti

Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013 Děkuji za pozornost Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013