Šíření tepla prouděním a zářením

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

Var, sublimace a desublimace
Tepelná výměna prouděním
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Slunce, souhvězdí, galaxie
VY_32_INOVACE_19 - SLUNEČNÍ SOUSTAVA
OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tepelná výměna prouděním
Tání a tuhnutí Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Elektrický proud Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Elektromagnetické kmity a vlnění
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Elektromagnetické záření 3. část Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Šíření tepla.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
PN přechod Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 9. ročník
Elektormagnetické vlnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
UV záření Marek Hauzr Gymnázium Rumburk 8.A. Vlnové délky UV záření 380nm – 1nm.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Globální oteplování Vít Kmoch.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál
Světlo.
Teplo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypařování a kapalnění
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
Šíření tepla Pavlína Králová, Jana Neuhauserová, Vladislav Orna, Jan Láska, Zdeněk Vrňák.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Infračervené záření Barbora Pagáčová IV.C
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Šíření tepla TEPLO Q.
Prezentace tepla Skupina A.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Šíření tepla prouděním a zářením
VY_32_INOVACE_B3 – 01 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Polovodiče Mgr. Veronika Kuncová, 2013.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
Na této prezentaci spolupracovali:
Šíření tepla Dominik Pech Olina Křivánková Sabina Mrázková
VY_32_INOVACE_05-46 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Šíření tepla prouděním Jméno.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Teplo Seminární práce z fyziky Vypracoval: Tomáš Pařízek a Jan Šplíchal Základní škola a Mateřská škola, Nový Hradec Králové, Pešinova 146 Leden 2013.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
? Kde se šíří teplo zářením? Kde se využívá tepelného záření ? Vysvětlíš princip termosky ?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
Šíření tepla zářením VY_32_INOVACE_25_Šíření tepla zářením
Tepelná výměna prouděním
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vytápění Teplo.
PROUDĚNÍ TEPLA. PROUDĚNÍ TEPLA ? Umíš odpovědět Kde se šíří teplo prouděním? Kde se využívá proudění tepla? Dovedeš vysvětlit princip ledničky?
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Šíření tepla prouděním a zářením Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník Jubilejní Masarykova základní škola a mateřská škola Sedliště

Šíření tepla prouděním Kapaliny a plyny jsou špatnými vodiči tepla. Pokud se ale pohybují (např. mícháme-li je), šíří se teplo poměrně rychle. Jedná se však o jiný mechanismus přenosu, o tzv. proudění. Typickým příkladem může být topení v obytných domech. Vzduch, který se v okolí topného tělesa ohřeje se rozpíná, jeho hustota klesá a začne stoupat vzhůru. Další vrstva, která se dostane na jeho místo je chladnější a po jejím ohřátí se jev opakuje.

Šíření tepla zářením V létě často trávíme volný čas opalováním. Sluneční paprsky dovedou naše tělo i prohřát. Proč, když jsme od Slunce odděleni vesmírným prostorem – vakuem? Od Slunce k nám přicházejí elektromagnetické vlny - většinou jde o infračervené záření, světlo a ultrafialové záření. Tyto vlny zahřívají cokoli, co je pohlcuje. Nazývají se tepelné záření. Tepelné záření vydávají všechna tělesa.

Snímky získané infračervenou kamerou nám umožňují zjistit úniky tepla v objektech či zařízeních.

Infračervené snímky však mohou pomáhat i při určování diagnóz ve zdravotnictví, mohou však pomoci i při předpovědi počasí.

Díky nim můžeme také lépe prozkoumat a poznat vesmír kolem nás.

Použité zdroje: Učebnice Fyziky 8 pro základní školy a víceletá gymnázia - FRAUS http://www.oskole.sk/?id_cat=3&clanok=19924 http://www.tzb-info.cz/docu/clanky/0030/003052o3.gif http://www.bydleniprokazdeho.cz/images/clanky/licon-pr-1.jpg http://www.aikencolon.com/assets/images/TIResources/Infrared-Thermal-Inspection.jpg http://www.rkinfrared.com/services.html http://coolcosmos.ipac.caltech.edu/cosmic_classroom/ir_tutorial/images/irbody.jpg http://www.infraredcamerasinc.com/Medical-Imaging-Photo-Gallery/multiple-sclerosis-thermography/MS-hands-infrared-image.jpg http://asset0.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/ne/p/2007/821infrared550x367.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ee/Hurricane_Celia_2010_Infrared_satellite_loop.gif http://www.aldebaran.cz/bulletin/2005_42/Andromeda.jpg http://media.novinky.cz/384/273843-top_foto1-ybvcq.jpg http://www.observatory.cz/news-images/old/229-ssc2006-22.jpg