Vektorový animátor Diplomová práce VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ – TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA FAKULTA ELEKTROTECHNIKY A INFORMATIKY KATEDRA INFORMATIKY Vektorový animátor Diplomová práce 2009 Karel Šuta
Osnova Úvod Analýza vlastností podobných animátorů. Vlastnosti výsledného animátoru. Možností použití knihoven a návrhových vzorů. Balíky aplikace Potenciální rozšíření Závěrečné zhodnocení
Úvod Cíl: analýza animátoru a prototypová aplikace. Obsah práce: Analýza vlastností podobných animátorů. Analýza možností použití knihoven a návrhových vzorů. Návrh aplikace – třídní a sekvenční diagram. Potenciální rozšíření. Popis průběhu vlastní animace.
Analýza vlastností podobných animátorů. Analyzované animátory: Microsoft PowerPoint verze 2007 Stickman 5 Zkoumané vlastnosti: Jednoduchost tvorby. Možnosti a variabilita animací. Navázání animací. Propojení objektů.
Vlastnosti výsledného animátoru. Jednoduchost tvorby objektů. Základní typy animací a jejich rozšiřitelnost. Možnost navázání animací. Možnost propojení objektů. Uložení objektu nebo animace.
Možností použití knihoven a návrhových vzorů. Knihovny: XStream – serializace a deserializace do XML Timing Framework – řízení animací Návrhové vzory: Command, Factory – řízení reakcí na události komponent State – řízení stavu animátoru Composite – skládání kreslených objektů do celků
Balíky aplikace Rozdělení aplikace do několika částí: Balík rules – Statické požadavky aplikace (ukládání, načítání, transformace objektů) Balík animation – objekt animace, jeho chování Balík listener – posluchači událostí Balík object – kreslené objekty Balík action – akce komponent a událostí Balík state – stavy vizuálních komponent Balík dlgMain – zobrazované komponenty aplikace
Potenciální rozšíření Přidání vizuální komponenty. Přidání kresleného objektu. Přidání typu animace. Přidání posluchače aplikace. Úprava transformačního algoritmu.
Závěrečné zhodnocení Navrhl jsem aplikaci animačního programu vytvářejícího jednoduché animace. Tento program využívá návrhové vzory pro jeho zpřehlednění a zjednodušení jeho modifikace. Z této diplomové práce jsem si odnesl poznatky o problematice a funkci animátorů a možnosti použití návrhových vzorů pro implementaci programu.