8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
7. ročník Tření, třecí síla Tření, třecí síla.
Advertisements

FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Zákon zachování energie
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vztah mezi výkonem, prací a časem
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Jako předvést výkon na práci
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace:
PYRAMIDA Práce a energie
Nonverbální úlohy - - mechanika Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař KDF MFF UK PRAHA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Mechanická práce a energie
Teplo jako fyzikální veličina
Rychlost rovnoměrného pohybu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Digitální učební materiál
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
VÝKON.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Deformační účinky síly Tlak, tlaková síla
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Watt Šablona: III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_39.
Gravitační síla, gravitační pole Země
Zákon vzájemného působení dvou těles
Významné osobnosti fyziky a chemie James Watt
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
Tvar, velikost a pohyby Země
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
6. ročník Síla Síla a její znázornění.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Výkon, jednotka WATT Autor:Mgr.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Jak porovnat vykonanou práci
Rychlost rovnoměrného pohybu
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
PaedDr. Jozef Beňuška
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
6. ročník Látky a tělesa Složení látek.
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Jak porovnat vykonanou práci
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Třída 3.B 6. hodina.
VÝKON.
Transkript prezentace:

8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon

Výkon V jaké souvislosti jste slyšeli, nebo použili slovo výkon? Co je výkon a jak ho posuzujeme? Sofie vypracovala test z fyziky za 40 min. Ondřej vypracoval stejný test za 42 min. Kdo má větší výkon? Zedník namíchal beton na základy za 8 hodin. Domíchávač zvládnul namíchat stejný objem betonu za 30 minut. Kdo má větší výkon? 8. ročník

Výkon Sofie vypracovala test z fyziky za 40 min. Ondřej vypracoval stejný test za 42 min. Kdo má větší výkon? Zedník namíchal beton na základy za 8 hodin. Domíchávač zvládnul namíchat stejný objem betonu za 30 minut. Kdo má větší výkon? Co rozhoduje o výkonu? 8. ročník

Výkon Výkon určujeme podle množství práce a také času, za který byla tato práce vykonána. výkon = práce dělená časem, za který byla tato práce vykonána P = W/t P = W : t 8. ročník

Jednotka výkonu jednotka výkonu je watt, značíme W je to výkon vyjadřujeme i v násobcích wattu, v kilowattech (kW) a megawattech (MW) 1 kW = 1 000 W = 103 W 1 MJ = 1 000 kW = 1 000 000 W = 106 W 8. ročník

Výkon Při pohybu stálou nebo průměrnou rychlostí tělesa (!!!m/s!!!) lze výkon P stálé síly F určit dle vzorce: výkon = stálá síla ve směru pohybu tělesa násobená rovnoměrnou/průměrnou rychlostí P = Fv 8. ročník

James Watt 19. ledna 1736 Greenock, Skotsko – 19. srpna 1819 Handsworth, Anglie skotský mechanik, vynálezce a fyzik vylepšil parní stroj, takže byl použitelný v praxi průmyslová revoluce stavěla na jeho vylepšeních zavedl jednotku koňská síla 8. ročník

Výpočet výkonu Ondřej tlačil nákupní vozík silou F = 20 N po dráze s = 850 m. Jaký měl Ondřej výkon, jestliže tlačil vozík 10 min 15 s? Ondřej měl výkon 27,64 W. 8. ročník

Výpočet výkonu Jaký výkon měla Sofie při zvednutí činky o hmotnosti 35 kg nad hlavu do výšky 210 cm za 10 s? Sofie měla výkon 73,5 W. 8. ročník

Výpočet výkonu Ondřej jede na kole po silnici průměrnou rychlostí 25 km/h. Jaký má Ondřej při jízdě výkon, jestliže proti němu působí třecí síla 10 N? za dobu t = 1 s ujede Ondřej dráhu 7 m Ondřej při tom vykoná práci: Ondřej měl výkon 70 W. 8. ročník

Výpočet výkonu Ondřej jede na kole po silnici průměrnou rychlostí 25 km/h. Jaký má Ondřej při jízdě výkon, jestliže proti němu působí třecí síla 10 N? je možné postupovat i takto: Ondřej měl výkon 70 W. 8. ročník

Zapamatujte si Výkon P určíme, když práci W dělíme dobou t, za kterou byla tato práce vykonána. Výkon P určíme jako podíl práce a času, za který byla práce vykonána jednotka watt – W 1 kW (kilowatt) = 1 000 W 1 MW (megawatt) = 1 000 000 W alternativně pro rovnoměrný pohyb 8. ročník

Použité zdroje snímek 6: [cit. 2011-09-18]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:James_Watt_by_Henry_Howard.jpg 8. ročník

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Práce, výkon, energie Téma: Práce Anotace: V prezentaci je definován výkon z fyzikálního hlediska. Součástí jsou modelové příklady na výpočet práce. Očekávaný výstup: Definuje výkon a počítá jej. Druh učebního materiálu: Prezentace Autor: Ing. Pavel Broža Jazyk: Čeština Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – druhý stupeň Ročník: 8. Datum vytvoření: 3. 10. 2011 8. ročník