Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
7. ročník Tření, třecí síla Tření, třecí síla.
Projekt teplo Na fyziku.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
9. ročník Polovodiče Polovodiče typu P a N.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál
Tepelné jevy.
Polovodičová dioda a její zapojení
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Deformační účinky síly Tlak, tlaková síla
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Gravitační síla, gravitační pole Země
Zákon vzájemného působení dvou těles
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Příklad tepelně izolované soustavy:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
JAK ZMĚŘÍME TEPLO PŘIJATÉ NEBO TEPLO ODEVZDANÉ PŘI TEPELNÉ VÝMĚNĚ
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Objemové změny těles s teplotou
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měření tepla při tepelné výměně TÉMATICKÝ.
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
TEPLO.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vytápění Teplo.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Transkript prezentace:

Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla 8. ročník Vnitřní energie, teplo Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla

Měření tepla při tepelné výměně vedením Je možné měřit přímo teplo při teplené výměně vedením? nepřímé měření laboratorní měřidlo tepla Ne kalorimetr 8. ročník

Kalorimetr měření rozdílu teplot při teplené výměně vedením dvě tenkostěnné plechové nádoby s různým průměrem s víky, v nichž je dírka na míchadlo a teploměr nádoby jsou od sebe oddělené vzduchem mezi dny je tepelný izolant (např. suché dřevo) 8. ročník

Kalorimetr kříž oddělující vnitřní a vnější nádobu vnější nádoba vnitřní nádoba míchadlo vnitřní víko vnější víko 8. ročník

Měření Sestrojte ve dvojici se laboratorní kalorimetr a nechte si jej zkontrolovat učitelem. Od vyučujícího vezměte určené těleso a vodu o hmotnosti mt a mv (t – těleso, v – voda). Změřte jejich počáteční teploty tt a tv. Nalijte vodu do vnitřní nádoby a ponořte těleso do vody. Kalorimetr uzavřete, promíchávejte vodu a změřte výslednou teplotu. 8. ročník

Poskytovatel a příjemce tepla Které těleso odevzdávalo teplo? obecně: Které těleso přijímalo teplo? Na základě porovnání počátečních teploty tělesa a vody určete konkrétně. teplejší chladnějšímu chladnější od teplejšího 8. ročník

Výpočet přijatého tepla přijímá chladnější těleso počáteční teplota je nižší než konečná Q = c.m.(t – t0) c – měrná tepelná kapacita (z tabulek) m – hmotnost t0 - počáteční teplota t - koncová teplota 8. ročník

Výpočet odevzdaného tepla odevzdává teplejší těleso počáteční teplota je vyšší než konečná Q = c.m.(t0 – t) c – měrná tepelná kapacita (z tabulek) m – hmotnost t0 - počáteční teplota t - koncová teplota 8. ročník

Porovnání obou tepel Porovnejte tepla v obou případech. Jsou stejná nebo se liší? Nejsou úplně stejná, jen přibližně. Přitom by měla být stejná, pokud šlo o tepelnou výměnu jen mezi válečkem a vodou. 8. ročník

Porovnání obou tepel Jaké jsou možné příčiny této nerovnosti? nedostatečné izolování vnitřní nádoby kalorimetru od okolí tepelnými ztrátami při přenosu ocelového válečku a nalévání vody do kalorimetru chybou měření teploty a hmotnosti těles zanedbáním zahřátí vnitřní nádoby kalorimetru 8. ročník

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Vnitřní energie, teplo Téma: Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla Anotace: Pracovní list je zaměřen na laboratorní měření a následný výpočet přijatého a odevzdaného tepla při tepelné výměně vedením. Očekávaný výstup: Sestrojí laboratorní kalorimetr, změří fyzikální veličiny potřebné pro výpočet přijatého nebo odevzdaného tepla a počítá jej. Druh učebního materiálu: Prezentace Autor: Ing. Pavel Broža Jazyk: Čeština Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – druhý stupeň Ročník: 8. Datum vytvoření: 4. 1. 2012 8. ročník