Deštný prales 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny 1.třída.
Advertisements

Listnaté stromy a keře 4. ročník
TROPICKÝ LES - PRALES.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tropický deštný les.
TROPY Život v pralese.
BIOM - TROPICKÝ DEŠTNÝ PRALES
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitalizace výuky Příjemce
Zuzana Davidková Opava, 2010
CIZOKRAJNÉ SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY
Rostlinné orgány - stonek
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Rostlinné orgány - kořen
Autor modulu: Ing. Radim Církva
LESNÍ PATRA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
TLUSTICOVITÉ (Crassulaceae)
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Hospodářsky významné rostliny - koření
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Stonek autor: David Hainall.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Lilkovité rostliny Zpracovali Simona Rušarová- vše společně
Krytosemenné rostliny
tropický deštný prales
Podzemní a nadzemní části rostlin.
Vstavačovité Rostliny.
STONEK.
Les-Lesní patra.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostlinstvo v tropickém deštném lese
Rostliny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Živý = živý obal Země (živé organismy na Zemi). = živá příroda + neživá příroda (organismy + neživé přírodniny) - největší ekosystém je celá Země.
Tropické lesy.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11_EKOSYSTÉMY_DEŠTNÝ PRALES ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Heterotrofie u rostlin
Čeleď Arekovité Štěpánková Tereza Votrubová Karolína Maršál Jakub.
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Stavba rostlinného těla
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Moderní škola
LIŠEJNÍKY – PRŮKOPNÍCI ŽIVOTA
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Živá příroda.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Tropický deštný les.
Stonek.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Transkript prezentace:

deštný prales 1

základní životní formy Strom Životní forma rostlin s dřevnatým stonkem > kmenem. Dostane ke světlu, o které je v pralese boj. Stabilní díky kořenům v zemi. Kopinice pobílená 2

Liána liána se pne po jiné rostlině. neparazituje díky rostlině, po které se pne, se dostane ke světlu. má příčepivé kořeny Podražec velkokvětý 3

Epifyt je rostlina rostoucí na jiné rostlině neparazituje vstavačovité, broméliovité, kaktusovité má vzdušné kořeny Aunthumerium 4

epifyty listové růžice slouží jako zásobárny vody mimo jiných je využívají žáby kladou do nich vajíčka a poté se v ní vyvíjejí pulci Neoregilia 5

mezi vstavačovité epifyty se řadí orchideje orchideje patří mezi nejkrásnější květiny planety mají přímo božskou vůni nejbohatší čeleď semena všech orchidejí jsou velmi malá, nevyvinutá a téměř bez zásobních látek orchideje žijí s podhoubím některých druhů hub, což nazýváme orchideovou mykorhizou Orchidej

škrtiČi škrtič začíná jako epifyt jak roste a zvětšuje se, začíná postupně svými kořeny obepínat a utlačovat strom, který využívá jako podklad nakonec ho může i zahubit 7

deskové koŘenové nábĚhy strom je mnohem stabilnější větší povrch pro bakterie, které rychleji rozkládají organické látky v minerální (humusu je v pralese velmi málo) 8

užitkové rostliny je to keř, strom původem z tropů využívají se plody využívá se v potravinářství a lékařství Cedrát 9

využívají se její plody využívají se v potravinářství je to keř původem z tropů využívají se její plody využívají se v potravinářství kávovník 10

Využívají se dřevnaté stonky je to bylina Původem z Číny Využívají se dřevnaté stonky Využívají se na výrobu domů,nábytku, potrubí…… Bambus 11

keř původem z tropů využívají se plody potravinářství citrus 12

stromy Evropy a tropU kauliflorie tropické stromy mají skapávací špičku u listu: odvod vody, aby zde nerostly lišejníky, plísně tvar koruny 13

tropické stromy mají kořenové náběhy • tropické stromy nemají borku, evropské ano tropickým stromům neopadávají sezónně listy jako u evropských

kauliflorie Květy kvetou z tlustších větví nebo kmenu. kávovník 15

Vypracovaly:H.Brzobohatá,A.Lomakina,A.Zittová,E.Havránková,J.Finková