Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Advertisements

PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Adresa pro stažení ČD Z1 v elektronické podobě:
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Představuje se vám Střední odborná škola dopravní a Střední odborné učiliště, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace.
k mimořádné události ČD A1
Kontroly a revize elektrických zařízení v elektroenergetice – 2. část
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
PROVOZNÍ INTERVALY.
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Předpis SŽDC D1 Účinnost od
Prezentaci pro Vás připravil Tomáš Machač ČD a.s., RCP Praha
Technické řešení stacionární části systému ERTMS/ETCS v úrovni L1, L2, LC 24. října 2004.
ŠKOLA STROJVEDOUCÍ duben/květen 2013 Marek Poustka
ŠKOLA STROJVEDOUCÍ únor/březen 2013 Marek Poustka
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Dopravní výchova TÉMA:
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Současnost a budoucnost tratí 171 a 173
Dispečerské řízení pražského metra
Vsetín – město bez bariér
strojů, přístrojů, spotřebičů
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
OPAKOVÁNÍ TÉMATICKÉHO CELKU. Opakování tématického celku. 1. Vyjmenujte druhy ručních pil. 2. Popište jednotlivé druhy pil. 3. Uveďte parametry pil. 4.
Modernizace záp. části ŽST.
Základní pojmy návěstního předpisu
Aktuální údaje NSK SR pro dopravu, logistiku, poštovní a doručovací služby Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Provozní displej Diagnostický displej Bliká při zahřívání displeje
Výprava vlaku Pohotovi k odjezdu Výzva k pohotovosti Souhlas k odjezdu
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Železniční doprava Základní pojmy
Železniční muzeum Zlonice
MĚŘENÍ VÝHYBEK jestliže se mezi izolovaným stykem před výhybkou a začátky jazyků výhybky nenachází svár, je izolovaný styk zároveň začátkem výhybky jestliže.
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Předvídaný odjezd vlaku a telefonické dorozumívání
ROZVOD ELEKTRICKÉ ENERGIE .
Dejvice Matěj Volf Seminář Město v dějinách Aktivita č. 1 Praha – město našeho života Projekt č. CZ.2.17/3.1.00/36097, podpořený Evropským sociálním fondem.
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
ŽST Jedlová.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Dopravní kurz Posun Zpracovali: Marcela Mrkosová, Milan Janík, DVI, a.s.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Aktuální údaje NSK SR pro dopravu, logistiku, poštovní a doručovací služby Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Výprava vlaku a určení vjezdových kolejí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petr Hospodarz. Dostupné z Metodického portálu.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_35_CHOVÁNÍ CYKLISTY TÉMA:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Dopravní kurz Vlakové cesty
Tabulky traťových poměrů
MIREL verze 3 ZSSK Svoboda, rev
poloautomatický blok automatické hradlo automatický blok
SR pro dopravu, logistiku, poštovní a doručovací služby
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Mechanická návěstidla a předvěsti ČSD
Automatický blok Zpracoval: Milan Janík, DVI, a.s.
Tato prezentace byla vytvořena
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Transkript prezentace:

Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení OBSLUHA   Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení (ve smyslu „Předpisu pro obsluhu staničních a traťových zabezpečovacích zařízení - ČD Z1, příloha 3, kapitola II“)

Tato zařízení se zpravidla používají v dopravnách se složitějšími dopravními poměry nebo s většími vzdálenostmi mezi obslužnými pracovišti výpravčího a signalisty Obsluhující zaměstnanci postupují při stavění vjezdové nebo odjezdové vlakové cesty podle úkonů uvedených dále

řídící přístroj pohled do kolejiště stanice Výpravčí Dopravní kancelář řídící přístroj pohled do kolejiště stanice

výhybkářský přístroj pohled na zhlaví stanice Signalista Stavědlo výhybkářský přístroj pohled na zhlaví stanice

Posuvný knoflík v základní poloze ve výřezu 0 Úkon č. 1 Výpravčí (řídící přístroj) určí vjezdovou nebo odjezdovou kolej tím, že: přestaví posuvný knoflík na určenou kolej Posuvný knoflík v základní poloze ve výřezu 0

Posuvný knoflík v přestavené poloze ve výřezu na kolej č. 2 Úkon č. 1 Výpravčí (řídící přístroj) určí vjezdovou nebo odjezdovou kolej tím, že: přestaví posuvný knoflík na určenou kolej Posuvný knoflík v přestavené poloze ve výřezu na kolej č. 2

Úkon č. 1 Signalista nekoná

Směrový závěrník v základní poloze Úkon č. 2 Výpravčí (řídící přístroj) určí směr jízdy vlaku tím, že: přeloží směrový závěrník do polohy proti směru jízdy Směrový závěrník v základní poloze

Směrový závěrníku v přeložené poloze proti směru jízdy vlaku Úkon č. 2 Výpravčí (řídící přístroj) určí směr jízdy vlaku tím, že: přeloží směrový závěrník do polohy proti směru jízdy Směrový závěrníku v přeložené poloze proti směru jízdy vlaku

Úkon č. 2 Signalista nekoná

Úkon č. 3 Výpravčí (řídící přístroj) nařídí obsluhu SZZ pro přípravu vlakové cesty tím, že: uvolní signalistovi příslušné návěstní hradlo Návěstní hradlo vjezdového návěstidla L od Babína (červená clonka) Přeřadné hradlo od Babína (bílá clonka)

Úkon č. 3 Výpravčí (řídící přístroj) nařídí obsluhu SZZ pro přípravu vlakové cesty tím, že: uvolní signalistovi příslušné návěstní hradlo Návěstní hradlo vjezdového návěstidla L od Babína (bílá clonka) Přeřadné hradlo od Babína (černá clonka)

Úkon č. 3 Signalista (výhybkářský přístroj) uvolní se příslušné návěstní hradlo Návěstní hradlo vjezdového návěstidla L od Babína (červená clonka) Hradlová zarážka od Babína (černá clonka)

Úkon č. 3 Signalista (výhybkářský přístroj) uvolní se příslušné návěstní hradlo Návěstní hradlo vjezdového návěstidla L od Babína (bílá clonka) Hradlová zarážka od Babína (černá clonka)

Zvonkové zařízení před obsluhou Úkon č. 3 Výpravčí (řídící přístroj) dá zvonkové znamení „Výzva k obsluze“ Zvonkové zařízení před obsluhou

Zvonkové zařízení při obsluze Úkon č. 3 Výpravčí (řídící přístroj) dá zvonkové znamení „Výzva k obsluze“ Zvonkové zařízení při obsluze

Úkon č. 3 Signalista (výhybkářský přístroj) zazní zvonkové znamení „Výzva k obsluze“ Zvonkové zařízení – klapka hradlového zvonku, včetně čísla určené koleje na kolejovém číselníku

Číslo 2 na kolejovém číselníku Úkon č. 4 Signalista (výhybkářský přístroj) provede kontrolu údajů o nařízené vlakové cestě tím, že: po kontrole, že číslo koleje v kolejovém číselníku souhlasí s číslem koleje určené výpravčím a že příslušné návěstní hradlo je uvolněno, dá zvonkové znamení „Potvrzení výzvy k obsluze“ Číslo 2 na kolejovém číselníku

Uvolněné návěstní hradlo Úkon č. 4 Signalista (výhybkářský přístroj) provede kontrolu údajů o nařízené vlakové cestě tím, že: po kontrole, že číslo koleje v kolejovém číselníku souhlasí s číslem koleje určené výpravčím a že příslušné návěstní hradlo je uvolněno, dá zvonkové znamení „Potvrzení výzvy k obsluze“ Uvolněné návěstní hradlo

Zvonkové zařízení při obsluze Úkon č. 4 Signalista (výhybkářský přístroj) provede kontrolu údajů o nařízené vlakové cestě tím, že: po kontrole, že číslo koleje v kolejovém číselníku souhlasí s číslem koleje určené výpravčím a že příslušné návěstní hradlo je uvolněno, dá zvonkové znamení „Potvrzení výzvy k obsluze“ Zvonkové zařízení při obsluze

Úkon č. 4 Výpravčí (řídící přístroj) zazní zvonkové znamení „Potvrzení výzvy k obsluze“ Zvonkové zařízení

Štítek u kolejového číselníku Úkon č. 5 Signalista (výhybkářský přístroj) postaví vlakovou cestu tím, že: přestaví ovládací prvky SZZ do polohy podle štítku u kolejového číselníku Štítek u kolejového číselníku

Stavěcí páky v přestavené poloze na kolej č. 2 Úkon č. 5 Signalista (výhybkářský přístroj) postaví vlakovou cestu tím, že: přestaví ovládací prvky SZZ do polohy podle štítku u kolejového číselníku Stavěcí páky v přestavené poloze na kolej č. 2

Výhybkový manipulátor – výměna č. 6 postavena přímým směrem Úkon č. 5 Signalista (výhybkářský přístroj) postaví vlakovou cestu tím, že: přestaví ovládací prvky SZZ do polohy podle štítku u kolejového číselníku Výhybkový manipulátor – výměna č. 6 postavena přímým směrem

Úkon č. 5 Výpravčí nekoná

Kolejový závěrník v základní poloze Úkon č. 6 Signalista (výhybkářský přístroj) provede mechanickou kontrolu správného postavení vlakové cesty tím, že: přeloží kolejový závěrník určené koleje do příslušné polohy. Kolejový závěrník v základní poloze

Kolejový závěrník v přeložené poloze na kolej č. 2 Úkon č. 6 Signalista (výhybkářský přístroj) provede mechanickou kontrolu správného postavení vlakové cesty tím, že: přeloží kolejový závěrník určené koleje do příslušné polohy. Kolejový závěrník v přeložené poloze na kolej č. 2

Úkon č. 6 Výpravčí nekoná

Závěr výměn od/do Babína v základní poloze (bílá clonka) Úkon č. 7 Signalista (výhybkářský přístroj) elektricky zapevní prvky SZZ tím, že: uzavře příslušný závěr výměn. Závěr výměn od/do Babína v základní poloze (bílá clonka)

Závěr výměn od/do Babína v poloze na kolej č. 2 (zelená clonka) Úkon č. 7 Signalista (výhybkářský přístroj) elektricky zapevní prvky SZZ tím, že: uzavře příslušný závěr výměn. Závěr výměn od/do Babína v poloze na kolej č. 2 (zelená clonka)

Závěr výměn od/do Babína v základní poloze (bílá clonka) Úkon č. 7 Výpravčí (řídící přístroj) je indikováno zapevnění ovládacích prvků SZZ (závěr vlakové cesty) Závěr výměn od/do Babína v základní poloze (bílá clonka)

Závěr výměn od/do Babína (zelená clonka) Úkon č. 7 Výpravčí (řídící přístroj) je indikováno zapevnění ovládacích prvků SZZ (závěr vlakové cesty) Závěr výměn od/do Babína (zelená clonka)

Návěstní klička v základní poloze Úkon č. 8 Signalista (výhybkářský přístroj) dovolí jízdu vlaku tím, že: přestaví ovládací prvek příslušného hlavního návěstidla do polohy, při které se na tomto návěstidle rozsvítí návěst dovolující jízdu Návěstní klička v základní poloze

Návěstní klička v přeložené poloze Úkon č. 8 Signalista (výhybkářský přístroj) dovolí jízdu vlaku tím, že: přestaví ovládací prvek příslušného hlavního návěstidla do polohy, při které se na tomto návěstidle rozsvítí návěst dovolující jízdu Návěstní klička v přeložené poloze

vjezdové návěstidlo L a předvěst PřL od Babína v základní poloze Úkon č. 8 Signalista (výhybkářský přístroj) dovolí jízdu vlaku tím, že: přestaví ovládací prvek příslušného hlavního návěstidla do polohy, při které se na tomto návěstidle rozsvítí návěst dovolující jízdu Indikační deska vjezdové návěstidlo L a předvěst PřL od Babína v základní poloze

Úkon č. 8 Signalista (výhybkářský přístroj) dovolí jízdu vlaku tím, že: přestaví ovládací prvek příslušného hlavního návěstidla do polohy, při které se na tomto návěstidle rozsvítí návěst dovolující jízdu Indikační deska vjezdové návěstidlo L a předvěst PřL od Babína v poloze dovolující jízdu

Úkon č. 8 Signalista (výhybkářský přístroj) dovolí jízdu vlaku tím, že: přestaví ovládací prvek příslušného hlavního návěstidla do polohy, při které se na tomto návěstidle rozsvítí návěst dovolující jízdu Vjezdové návěstidlo L (návěst „Stůj“), předvěst PřL (návěst „Výstraha“)

Úkon č. 8 Signalista (výhybkářský přístroj) dovolí jízdu vlaku tím, že: přestaví ovládací prvek příslušného hlavního návěstidla do polohy, při které se na tomto návěstidle rozsvítí návěst dovolující jízdu Vjezdové návěstidlo L (návěst „Rychlost 40 km.h-1 a výstraha“) předvěst PřL (návěst „Očekávejte rychlost 40 km.h-1“)

Úkon č. 8 Výpravčí (řídící přístroj) na indikační desce se rozsvítí příslušná indikační světla Indikační deska – vjezdové návěstidlo L a předvěst PřL od Babína v základní poloze

Úkon č. 8 Výpravčí (řídící přístroj) na indikační desce se rozsvítí příslušná indikační světla Indikační deska – vjezdové návěstidlo L a předvěst PřL od Babína v poloze dovolující jízdu

Úkon č. 9 Jízda vlaku Jízda vlaku

Úkon č. 9 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) přitažení hradlového relé Vstup vlaku na IK

Hradlové relé v základní poloze (bílá clonka) Úkon č. 9 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) přitažení hradlového relé Hradlové relé v základní poloze (bílá clonka)

Hradlové relé přitažené (červená clonka) Úkon č. 9 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) přitažení hradlového relé Hradlové relé přitažené (červená clonka)

Přeřadné hradlo (černá clonka) Úkon č. 10 Výpravčí (řídící přístroj) vybavení přeřadného hradla jízdou vlaku a následně hradlové zarážky na příslušném stavědle Přeřadné hradlo (černá clonka)

Přeřadné hradlo (bílá clonka) Úkon č. 10 Výpravčí (řídící přístroj) vybavení přeřadného hradla jízdou vlaku a následně hradlové zarážky na příslušném stavědle Přeřadné hradlo (bílá clonka)

Hradlová zarážka (černá clonka) Úkon č. 10 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) uvolnění hradlové zarážky Hradlová zarážka (černá clonka)

Hradlová zarážka (bílá clonka) Úkon č. 10 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) uvolnění hradlové zarážky Hradlová zarážka (bílá clonka)

Úkon č. 11 Jízda vlaku (řídící přístroj) na indikační desce se změní příslušná indikační světla Indikační deska – vjezdové návěstidlo L a předvěst PřL od Babína v poloze dovolující jízdu

Úkon č. 11 Jízda vlaku (řídící přístroj) na indikační desce se změní příslušná indikační světla Indikační deska – vjezdové návěstidlo L a předvěst PřL od Babína v základní poloze

Úkon č. 11 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) na indikační desce se změní příslušná indikační světla Indikační deska – vjezdové návěstidlo L a předvěst PřL od Babína v poloze dovolující jízdu

Úkon č. 11 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) na indikační desce se změní příslušná indikační světla Indikační deska – vjezdové návěstidlo L a předvěst PřL od Babína v základní poloze

Úkon č. 12 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) odpadnutí hradlového relé Uvolnění IK vlakem

Hradlové relé přitažené (červená clonka) Úkon č. 12 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) odpadnutí hradlového relé Hradlové relé přitažené (červená clonka)

Hradlové relé v základní poloze (bílá clonka) Úkon č. 12 Jízda vlaku (výhybkářský přístroj) odpadnutí hradlového relé Hradlové relé v základní poloze (bílá clonka)

Návěstní klička v přeložené poloze Úkon č. 13 Signalista (výhybkářský přístroj) vrátí ovládací prvky předvěsti a hlavního návěstidla do základní polohy Návěstní klička v přeložené poloze

Návěstní klička v základní poloze Úkon č. 13 Signalista (výhybkářský přístroj) vrátí ovládací prvky předvěsti a hlavního návěstidla do základní polohy Návěstní klička v základní poloze

Úkon č. 13 Výpravčí nekoná

Úkon č. 14 Signalista (výhybkářský přístroj) oznámí výpravčímu, že jsou splněny podmínky pro zrušení vlakové cesty tím, že: uzavře návěstní hradlo spolu s hradlovou zarážkou Návěstní hradlo vjezdového návěstidla L od Babína (bílá clonka) Hradlová zarážka od Babína (bílá clonka)

Úkon č. 14 Signalista (výhybkářský přístroj) oznámí výpravčímu, že jsou splněny podmínky pro zrušení vlakové cesty tím, že: uzavře návěstní hradlo spolu s hradlovou zarážkou Návěstní hradlo vjezdového návěstidla L od Babína (červená clonka) Hradlová zarážka od Babína (černá clonka)

Úkon č. 14 Výpravčí (řídící přístroj) uvolní se hradlová zarážka a návěstní hradlo se uzavře Návěstní hradlo vjezdového návěstidla L od Babína (bílá clonka) Přeřadné hradlo od Babína (černá clonka)

Úkon č. 14 Výpravčí (řídící přístroj) uvolní se hradlová zarážka a návěstní hradlo se uzavře Návěstní hradlo vjezdového návěstidla L od Babína (červená clonka) Přeřadné hradlo od Babína (bílá clonka)

Závěr výměn od/do Babína (zelená clonka) Úkon č. 15 Výpravčí (řídící přístroj) dá příkaz ke zrušení vlakové cesty tím, že: uvolní signalistovi příslušný závěr výměn Závěr výměn od/do Babína (zelená clonka)

Závěr výměn od/do Babína v základní poloze (bílá clonka) Úkon č. 15 Výpravčí (řídící přístroj) dá příkaz ke zrušení vlakové cesty tím, že: uvolní signalistovi příslušný závěr výměn Závěr výměn od/do Babína v základní poloze (bílá clonka)

Závěr výměn od/do Babína (zelená clonka) Úkon č. 15 Signalista (výhybkářský přístroj) uvolní se příslušný závěr výměn Závěr výměn od/do Babína (zelená clonka)

Závěr výměn od/do Babína v základní poloze (bílá clonka) Úkon č. 15 Signalista (výhybkářský přístroj) uvolní se příslušný závěr výměn Závěr výměn od/do Babína v základní poloze (bílá clonka)

Směrový závěrník v poloze směřující proti směru jízdy vlaku Úkon č. 16 Výpravčí (řídící přístroj) uvede SZZ do základní polohy tím, že: přeloží směrový závěrník do základní polohy Směrový závěrník v poloze směřující proti směru jízdy vlaku

Směrový závěrník v základní poloze Úkon č. 16 Výpravčí (řídící přístroj) uvede SZZ do základní polohy tím, že: přeloží směrový závěrník do základní polohy Směrový závěrník v základní poloze

Kolejový závěrník v poloze směřující na kolej č. 2 Úkon č. 16 Signalista (výhybkářský přístroj) přeloží kolejový závěrník do základní polohy Kolejový závěrník v poloze směřující na kolej č. 2

Úkon č. 16 Signalista (výhybkářský přístroj) přeloží kolejový závěrník do základní polohy Kolejový závěrník v základní poloze (číslo v kolejovém číselníku zmizí)

Posuvný knoflík ve výřezu v přestavené poloze na kolej č. 2 Úkon č. 17 Výpravčí (řídící přístroj) přestaví posuvný knoflík do základní polohy Posuvný knoflík ve výřezu v přestavené poloze na kolej č. 2

Posuvný knoflík v základní poloze ve výřezu 0 Úkon č. 17 Výpravčí (řídící přístroj) přestaví posuvný knoflík do základní polohy Posuvný knoflík v základní poloze ve výřezu 0

Výhybkový manipulátor – výměna č. 6 postavena přímým směrem Úkon č. 17 Signalista (výhybkářský přístroj) přestaví všechny ovládací prvky SZZ do základní polohy Výhybkový manipulátor – výměna č. 6 postavena přímým směrem

Stavěcí páky v přestavené poloze na kolej č. 2 Úkon č. 17 Signalista (výhybkářský přístroj) přestaví všechny ovládací prvky SZZ do základní polohy Stavěcí páky v přestavené poloze na kolej č. 2

Stavěcí páky v základní poloze Úkon č. 17 Signalista (výhybkářský přístroj) přestaví všechny ovládací prvky SZZ do základní polohy Stavěcí páky v základní poloze

řídící přístroj pohled do kolejiště stanice Výpravčí Dopravní kancelář řídící přístroj pohled do kolejiště stanice

výhybkářský přístroj pohled na zhlaví stanice Signalista Stavědlo výhybkářský přístroj pohled na zhlaví stanice