GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti trojúhelníku
Advertisements

Středový a obvodový úhel
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Konstrukce trojúhelníku
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce lichoběžníku 1
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Základní konstrukce Kolmice.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce rovnoběžníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce lichoběžníku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lichoběžník Obsah lichoběžníku.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
Úsečky v trojúhelníku 2 Výšky trojúhelníku
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obsahy základních obrazců
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Množina bodů dané vlastnosti
Vzájemná poloha dvou kružnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kruh, kružnice Základní pojmy
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Známe-li délku úhlopříčky.
Střední příčky trojúhelníku
Matematický rychlokvíz 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
Vzájemná poloha dvou kružnic
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Převody jednotek délky - 2.část
Obsahy rovinných útvarů
1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI ČTVERCE 2. OBVOD A OBSAH ČTVERCE – SLOVNÍ ÚLOHY
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Úsečky v trojúhelníku 3 Těžnice trojúhelníku
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ OBDÉLNÍK Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Obdélník Obsah prezentace: Strany Úhlopříčky Vnitřní úhly Vrcholy Strany Úhlopříčky Vnitřní úhly Obvod obdélníku Obsah obdélníku

Obdélník

Obdélník Vrcholy obdélníku D C B A

Obdélník Vrcholy obdélníku D C B A vrcholy obdélníku jsou body body označujeme velkými tiskacími písmeny každý obdélník má 4 vrcholy D C ÚKOLY: Co tvoří vrcholy obdélníku? Jak se v geometrii označují? Kolik vrcholů má obdélník? B A

Obdélník Strany obdélníku D C B A ÚKOLY: Kolik stran má obdélník? Co tvoří stranu obdélníku? Podle čtvercové sítě na obrázku zjistěte délku jednotlivých stran. Dokážete říct, jaké vlastnosti platí pro strany obdélníku? B A

Obdélník Strany obdélníku D C B A ÚKOLY: Kolik stran má obdélník? Co tvoří stranu obdélníku? Podle čtvercové sítě na obrázku zjistěte délku jednotlivých stran. Dokážete říct, jaké vlastnosti platí pro strany obdélníku? B A

Obdélník Strany obdélníku D C B A každý obdélník má 4 strany stranu obdélníku tvoří úsečka sousední strany obdélníku mají různou délku, protější strany jsou shodné D C ÚKOLY: Kolik stran má obdélník? Co tvoří stranu obdélníku? Podle čtvercové sítě na obrázku zjistěte délku jednotlivých stran. Dokážete říct, jaké vlastnosti platí pro strany obdélníku? B A

Obdélník Sousední strany obdélníku D C B A například strany AB a BC, společným bodem je bod B strany CD a DA, společným bodem je bod D najděte další sousední strany v tomto obdélníku D C ÚKOLY: Sousední strany obdélníku mají vždy jeden společný bod. Které strany obdélníku na obrázku jsou sousední? Který bod mají společný? B A

Obdélník Sousední strany obdélníku D C B A sousední strany obdélníku jsou navzájem kolmé, svírají úhel 90° D C ÚKOLY: Do čtvercové sítě narýsujte libovolný obdélník. Pomocí trojúhelníkového pravítka s ryskou či listu papíru se pokuste zjistit, jaká je vzájemná poloha sousedních stran obdélníku. B A

Obdélník Protější strany obdélníku D C B A strany AB a CD strany AD a BC jsou v tomto obdélníku ještě další protější strany? D C ÚKOLY: Protější strany obdélníku nemají žádný společný bod. Podívejte se na obrázek a určete, které strany tohoto obdélníku jsou strany protější. B A

Obdélník Protější strany obdélníku D C B A protější strany obdélníku jsou rovnoběžné AB // DC AD // BC D C ÚKOLY: Do čtvercové sítě narýsujte libovolný obdélník. Pokuste se zjistit, jaká je vzájemná poloha protějších stran obdélníku. B A

Obdélník Úhlopříčky obdélníku D C B A úhlopříčky mají stejnou velikost úhlopříčky se navzájem půlí D C ÚKOLY: Úhlopříčky jsou úsečky, jejichž krajními body jsou protější vrcholy obdélníku. Narýsujte obdélník, vyznačte v něm úhlopříčky a pokuste se zjistit jejich vlastnosti. B A

Obdélník Vnitřní úhly obdélníku D C B A

Obdélník Vnitřní úhly obdélníku D C B A každý obdélník má 4 vnitřní úhly všechny úhly obdélníku mají stejnou velikost (90°), jsou to úhly pravé D C ÚKOLY: Kolik vnitřních úhlů má obdélník? Pomocí trojúhelníkového pravítka či listu papíru zjisti, co pro všechny tyto úhly platí (využij náčrtku nebo modelu obdélníku). B A

Obvod obdélníku o = a + b + a + b o = 2.(a + b) obvod je součtem všech stran obdélníku o = a + b + a + b o = 2.(a + b) D C a ÚKOLY: Připomeňte si, co už víte o stranách obdélníku. Pozorně se podívejte na animaci a pokuste se navrhnout, jak obvod obdélníku vypočítat. Udává se v mm, cm, dm, m, km. b b B A a

Obsah obdélníku obsah je násobkem délek dvou sousedních stran obdélníku S = a . b D C a ÚKOLY: Připomeňte si, co už víte o stranách obdélníku. Sledujte animaci, přemýšlejte a zkuste navrhnout, jak obsah obdélníku vypočítat. Udává se mm², cm², dm², m², km². b b B A a