Question tags, echo questions, parallel responses

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Kdo to udělal? Who did it?. Proč to udělal? Why did he do it?
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Present perfect tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ08 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Přítomný čas průběhový
Budoucí čas „to be going to“
Like, can, family tree Předmět Autor: Mgr. Alžběta Fojtů
CAN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2.1 School Practise „have got“
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Unit 4 Infinitiv Příslovečné určení místa a času What ´s the time? Číslovky násobné - ingový tvar.
Sloveso "to BE".
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Cizí jazyk - Anglický jazyk – My day.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_23.
Elektronická učebnice - II
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_80 NázevPast continuous Téma hodinyMinulé časy PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
28.1 Agreeing with negative and affirmative statements (vyjadřování souhlasu se zápornými a kladnými tvrzeními) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní.
Musím to udělat? Do I have to do this?. Proč tam musíme jít? Why do we have to go there?
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
35.1 Question tags (Tázací dovětky)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Past tense TO BE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
TO BE GOING TO Autor: Petr Baťa. Vazbu to be going to používáme k vyjádření budoucnosti. Dáváme ji přednost před budoucím časem prostým (will) v těchto.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_16_TO BE PREZENTACE
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Present Simple Přítomný čas prostý. Použití Děje obvyklé nebo pravidelně se opakující I go to bed at 10. Trvalé pravdy, tvrzení, kt. mají obecnou platnost.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present Continuous Practice VY_22_INOVACE_14 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
PRESENT SIMPLE questions
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Look VY_22_INOVACE_17 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
All About Friends
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Transkript prezentace:

Question tags, echo questions, parallel responses Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Předmět Question tags, echo questions, parallel responses Autor: Mgr. Alžběta Fojtů

QUESTION TAGS = dovětky Students like English, don´t they? krátké otázky na konci vět vyjadřují potvrzení vlastního tvrzení skládají se z pomocného (popř. modálního) slovesa věty hlavní a zájmena kladná věta musí být zakončena záporným dovětkem a opačně pokud věta obsahuje slova záporného významu, např. never, hardly, seldom, rarely atd. dovětek musí být kladný pozor na výjimky v rozkazech, existenciální vazbě there is/are a pobídce let´s.. 23. září 2013

Question tags 1: He doesn´t drink alcohol, _____________? There are many students at this school, _____________? She should be more patient, _____________? Your father´s a bus driver, _____________? We weren´t with him, _____________? Wash the car, _____________? She liked our presents, _____________? It was cold on Sunday, _____________? There are over 7 mil. people in London, _____________? My English isn´t improving, _____________? They bought it in Paris, _____________? We understand it, _____________? You couldn´t believe it, _____________? He´s working this evening, _____________? You didn´t send it express, _____________? 23. září 2013

Question tags 1: key He doesn´t drink alcohol, _____ does she ________? There are many students at this school, __aren´t there______? She should be more patient, ____shouldn´t you_________? Your father´s a bus driver, ____isn´t he_________? We weren´t with him, _____were you________? Wash the car, ______will you/won´t you_______? She liked our presents, ____didn´t she_________? It was cold on Sunday, _______wasn´t it______? There are over 7 mil. people in London, ______aren´t there_______? My English isn´t improving, ____is it_________? They bought it in Paris, ___didn´t they__________? We understand it, ___ don´t we__________? You couldn´t believe it, _______could you______? He´s working this evening, ____isn´t he_________? You didn´t send it express, _____did you________? 23. září 2013

Question tags 2: It should be cooler, _____________? I´m not fat, _____________? Let´s go to the party, _____________? You were sleeping when I phoned, _____________? She doesn´t believe, _____________? We couldn´t help him, _____________? She wasn´t angry, _____________? He was waiting for somebody, _____________? It looks good, _____________? She´s not going out with your brother, _____________? They weren´t looking at us, _____________? Her office is on the second floor, _____________? You weren´t at the party, _____________? It´ll be better like that, _____________? We´ve got time, _____________? 23. září 2013

Question tags 2: key It should be cooler, ___shouldn´t it__________? I´m not fat, ___am I__________? Let´s go to the party, ____shall we_________? You were sleeping when I phoned, _____didn´t you________? She doesn´t believe, ______does she_______? We couldn´t help him, _____could you________? She wasn´t angry, _____was she________? I am your beloved son, ____aren´t I_________? It looks good, _____doesn´t it________? She´s not going out with your brother, ______is she_______? They weren´t looking at us, ____were they_________? Her office is on the second floor, ___isn´t it__________? Don´t lie, ________will you_____? It´ll be better like that, ___won´t it__________? We´ve got time, ____haven´t we_________? 23. září 2013

Translate Ona není starší než ty, že ne? Vypadá to dobře, že jo? To koupili v Paříži, že jo? Nebudeš se zlobit, že ne? Umíš plavat, že jo? Nemusím to podepsat, že ne? On má vždycky pravdu, že ano? Ona tomu nevěří, že ne? Neměli by říkat takové věci, že ne? Nevadilo to, že ne? She isn´t older than you, is she? It looks good, desn´t it? They bought it in Paris, didn´t they? You won´t be angry, will you? You can swim, can´t you? I don´t have to sign it, do I? He is always right, isn´t he? She doesn´t believe it, does she? They shouldn´t say such things, should they? It didn´t matter, did it? 23. září 2013

Translate Dnes nejdeš ven, že ne? Nezlobila se, že ne? Museli jsme čekat dvě hodiny, že? Jsem dobrý student, že jo? Musí být zpátky do devíti, že jo? Letěla již mockrát, že jo? Vždycky se mu líbila, že jo? Pojďme na nákupy, co? Neříkej to tajemství nikomu,..! V té místnosti nikdo nebyl, že ne? You aren´t going out today, are you? She wasn´t agry, was she? We had to wait 2 hrs, didn´t we? I am a good student, aren´t I? I must be back before 9, must´t I? She has flown many times, hasn´t she? He has always liked her, hasn´t he? Let´s go shopping, shall we? Don´t tell anyone the secret, will you? There was nobody in the room, was there? 23. září 2013

ECHO QUESTIONS A: British English sounds better than American English. B: Does it? krátké otázky posluchače používané coby reakce na sdělení mluvčího nejsou to ve skutečnosti otázky hledající odpověď, vyjadřují zájem, překvapení, zlobu atd. v závislosti na intonaci Je-li sdělení kladné, následuje také kladná otázka a naopak. A: Their daughter isn´t very intellingent. B: Isn´t she? A: No, in fact she.. 23. září 2013

SPEAKER 1 → SPEAKER 2 'I love U2.' 'She doesn't like me.' 'We're going on holiday.' 'I must study harder.' 'There weren't many people.' 'I´m hungry.' 'She likes football. ' 'I didn´t enjoy the film.' 'We´ve never been to South America.' 'I thought the exam was quite easy.' 'They will be in London next week.' 'Peter ´d like to go to the moon.' 'She can play the trumpet.' 'It´s going to rain heavily.' 'Jim and Nora are getting married.' 23. září 2013

SPEAKER 1 → SPEAKER 2 key 'I love U2.' → Do you? 'She doesn't like me.' → Doesn´t she? 'We're going on holiday.‚ → Are you? 'I must study harder.' → Must you? 'There weren't many people.‘→ Weren´t there? 'I´m hungry. ' → Are you? 'She likes football. ' → Does she? 'I didn´t enjoy the film. ‚ → Didn´t you? 'We´ve never been to South America. ' → Haven´t you? 'I thought the exam was quite easy. ‚ → Did you? 'They will be in London next week. ‚ → Will they? 'Peter ´d like to go to the moon. ‚ → Would he? 'She can play the trumpet. ‚ → Can she? 'It´s going to rain heavily. ‚ → Is it? 'Jim and Nora are getting married. ‚ → Are they? 23. září 2013

PARALLEL RESPONSES A: I love English. C: I hate German. B: So do I. D: Neither do I. vyjadřují souhlasné stanovisko posluchače, jak kladné, tak záporné tvoří se se dvěma způsoby: kladná věta A) zájmeno + kladné pomocné/modální sloveso + too so + kladné pomocné/modální sloveso + zájmeno záporná věta B) zájmeno + záporné pomocné/modální sloveso + either neither/nor + kladné pomocné/modální sloveso + zájmeno 23. září 2013

PARALLEL RESPONSES John can speak French I can, too. So can I. John can´t speak French I can´t, either. Neither/Nor can I. John speaks French. I do, too. So do I. John doesn´t speak French. I don´t, either Neither/Nor do I. V jiných osobách: Peter is lazy. So is Mary / Mary is too. My uncle has a house. So do they / They do too. Lucy didn´t clean her room. Neither did Sue / Sue sisn´t either. I wasn't very busy on Friday. Neither were we / We weren´t either. 23. září 2013

Parallel Responses - affirmative I am hungry. Andrew must study hard. Mary can swim. They have a nice house. Lucy often buys new dresses. Paul will return soon. They went to London. Patrick has just done it. She was there yesterday. So am I / I am too. So must I / I must too. So can I / I can too. So do we / we do too. So do I / I do too. So will I / I will too. So did we / we did too. So have I / I have too. So was I / I was too. 23. září 2013

Parallel Responses - NEGATIVE I am never sad. She doesn't like music. Mary can't go there today. They don't shave every day. Boys weren't at home yesterday. He hasn't heard about it yet. We will not go to the cinema. Peter needn't do it. She mustn't smoke. Neither is he / he isn´t either. Neither do I / I don´t either. Neither can I / I can´t either. Neither do we / we don´t either. Neither was he / he wasn´t either. Neither have I / I haven´t either. Neither will they / they won´t either. Neither must I / I needn´t either. Neither may I / I musnt´t either. 23. září 2013

Exercise (I..): Rudi can swim quite well. Julia can´t speak Danish. He doesn´t like classical music. He likes rock music. She plays tennis. He doesn´t go skiing. She visited London last year. She hasn´t visited Rome yet. They really should study more. He won´t be at college tomorrow. So can I. / I can too. Neither can I / I can´t either. Neither do I / I don´t either. So do I / I do too. So did I / I did too. Neither has I / I hasn´t either. So should I / I should too. Neither will I / I won´t either. 23. září 2013

Exercise (he/ she / we / they): I love Spanish food. I don´t like red wine. I once had a holiday in Ireland. I didn´t enjoy that film. I have never been to the USA. I was hoping to get home early. I´ve had a terrible cold. I haven´t been very well. I thought the concert was awful. I study hard. So does she / She does too. Neither does he / He doesn´t either. So did she / She did too. Neither did he / He didn´t either. Neither has he / He hasn´t either. So were they / They were too. So have we/ we have too. Neither have they / They haven´t either. So did we/ we did too. So do we / we do too. 23. září 2013

Použité zdroje DOOLEY, J., EVANS, V. Grammarway 4. 1999. ISBN 1-84216-368-X. MURPHY, R. English Grammar in Use. 2nd ed. 1994. ISBN 0 521 43680 X. VINCE, M. Macmillan English Grammar in Context Advanced. 2008. ISBN 978-1-4050-7052-2. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 23. září 2013