Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Inovace školství Šablona - název: III. Využiti ICT Číslo: III/2 Inovace.
Advertisements

S L O V E N S K O Obrázek 1 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 6
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Evropa – střední Evropa úvod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI02 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Česká republika-1 poloha, rozloha…
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základy hospodářství Beneluxu
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SLOVENSKÁ REPUBLIKA.
Česká republika: Zlínský kraj Hospodářský zeměpis
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Moravskoslezský kraj.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Podpovrchová voda Název školy
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
SPOLKOVÁ REPUBLIKA NĚMECKO
VY_32_INOVACE_02_Slovenská republika Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
SLOVENSKO Střední vnitrozemský stát střední Evropy ze S a SZ ohraničen Karpatským obloukem k J se postupně sklání k úrodným nížinám Dunaje a Tise, kde.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SLOVENSKO Martin VRZALA.
Národy světa Název školy
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Evropské regiony – Střední Evropa - Maďarsko
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SLOVENSKO.
Severní Afrika Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Olomoucký kraj přírodní poměry
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Karlovarský kraj Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_6A_03_Slovensko Téma:
VY_52_INOVACE_03/2/36_ZEMĚPIS Střední Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Slovenská republika Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Olomoucký kraj. Olomoucký kraj Kde leží Česká republika v Evropě?
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_22_SLOVENSKO.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
SLOVENSKO.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Přírodní podmínky V české kotlině.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Slovensko – přírodní podmínky Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_04 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Evropy Ročník 2. ročníky a sexty gymnázia

Sice v centrální části, ale z hlediska EU je to poloha okrajová a stále řazena k východní Evropě. Přesto jsou zde výhody: - obnovení historických vazeb se sousedy, se kterými se snaží intenzivně spolupracovat S kým spolupracuje nejvíce, s kým méně? - hlavní spolupráce: ČR, Rakousko, Polsko - problém je Maďarsko díky….. …. Maďarům v Podunajské nížině

Jaký je charakter krajiny – co dominuje? - dominují pohoří Obr.1

Charakterizuj povrch, jaký je hlavní rozdíl mezi ČR a Slov.? - větší výškové rozdíly v krajině - vyšší vrcholy – proč? - vznik v jiné geologické době …… ….během Alpinsko-himálajského vrásnění – hlavně 3H - stále zde pozůstatky nedávné geologické činnosti…. ….teplé minerální prameny Nejvyšší vrchol:………….. dle atlasu Gerlachovský štít – 2655 m n.m. - více zalesněné než ČR – 40% - četné kotliny – centra dění + vznik různých nářečí

Charakterizuj dle atlasu: - podobné jako u nás, ale přesto jsou drobné rozdíly Mírné, ale směrem k východu roste ………….. …..kontinentalita, tj. …. ….méně srážek, větší rozdíly teplot během roku Další rozdíl: nestálost počasí. – Proč? - členitost terénu + nadmořská výška V kotlinách je značné znečištěné ovzduší. - Proč? - už jsme zmiňovali - soustředění průmyslu, měst

Jaké řeky odvádí vodu ze Slovenska, do kterých moří? Dle atlasu. - dominantní Dunaj do Černého moře - hlavní přítoky - ………… …. Morava, Váh, Hron,….. Váh má význam ……………. Dunaj má význam…………. Váh hydroenergetický a Dunaj dopravní pouze 4 % plochy státu náleží do úmoří Baltského moře - k povodí Visly patří řeky …. Poprad a Dunajec – zde vodní turistika + pěší turistika Co ještě zařadíme k vodstvu? - minerální prameny – velký význam termálních - obrovský potenciál lázeňství a cestovního ruchu: Piešťany, Bešeňová,….

Dle atlasu: Kde jsou nejúrodnější půdy? - velmi úrodný jihozápad a jihovýchod – většinou černozemě Jaký je jejich rozsah? - a to jak to je hornatá země, tak vcelku dost půdy Na JZ je to nížina ………………….. ….Podunajská – jednoznačná hlavní zemědělská oblast Jaké je zde zaměření zemědělské produkce:…. ….rostlinná. Proč? Kde je úrodná půda je dominantní rostlinná produkce. Hlavní plodiny:………… …..obilniny, zelenina, ovoce(např. vinná réva a další teplomilné druhy Na JV je nížina …………. ….Východoslovenská – také zaměření na obilniny

14 CHKO 9 Národních parků – velmi přísná pravidla - značná obliba u českých turistů - na severu značný nárůst turistů z Polska Mají obrovský potenciál cestovního ruchu: - krásná příroda - celoročně - folklór a skanzeny - termální prameny Ale stále nejsou schopni ho plně využít.

1. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: