Testík znalostí z mineralogie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLASTNOSTI NEROSTŮ 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Advertisements

Opakování učiva o nerostech I. část
Test znalostí o kovech a nekovech
MINERALOGIE Fotografie minerálů.
RISK Minerály.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
MINERALOGIE II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s chemickým složením a použitím nerostů. Materiál je plně.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ MINERÁLY
Optické vlastnosti minerálů
Geologie věda o zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
Minerály Prvky nekovové Uhlík C – dvě podoby.
Zkoumáme vlastnosti minerálů
CZ.1.07/1.1.10/
Škola:. Základní škola Kladruby
Geologie věda o zemi.
Oxidy Oxidy jsou sloučeniny prvků s kyslíkem v různém poměru.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
OXIDY Ec.
Systematická mineralogie Sulfidy
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
nejdůležitější minerály
Př_135_Mineralogie_Využití nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
zpracoval: Michal Kuča
Oxidy bezvodé Autor: Mgr. Marian Solčanský
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Př_135_Mineralogie_Využití nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Halogenidy, sulfidy Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stavba Země zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Litosféra – pevná.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Nerosty (zástupci) Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
Oxidy sloučeniny prvku s kyslíkem A.Bezvodé B.Vodnaté vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
MINERÁLY základní stavební jednotky neživé přírody dají se vyjádřit chemickým vzorcem (prvky, sloučeniny) z minerálů jsou složeny horniny většinou vytváří.
Název sady materiálů: Přírodopis 9 Název materiálu: VY_32_INOVACE_Př_9_1802_Přehled_nerostů_II._ sulfidy_oxidy Autor: RNDr. Josef Snopek Anotace: projekce.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 144_Kovové nerosty TEMA: Neživá.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_Risk minerály SADA 3: PŘÍRODOPIS.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Horniny versus nerosty
Co je minerál … Minerály neboli nerosty jsou anorganické stejnorodé přírodniny. Jejich složení je možno vyjádřit chemickou značkou nebo chemickým vzorcem.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_P9-005 MINERALOGIE 5 – OSTATNÍ OXIDY Název školy
3)Sulfidy a 4)oxidy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pyrit FeS2 Sulfidy FeS2 Autor: Mgr.Vlasta Hrušová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Atlas minerálů.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vy_52_Inovace_B63_Opakování minerály
Poznávání nerostů.
část pevná, část polotekutá
VLASTNOSTI NEROSTŮ Opakování na test.
MINERALOGIE.
Třídění podle chemického složení
MINERÁLY OXIDY A HYDROXIDY.
FOTOSOUTĚŽ - HOUBY PŘED OBJEKTIVEM
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MINERÁLY SULFIDY.
Mineralogický systém Oxidy (kysličníky)
Transkript prezentace:

Testík znalostí z mineralogie Předmět: Přírodopis Ročník: devátý Klíčová slova: ryzí, forma, sulfid, odrůda, vzorec, ruda Autor: Mgr. Martina Kadlecová, ZŠ T.G.M., Hodkovice n. M. Zdroj obrázků: http://www.nerosty.cz/ [cit. 2010-03-18]

1. V ryzí podobě se vyskytuje železo měď zlato 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

2. Mezi formy uhlíku nepatří tuha mastek diamant 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

3. O diamantu neplatí, že je nejtvrdší vede elektrický proud má vysoký lesk 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

4. Činností bakterií vzniká síra stříbro sůl kamenná 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

5. Na obrázku je sfalerit krevel fluorit 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

6. Mezi sulfidy nepatří galenit pyrit křemen 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

7. Galenit je rudou železa olova zinku 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

8. „Kočičí zlato“ se říká antimonitu korundu pyritu 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

9. Mezi odrůdy křemene nepatří safír achát růženín 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

10. Na obrázku je jaspis rubín ametyst 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

11. Nejvýznamnější železnou rudou je magnetit chalkopyrit cínovec 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

12. Vzorec UO2 patří opálu smolinci chalcedonu 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

13. Které z tvrzení o opálu je pravdivé? Krystaluje v soustavě klencové Krystaluje v soustavě šesterečné Nekrystaluje (je amorfní) 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

14. Bauxit je rudou hliníku cínu železa 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

15. Na kterém z obrázků je křišťál? 3. 1. Prvním Druhém Třetím 2. 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24