Téma: Soustava řídící, smysly Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 5 Autor: Mgr. Iveta Mazgalová ZŠ TGM Hodkovice n. M. Klíčová slova: nerv, mícha,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smyslové orgány: - Sluch - Čich - Chuť (výklad učiva)
Advertisements

Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Smyslová ústrojí Funkce:
Nervová soustava.
Téma: Vesmír a sluneční soustava Předmět: Člověk a jeho svět Klíčová slova: Vesmír, Země, planety sluneční soustavy.
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Nervová soustava- receptory
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Nervová soustava Zrak Počet hodin:1 5. ročník.
VY_52_INOVACE_PŘ Lidské tělo,test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Název školy:Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_170 _NAŠE_TĚLO Téma:Vnitřní orgány Číslo projektu:
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Řízení lidského těla Filip Bordovský.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLY ČLOVĚKA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Nervová soustava Všechny životní projevy řídí nervová soustava. Jejím základem je mozek uložený v lebce a mícha uložená v páteři. Z těchto řídících ústředí.
Co víme o lidském těle? Předmět: Předmět: Přírodopis Ročník: Ročník: devátý Klíčová slova: Klíčová slova: kost, sval, krev, hormon, vitamin Autor: Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Smyslové ústrojí 5. ročník
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Smysly člověka (všeobecně)
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Romana Martináková CO MÁME SPOLEČNÉHO???
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Smyslová ústrojí Funkce:
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Prezentace – výklad učiva
VY_32_INOVACE_29_Lidské smysly
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

Téma: Soustava řídící, smysly Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 5 Autor: Mgr. Iveta Mazgalová ZŠ TGM Hodkovice n. M. Klíčová slova: nerv, mícha, smysly ří Zdroje: MÜHLHAUSEROVÁ,H.: Soubor námětů, úkolů a zajímavostí k přírodovědnému učivu pro 5. ročník. Tiskárna Sládek Znojmo, 2003.

Vlákna, která vedou zprávy do mozku jsou Nervy Žíly Svaly 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Svazek nervů procházející páteří je Tepna Mícha Chrupavka 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Nervovou soustavu tvoří Nervy Cévy Svaly 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Řídící centrum celého těla je uloženo v Míše Kostře Mozku 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Orgánem hmatu je Nos Oko Kůže 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Nejvíce podnětů vnímáme Sluchem Zrakem Čichem 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Orgánem chuti je Nos Jazyk Kůže 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Orgánem zraku je Oko Ucho Nos 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Barevná část oka je Zornice Rohovka Duhovka 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Slepce na ulici poznáte podle Bílé hole Pásky na očích Velkého psa 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Slepí lidé čtou pomocí písma Číselného Klínového Brayllova 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Orgánem sluchu je Ucho Kůže Nos 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Zvuk zachycuje Zvukovod Vnější část ucha Vnitřní část ucha 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Hluchoněmí lidé se dorozumívají Posunky Znakovou řečí Skřeky 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Sluch může nejvíce poškodit Smích Pláč Hluk 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Orgánem čichu je Kůže Nos Jazyk 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Skóre účastníka 1500 Dominik Bohuslav Vendula Drapáková Magdaléna Kadlecová Anna Kratochvílová 1400 Jana Peigerová

Nejrychlejší účastník (v sec.) 0,22 Magdaléna Kadlecová 0,42 Vendula Drapáková 0,48 Anna Kratochvílová 0,59 Klára Panušková 0,8 Jana Peigerová