The Best Of Physics on Stage 3 A něco navíc …. 20. 5. 2004Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS32 Simple Experiments on the Physics of Vision Jednoduché.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Katedra optiky PřF UP v Olomouci
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Klamy a další zajímavosti
SVĚTLO A TMA – HRANÍ SE SVĚTLEM
Optické klamy a teorie barevného vidění
Optické klamy profesora Lahvičky.
Tato prezentace byla vytvořena
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.
Světlostní kontrast Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Optické vlastnosti oka
Lupa a mikroskop (Učebnice strana 117 – 120)
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
Optické přístroje Miroslav Andrle Petr Neugebauer.
Světelné jevy Optika II..
Světelné jevy a jejich využití
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
OKO A VIDĚNÍ Stavba a optická soustava oka Mechanismus vzniku obrazu
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
OKO.
ŽLUTÁ SKVRNA.
Zrakový smyslový orgán
Š I L H Á N Í (strabismus) zraková vada, při které je porušena vzájemná spolupráce obou očí každé oko míří jiným směrem v naprosté většině případů se jedno.
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Smyslové orgány VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Prosinec 2008Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamakorekce 1 Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamma korekce PGC3 Vypracoval: Martin Matouš obor S.
VY_32_INOVACE_FOTF11360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Rozklad světla optickým hranolem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Světelné podmínky a možnosti zobrazovačů.  Jakou „nejsvětlejší“ bílou může monitor zobrazit? Bílá Nejsvětlejší plocha, jakou tady můžete vidět:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Lidské Oko Michal Davídek X33BMI.
LUPA A MIKROSKOP Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Oko.

Rastrová grafika E4.
Zrak Úkon vidění.
Smyslové vnímání OKO.
PERSPEKTIVA.
Počítačové zobrazování
Optické vlastnosti oka
Oční Implantáty. 2 3 uvnitř na zadní straně sklivce žlutá skvrna – největší koncentrace světločivných buňek, má červenou barvu, na ose oka několik vrstev,
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Prezentace - youtubeyoutube Optické klamy Spočítej černé puntíky.
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
Zuzana Gocníková, Filip Hutečka, Hana Koláčková, Václav Slivka Prezentace k projektu Z očí do očí (biologická část č. 1)
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
FRAKTÁLY Fyzikální seminář FJFI ČVUT v Praze Jiří Minarčík
Lidské oko Optické čočky Název školy
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Zrak a optické klamy.
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Lidské oko
Transkript prezentace:

The Best Of Physics on Stage 3 A něco navíc …

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS32 Simple Experiments on the Physics of Vision Jednoduché a pochopitelné experimenty s kartičkou z černého kartonu a špendlíkem. Doprovozeno několika optickými klamy … … ale především kvalitním výkladem Adolf Cortel

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS33 Co plave v oku? Do kartičky vyrobíme velmi malý otvor a pozorujeme jasnou plochu (plátno, obloha).

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS34 Co plave v oku?

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS35 Co plave v oku? Do kartičky vyrobíme velmi malý otvor a pozorujeme jasnou plochu (plátno, obloha). Při troše štěstí vidíme „provázky“ z „koleček“ – buňky, které v oku plavou. Proč je (obvykle) bez kartičky neuvidíme? Co pozorujeme při pohledu do místnosti? Proč je zhoršené (nebo vůbec žádné) barevné vidění?

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS36 Přizpůsobení oka dopadajícímu světlu Jedno oko zakryjeme dlaní a před druhé přiložíme kartičku s otvorem. Skrz něj se podíváme do jasné plochy a odkryjeme a případně zase znovu zakryjeme druhé oko.

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS37 Přizpůsobení oka dopadajícímu světlu

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS38 Přizpůsobení oka dopadajícímu světlu Jedno oko zakryjeme dlaní a před druhé přiložíme kartičku s otvorem. Skrz něj se podíváme do jasné plochy a odkryjeme a případně zase znovu zakryjeme druhé oko. Proč se otvor rozšiřuje a zužuje? Jaký je rozdíl oka proti fotoaparátu (co do přizpůsobení dopadajícímu světlu)?

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS39 Zaostřujeme s jedním okem zavřeným (zakrytým) vzdálený a blízký objekt. Pokusíme se o totéž přes kartičku s otvorem (druhé oko je stále zavřené) Hloubka ostrosti

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS310 Hloubka ostrosti

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS311 Stín špendlíku Umístíme kartičku s otvorem blízko k oku a pozorujeme např. bílé pozadí. Mezi oko a kartičku vložíme hlavičku(!) špendlíku. Měli bychom vidět jak rozostřený stříbrný špendlík i jeho stín.

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS312 Proč je stín obráceně?

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS313 Můžeme vidět cévy v oku? Světlo do buněk v oku dopadá až poté, co projde přes řadu buněk včetně cév. Proč je nevidíme? Zviditelníme cévy tak, že při pohledu do jasné plochy budeme s kartičkou rychle hýbat. Směr zviditelněných cév souvisí se směrem pohybu kartičky

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS314 Oko není objektivní přístroj Setrvačnost světločivných buněk I: Pozorujte upřeně křížek a pak přesuňte pohled do bílé plochy

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS315 Oko není objektivní přístroj Setrvačnost světločivných buněk II: Pozorujte upřeně střed a pak přesuňte pohled do bílé plochy

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS316 Oko není objektivní přístroj Setrvačnost světločivných buněk III: Pozorujte upřeně křížek vlevo a pak přesuňte pohled napravo

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS317 Oko není objektivní přístroj Setrvačnost světločivných buněk IV: Pozorujte upřeně střed, kruh se začne zmenšovat. Pak přeneste pohled na bílou plochu

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS318 Oko není objektivní přístroj Zvýrazňování kontrastu I: Každý čtverec má stejnou barvu po celé své ploše, přesto se barvy u hran zdají být rozdílné proti středům.

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS319 Oko není objektivní přístroj Zvýrazňování kontrastu II: Menší obdélníky jsou jednobarevné, ve velkém intenzita šedi narůstá přibližně lineárně

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS320 Oko není objektivní přístroj Orientace podle okolí I:

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS321 Oko není objektivní přístroj Orientace podle okolí II:

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS322 Oko není objektivní přístroj Domýšlení obrazu mimo žlutou skvrnu: Hermannova mřížka - Kolik teček je černých?

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS323 Vidí žlutá skrvrna nejlépe?

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS324 Uspořádání tkání v oku

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS325 Citlivost světločivných buněk

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS326 Barevná citlivost čípků

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS327 Vzdálenost světločivných buněk

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS328 Beautiful Physics and Life Die Physikanten

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS329

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS330

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS331

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS332

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS333

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS334 Co je fraktál „Struktura, která svůj charakteristický znak upakuje uvnitř sebe“ (a tak dokolečka)

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS335 Fraktály Krátké vysvětlení, co jsou fraktály Několik matematických exemplářů Několik uměleckých exemplářů Několik biologických exemplářů Jeden experiment za všechny

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS336 Kochova křivka

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS337 Sierpinského trojúhelník

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS338

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS339

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS340

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS341

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS342

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS343

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS344

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS345

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS346

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS347

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS348 Fraktálové struktury v přírodě Broccoli Romanesco

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS349 Fraktálové struktury v přírodě

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS350 Fraktálové struktury v přírodě Brassica oleracea botrytis aneb květák

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS351 Fraktálové struktury v přírodě

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS352 Fraktály se zrcadly

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS353

Jan Koupil, Peter Žilavý - To nejlepší z POS354 Zdroje POS 3: Physics Education 1/ Fraktály: Experimenty Physics of Vision: Adolf Cortel – POS 3 Optické klamy: Informace o oku: Valentovy slidy z vědecké fotografie POS 3: Beautiful Physics and Life bonn.de/~mkobel/pos/isc/pos3/bewerbungen/Hienz/physikanten03.pdfhttp://opal.physik.uni- bonn.de/~mkobel/pos/isc/pos3/bewerbungen/Hienz/physikanten03.pdf Stránka autorů: Kochova křivka: Video – Mandelbrot: Umělecké fraktály nebo bin/glisthttp:// bin/glist A mnoho dalších webových zdrojů…