Didaktická média v dějepisném vyučování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Advertisements

Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
koncepce rozvoje IT učeben ve škole
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
Hodnocení ve výuce dějepisu Přednáška č. 12 AR 2011/2012.
Regionální historie (dějiny) ve výuce dějepisu
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
Didaktické technologie při realizaci ŠVP
Textová média v DV AR 2013/2014.
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
Tento projekt je spolufinancován z prostředků ESF EU
Specielní učebna a kabinet fyziky na ZŠ
Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.04 Téma: Multimédia Číslo.
Mgr. Eva Komínková Využití digitálních učebních materiálů z oblasti elektrotechniky a ICT v anglickém jazyce JAZ.
Počítačová grafika a digitální fotografie ve škole
Vizualizér Vizualizér je zařízení, které zachycuje obraz přímo z neprůhledné předlohy (trojrozměrné předměty, knihy, mapy apod.). Obraz zachycený pomocí.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
INFORMATIKA 9 Využití multimédií
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
CZ.1.07/2.2.00/ Personalizace výuky prostřednictvím e-learningu –
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Internet Pokročilé vyhledávání VY_32_INOVACE_11 Sada 12 Základní škola.
Karel Vrba, ME4A, Šablona by Marek Malík. Obsah prezentace: 1. Analogový záznam 2. Digitální záznam 3. Mechanický záznam 4. Magnetický záznam 5.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Internet Překladač VY_32_INOVACE_17 Sada 12 Základní škola T. G. Masaryka,
Projekt FRVŠ 2273 Hana Andrášová. Vybavení učebny PC pro studenty a učitele – umožňují práci i v náročných grafických programech.
Multimédia.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Vyučovací formy-výuka v bloku
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
TVORBA VÝUKOVÝCH PROGRAMŮ PRO PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_20_ Promítací přístroje Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Miroslava Tomanová Číslo VY_32_INOVACE_3466 NázevInternet - úvodní pojmy Téma hodinyInternet – úvodní.
Didaktická média v dějepisném vyučování přednáška č. 10 AR 2014/2015.
EU peníze školám Zasíťování školy Rekonstrukce podlahy v tělocvičně Arboretum – Přírodní učebna Odborná pracovna humanitních předmětů Dokončení výměny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Je jejich stahování legální nebo nelegální??. Autorská práva (copyright) Zabývá se právními vztahy uživatelů a tvůrců autorských děl. Je součástí tzv.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Didaktické prostředky Předměty a jevy sloužící k dosažení vytýčených cílů, zahrnují vše, co vede ke splnění výchovně-vzdělávacích cílů (Maňák, Švec, 2003)
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
ICT ve výuce přírodopisu a biologie.  Školení proběhne v termínu od do pokud se přihlásí alespoň 10 zájemců.  Školení bude probíhat.
Didaktické pomůcky ve výuce Písemné a elektronické komunikace Mgr. Lucie Černohorská.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Informační prameny I. část
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_17_16_internetový vyhledávač.
Inf Prezentace informací
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Pracovní list – předloha pro žáky Určen pro: 3. ročník.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Kurikulum: obsah školní edukace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Multimediální technika – úvod
Transkript prezentace:

Didaktická média v dějepisném vyučování Přednáška č. 10 AR 2011/2012

Pojem didaktická (edukační) média Dříve nazývány vyučovací a učební prostředky Kritéria klasifikace Dm v dějepisném vyučování: hledisko autenticita – fikce dle zdroje smyslového vnímání

I. Klasifikace DM dle autenticity Historické prameny listiny , kroniky, akta, umělecká díla, vyprávění pamětníků, fotografie, historické mapy, plány, dobové filmy a nahrávky, stavební památky, hmotné předměty Média zprostředkující s určitým prvkem autenticity literatura faktu, historická beletrie,slovníky, reprodukce uměleckých děl, dokumentární filmy s historickou tematikou, historické atlasy, odborná přednáška Zprostředkující (didaktická) média výklad učitele, učebnice, školní dějepisné atlasy, historické kartogramy, školní dějepisné mapy, školní makety, nástěnné obrazy

Klasifikace DM dle zdroje smyslového vnímání viz tabulka moderní edukační média multimédia – propojení médií, integrace zvuku, obrázků, textu, animace a videa internet

Didaktická technika Umožňuje využití didaktických médií Tradiční didaktická technika přístroje → statický obraz – diaprojektor přístroje → promítání neprůhledných předloh – epiprojektor přístroje → promítání průhledných předloh – foliografy, zpětné projektory přístroje →přenášení zvuku – magnetofon, gramofon, CD přehrávač přístroje →promítání pohyblivých obrazů a zvuku – filmový promítací přístroj, videorekordér, DVD přehrávač

Didaktická technika Moderní prostředky DT osobní počítač dataprojektor interaktivní tabule vizualizér

Internet ve výuce dějepisu František Stellner, Jaroslav Poláček a kol., Internet nejen pro historiky. Jak hledat a najít, Praha 2003 aktuální informace absence kontroly kvality nesystematičnost i na stránkách historických institucí, univerzit chyby častější než u tištěných publikací

Internet ve výuce D Vyhledávání informací vymezení problému rešerše z učebnic a příruček vyhledávání na internetu práce s vyhledávači důležitá je správná formulace klíčových pojmů Internet může být kromě vyhledávání informací využit ve výuce k ??