10. 11. 2011. Trochu historického kontextu  Role USA ve válečných konfliktech  Vize „nového světa“→ rozčarování  Aspekty soudobé literatury - průmyslová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hry ve stínu hákového kříže
Advertisements

Historická událost přeci nejsou jen fakta a čísla…
Bakalářská práce FFMU v Brně, Ústav české literatury a knihovnictví
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Anotace DUM - DĚJEPIS Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice
Osvobozené divadlo.
Steven Spielberg Jiljí Horký 6.A.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Malé ohlédnutí do historie EU
Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
Situace ve světě po II.světové válce- Norimberské procesy
Zdeněk Brdek UBO FF JU. osnova stručný přehled dějin rakouské literatury Thomas Bernhard dramatik: ukázky Thomas Bernhard prozaik: ukázky.
Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět : Český jazyk a literatura Ročník : 9. ročník Anotace : George Bernard Shaw životopis,
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Válka ve Vietnamu.
Svět Západu a vznik NATO
SVĚTOVÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ
ZTRACENÁ GENERACE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv14/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
PREZIDENTI ČESKÉ REPUBLIKY
Abraham Maslow Kristýna Chvalová, C4A.
2.Světová válka v próze obrázek
Geopolitická ohniska soudobého světa
Portréty literárních osobností světové literatury
ZEMĚ VYCHÁZEJÍCÍHO SLUNCE
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Joseph Heller Narození 1. květen 1923 Úmrtí 12. prosinec 1999 NárodnostAmeričan.
Předmět: Literatura Cílová skupina: 3. ročník (septima) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Milena Krumphanzlová.
VY_32_INOVACE_31-08 Skupina 42 Jiří Kolář.
VY_32_INOVACE_CJK42760BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
STUDENÁ VÁLKA.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKA STUDENÉ VÁLKY
EVROPA A EUROATLANTICKÝ PROSTOR I: STUDENÁ VÁLKA
1 v Dřevozpracujícím družstvu Lukavec Září 2007 Jiří Majer Role benefitů.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Sovětizace.
Události po první světové válce Vypracoval:Zbyněk Poulíček Michal Dvořák © 2004.
Studená válka Válka v Koreji
VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r Milan Kundera.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Světová próza v 1. polovině 20. století
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.1
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 - Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová
VY_32_INOVACE_CJK4_2260_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/18/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
VY_12_INOVACE_CGR_B09_STE_Joseph_Heller_Hlava_XXII
Michail Šolochov (1905 – 1984).
VYPRACOVAL:JOSEF SEKANINA A JAROSLAV BAREŠ. 1. mezník Obecně přijímaným datem začátku války v Evropě je 1. září 1939, kdy nacistické Německo napadlo Polsko,
Portréty literárních osobností světové literatury
Jack London Americký spisovatel.
Napětí v literatuře.
Eliška Dlouhá Gymnázium Jiřího Ortena V8A
Odraz 1. světové války v literatuře Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je prostřednictvím „Programu na podporu činnosti.
Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Legioná ř ská literatura a obraz 1. sv. války Ro č ník:T ř etí Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Joseph Heller Joseph Heller služba u letectva účast ve 2. světové válce.
Ernest Hemingway Benešová Tereza C3B Obecné informace Charakter spisovatele Život Literární tvorba Stěžejní díla.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616 významný anglický básník a dramatik, klíčová postava moderního evropského dramatu Autorem materiálu.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU
STUDENÁ VÁLKA 1.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616
I. světová válka III. část.
Transkript prezentace:

Trochu historického kontextu  Role USA ve válečných konfliktech  Vize „nového světa“→ rozčarování  Aspekty soudobé literatury - průmyslová revoluce - 1. sv. v.; ekonomická krize - Freud, Darwin, Nietzsche

2. světová válka  Sociální konflikty  Evropský hrdina x americký hrdina  Studená válka  Zásadní témata

Válečné romány  John Hersey: Hirošima (1946)  Gore Vidal: Williwaw (1946)  John Horne Burns: Galerie (1947)  James Jones: … až na věky (1951)  Herman Wouk: Vzpoura na lodi Caine (1951)

William Saroyan ( William Saroyan ( )  Lidská komedie (1943) - trochu sentimentu - banalita? - nenápadné hrdinství

Norman Mailer ( )  Nazí a mrtví (1948) - generál x voják - expresivní obrazy - absurdní pointy

Irwin Shaw ( )  Mladí lvi (1948) - úhel pohledu - problém antisemitismu - adorace totality

Joseph Heller ( ) atch?v=H2u8ty2_9_I  Hlava XXII (1961) - satira na vojenskou mentalitu - nebezpečí v armádní mašinerii - nutnost vzpoury

Kurt Vonnegut Jr. ( )  Jatka č. 5 (1969) - zkušenost zajatce - roviny vyprávění - znovuprožívání

Anton Myrer ( )  Poslední kabriolet (1978)  bezstarostná jízda  návrat k všednímu životu  generační střet

William Styron ( ) ?v=DZ9bht5H2p4&feature=relat ed  Sophiina volba (1979) - přeživší holocaust - jedinec a zločiny nacismu - nejen Sophiiny volby

Thomas Keneally (1935) atch?v=Eje4waZIGxo  Schindlerova archa (1982) - Oskar Schindler - obchodník x zachránce

Děkuji za pozornost!