Živočichové lesa Přírodověda 4. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
Ptáci v okolí lidských sídel
Lesní obratlovci – savci
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_9B20 SAVCI morfologie a anatomie
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Digitalizace výuky Příjemce
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Obratlovci povrch těla
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Přírodopis pro žáky 8 . Ročníků
SAVCI - charakteristika
Číslo v digitálním archivu školy
Kostra.
Opakování opěrná soustava
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Stavba těla ptáků
VY_52_INOVACE_PŘ Lidské tělo,test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Vnitřní a vnější stavba těl savců
VY_32_INOVACE_17_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
SAVCI.
Třída: Savci - Mammalia
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Ptáci (Aves).
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Lidské tělo I. ( kostra, soustava svalová, dýchací, oběhová )
Systém savců 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
SAVCI Soustava opěrná a pohybová Je tvořena: páteř lebka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se společnými znaky třídy savců,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
SAVCI Největší rozvoj savců = TŘETIHORY (před 65 miliony let = éra savců Pronikali do všech ekosystémů Čtvrtohory = éra člověka.
SAVCI Mammalia.
TĚLNÍ POKRYV OBRATLOVCŮ Přírodopis VIII.. Povrch těla  Ochrana před vnějším prostředím  Kůže:  pokožka  škára  Kožní útvary (deriváty):  šupiny.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
Obratlovci Pětilístek: páteř
Lidské tělo - kostra.
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Stavba těla savců.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola, Hradec Králové
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Ekosystém les Živočichové
Člověk je součástí přírody
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8. ročník
Savci jsou vývojově velmi pokročilá třída obratlovců a v současné době osidlují téměř celý svět. Jejich hlavním spojovacím znakem je výživa mláďat produktem.
ČLOVĚK.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
SAVCI CHARAKTERISTIKA.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
KOSTERNÍ SOUSTAVA Tvoří kostra těla.
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
SAVCI - charakteristika
Vejcorodí-řád PTAKOŘITNÍ
Živočichové.
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

Živočichové lesa Přírodověda 4. ročník

Plň úkoly v prezentaci. Po splnění úkolu klikni a zobrazí se ti správná odpověď. Zkontroluj si své řešení.

Spoj šipkou popis živočicha s jeho obrázkem: Samice přenáší nebezpečné choroby, které mohou být pro člověka smrtelné. klíště Je to nebezpečný škůdce, dokáže zahubit celý strom. mravenec lýkožrout Při přemnožení jeho housenka škodí, okouše listy a strom uhyne. Je velmi užitečný, protože vyhubí mnoho škodlivého hmyzu a živí se i uhynulými těly zvířat. obaleč

Přečti si text, doplň chybějící slova. Společné znaky savců mají stálou tělesnou teplotu, nejčastěji mezi 36 °C až 40 °C tělo pokrývá srst, složená z několika typů chlupů (vlníky-tvoří podsadu, osiníky a pesíky- tvoří zbarvení srsti a hmatové chlupy což jsou třeba vousy), které se druhotně mohou přeměnit v bodliny, ostny, šupiny a krunýře či zcela vymizet pokožka obsahuje mnoho žláz, zejména potních a mazových, jejichž přeměnou vznikly i žlázy pachové a mléčné naprostá většina savců rodí ……………….. ……..mláďata, která jsou po narození …………………......mateřským mlékem; zárodek prodělává vývoj v těle samice, vyživován prostřednictvím placenty; existují také vejcorodí savci tělní dutina je rozdělena na ………………………….. a hrudní část, které jsou od sebe odděleny plochým svalem zvaným bránice, který se vydatně podílí i na dýchacích pohybech krevní oběh je zcela uzavřený, cévní soustava má pouze levý oblouk aorty a dokonale čtyřdílné ……………………, červené krvinky jsou bezjaderné na vnější zvukovod nasedá různě tvarovaný ušní boltec, jehož velikost je úměrná sluchovým schopnostem jednotlivých druhů (druhotně může chybět) savci jsou odděleného pohlaví s občasnou pohlavní dvojtvárností (velikost, parohy, zbarvení …) z mnoha znaků na kostře jsou nejdůležitější: dva týlní hrboly, sedm krčních obratlů (ale existují i výjimky - kapustňáci a lenochodi)[1], tři sluchové kůstky, spodní čelist tvořená jedinou kostí a připojená k lebce druhotným čelistním kloubem na kosti spánkové s mohutným rozvojem koncového mozku, zejména kůry na povrchu mozkových polokoulí, souvisí rozvoj nervové činnosti a složitého chování savců mají čelisti obsahující třenové ……………………………., stoličky, řezáky a špičáky; v dolní čelisti mají jedinou kost

Zakroužkuj savce:

Přečti si následující text a splň zadaný úkol: Ptáci jsou pro lidi ekonomicky důležití; mnoho z nich je pro ně zdrojem potravy, získávané buď lovem (čižba, myslivost) nebo chovem, poskytují však i jiné produkty. Také jsou užiteční tím, že se živí velkým množstvím hmyzu a jinými "škůdci". Některé druhy, jako např. pěvci nebo papoušci, jsou často chováni jako domácí mazlíčci. Ptačí figury hrají významnou úlohu ve všech aspektech lidské kultury od náboženství až po poezii a populární hudbu. Okolo 120 až 130 druhů ptáků vyhubil člověk od roku 1600 díky svým aktivitám a více než stovku do té doby. V současnosti je chráněno okolo 1 200 ptačích druhů, kterým hrozí vyhynutí díky lidským aktivitám. V Česku hnízdí 198 ptačích druhů, z čehož jedna třetina je vázána na mokřady.[8] Mezi potravu ptáků patří nektar, rostliny, semena, hmyz, ryby, savci, zdechliny nebo jiní ptáci. Věda zabývající se touto skupinou živočichů se nazývá ornitologie. Úkol: 1. vypiš z textu kolik druhů ptáků je dnes chráněno: 2. kolik druhů ptáků žije v Česku:

Napiš názvy těchto ptáků: Pokud nevíš, pracuj s učebnicí Přírodověda 4 a encyklopedií.

Jak nazýváme tato mláďata?

Autor materiálu: Mgr. et Mgr. Pavlína Burdová Datum vytvoření: 13.2.2012 Ročník: 4. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět